• TR
  • EN
Ders Kodu: 
EPÖ 607
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
15
Dersin Amacı: 
Program değerlendirme kavramlarını ve modellerini açıklamayı ve ulusal ve uluslararası program değerlendirme yaklaşımlarını karşılaştırmayı amaçlar.
Dersin İçeriği: 

Program geliştirme ve program değerlendirme arasındaki ilişki, program değerlendirme gereksiniminin açıklaması, program değerlendirme yaklaşımları ve uygulamalar, uygulamadaki güçlükler, örnek program değerlendirme çalışmaları

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1.Ders Anlatma, 2.Soru – Cevap, 3.Tartışma, 4.Grup Çalışması, 5.Problem Çözme, 6.Proje, 7.Drama – Rol Oynama, 8.Gözlem Yapma, 9.Simülasyon, 10.Sergileme, 11.Deney, 12.Vaka Analizi
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1.Yazılı Sınav, 2.Çoktan Seçmeli test, 3.Boşluk Doldurma, 4.Doğru – Yanlış, 5.Sözlü Sınav, 6.Portfolyo, 7.Akran Değerlendirme, 8.Rubrik

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Program değerlendirme ile ilgili kavramları açıklar   1, 2, 3, 4 1, 2, 3, 4, 5
Program değerlendirme alanındaki yaklaşımları açıklar   1, 2, 3, 4 1, 2, 3, 4, 5
Program değerlendirme alanında ulusal ve uluslararası literatürü araştırır, inceler ve takip eder   1, 2, 3, 4 1, 2, 3, 4, 5
Program değerlendirme alanındaki yaklaşım ve uygulamaları karşılaştırır   6, 10, 11 1, 6, 7, 8
Program değerlendirme alanında önerilerde bulunur   5, 9, 12 1, 6, 7, 8

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders tanıtımı ve beklentilerin açıklanması  
2 Program değerlendirme kavramları ve tanımları  
3 Program değerlendirme modelleri  
4 Program değerlendirmenin amacı  
5 Program değerlendirmenin ilke ve prensipleri  
6 Program değerlendirme süreci  
7 Ulusal ve uluslararası program değerlendirme örneklerinin incelenmesi  
8 Ara sınav  
9 Ulusal ve uluslararası program değerlendirme örneklerinin incelenmesi  
10 Program değerlendirme ölçütleri  
11 Program değerlendirme matriksi örneklerinin incelenmesi  
12 Program değerlendirme matriksi örneklerinin uygulanması  
13 Konu tekrarı ve sınav hazırlık  
14 Final sınavı  

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu  
Diğer Kaynaklar Posner, G. (2003). Analyzing the curriculum. McGraw-Hill Education

 

Marsh, C. J., & Willis, G. (2006). Curriculum: alternative approaches, ongoing issues. Pearson.

 

Sanders, J. R. (1994). The program evaluation standards. SAGE Publications.

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 20
Toplam   50
Finalin Başarıya Oranı   50
Yıl içinin Başarıya Oranı    
Toplam   %100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Eğitim programları ve öğretim alanının geçmişini, ilkelerini ve felsefesini bilmek ve uygulamak.         X  
2 Program geliştirme alanındaki ulusal ve uluslararası çağdaş gelişmelere ve uygulamalara ilişkin bilgi sahibi olmak.         X  
3 Öğrenme öğretme sürecinin değişkenlerini bilmek ve uygun tasarımlar yapmak.       X    
4 Niteliksel ve niceliksel bilimsel araştırma yöntemlerini öğrenerek, program geliştirme alanında araştırma yapmak ve sonuçları yazılı olarak sunmak.   X        
5 Bilgiye ulaşma, bilgiyi paylaşma, profesyonel gelişim ve veri analizi için internet ve teknolojiyi nasıl kullanacağını bilmek   X        
6 Gelişim, öğrenme ve kişilik gelişimiyle ilgili teorileri, bireyin yaşam boyu olumlu yönde gelişimi ve iyilik halini kolaylaştıracak şekilde öğrenmek ve uygulamak     X      
7 Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği niteliklere sahip olmak ve bunları sürekli geliştirmek için gerekli becerilere sahip olmak.       X    
8 Bir öğretim programını veya öğretim tasarımını bilimsel ilke ve teknikleri kullanarak değerlendirme becerisine sahip olmak.         X  
9 Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumluluklarını kavramak ve program geliştirme alanında işe vuruk biçimde kullanmak.         X  
10 Program geliştirme sürecinde ihtiyaca yönelik projeler geliştirmek ve proje yönetim süreçlerine hakim olmak.         X  

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 2 10 20
Ödev 10 20 200
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü     356
Toplam İş Yükü / 25 (s)     14,24
Dersin AKTS Kredisi     15