• TR
  • EN
Ders Kodu: 
EPÖ 617
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersin Amacı: 
Bu derste öğrencilerin, eğitim programı geliştirme sürecinde, bireyin gelişimsel ve öğrenme özelliklerini kavrama, öğrenme faaliyetlerinin temelini oluşturan öğrenmeye ilişkin bireysel farklılıklarla ilgili temel kavram ve ilkeleri öğrenmeleri hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği: 

Sınıfta bireysel farklılıklar nelerdir, sınıfta bireysel farklılıkların önemi, öz düzenlemeye dayalı öğrenme süreçleri, öğrenmede motivasyonel faktörler, öğrenme stratejileri, öğrenme stilleri ve türleri dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1. Yazılı sınav 2. Çoktan seçmeli test 3. Boşluk doldurma 4. Doğru -Yanlış 5. Sözlü sınav 6. Portfolyo

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
  1. Öğrenci, program geliştirme tasarımı ve modelleri ile ilgili temel kavramları ve sürecinin temel aşamalarını bilir
1,4,5 1,2,4 1,2,3
  1. Öğrenci analiz, tasarım, geliştirme, uygulama ve değerlendirme aşamaları kapsamına giren konuları kuramsal olarak irdeler.
1,4,5 1,2,4 1,2,3
  1. Öğrenci, farklı program geliştirme tasarımı ve modellerini karşılaştırarak değerlendirir.
1,4,5 1,2,4 1,2,3
  1. Öğrenci, eğitim-öğretim ortamını program geliştirme tasarımı ve modelleri ilkeleri açısından analiz ederek problemleri belirler.
1,4,5 1,2,4 1,2,3

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Öğrenme nedir? Öğrenmede bireysel farklılıklar nelerdir? İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
2 Öğrenmede bireysel farklılıkların önemi. İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
3 Öz-düzenleme becerisi. İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
4 Motivasyonel faktörler. İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
5 Öğrenme stratejileri, bilişsel stratejiler, kaynakları yönetme stratejileri. İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
6 Öğrenme stilleri. İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
7 Öğrenme stilleri. İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
8 Ara Sınav 1  
9 Bilgiyi alma tercihine göre öğrenme stilleri. İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
10 Doğuştan gelen kişilik özelliklerine göre öğrenme stilleri. İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
11 Ara Sınav 2  
12 Öğrencilerin yeteneklerine göre öğrenme stilleri. İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
13 Öğrencilerin tercih ettikleri çalışma koşullarına göre öğrenme stilleri. İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
14 Grup çalışması İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
15 Final  

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu  
Diğer Kaynaklar
  • Erden, M., Akman., Y., (2001). Gelişim ve Öğrenme. Anakara: Arkadaş Y.
  • Eggen, P. D., Kauchak, D.P., (2000). Strategies for Teachers. Boston:
  • Erden, M., Akman, Y., (1996). Eğitim Psikolojisi. Ankara: Arkadaş Y.
  • Erden, M. Altun, S., (2006). Öğrenme Stilleri. İstanbul: Morpa Yayınevi.

Materyal Paylaşımı

Sınıf içinde ve elektronik ortamda paylaşılmaktadır.

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 2 %20
Kısa Sınav - -
Final ödevi 1 %60
Toplam   %100
Finalin Başarıya Oranı   %60
Yıl içinin Başarıya Oranı   %40
Toplam   %100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 PDR’nin geçmişini, temel felsefesini ve ilkelerini bilmek ve uygulamak     X      
2 PDR alanında koordinasyon, konsültasyon/müşavirlik ve süpervizyonun anlam ve önemini kavramak ve uygulayabilmek   X        
3 Ulusal ve uluslar arası PDR dernekleri tarafından kabul edilmiş etik kuralları bilmek ve uygulamak   X        
4 Çok kültürlü bir yaklaşımla herkesi olduğu gibi/her türlü özellikleriyle kabul etmeyi öğrenmek       X    
5 Kültürel farkındalık, kültürel sosyal adalet, çatışma çözme ve diğer kültürel davranışlarıyla ilgili teorileri/bilgileri; insan ruhunun, aklının ve bedeninin gelişimi ve sağlığı için öğrenmek ve uygulamak       X    
6 Gelişim, öğrenme ve kişilik gelişimiyle ilgili teorileri, bireyin yaşam boyu olumlu yönde gelişimi ve iyilik halini kolaylaştıracak şekilde öğrenmek ve uygulamak     X      
7 Normal ve anormal davranışları etkileyen çevresel faktörleri, psikopatolojiyi, özürlülük durumlarını ve gelişim sürecindeki krizleri anlamak   X        
8 Global ekonomide belirli gruplara uygulananları da içerecek şekilde, kariyer danışmanlığı, süreçleri, teknikleri ve kaynakları kariyer gelişimi ile karar verme modellerini öğrenmek ve uygulamak   X        
9 Psikolojik danışmanlık teorilerini öğrenerek uygulamada danışanlara uygun müdahale tekniklerini farketmek ve kullanmak   X        
10 Grup sürecini, grup üyelerinin rol ve davranışlarını, grup çalışmasının terapötik faktörlerini, gelişimsel aşama içeren grup dinamiklerinin ilke ve tekniklerini öğrenmek   X        

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Ara Sınav 2 10 20
Final ödevi 1 20 20
       
Toplam İş Yükü     145
Toplam İş Yükü / 25 (s)     5,8
Dersin AKTS Kredisi     6