• TR
  • EN
Ders Kodu: 
PCG 518
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
8
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Farklı popülasyonlarda (azınlık grupları, dezavantajlı konumda bulunan bireyler vb.) yürütülen psikolojik danışma süreçlerinin kavranması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: 

Bireyle psikolojik danışma işleyişi, süreci ve dinamikleri ile ilgili uygulamalar, çok kültürlülük, sosyal adalet ve hak savunuculuğu kavramlarını, çok kültürlü psikolojik danışma yeterliliklerini kavramak,çağdaş psikolojik danışma kuramlarını kültürel açıdan değerlendirmek, dezavantajlı gruplarla çalışmak.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1. Yazılı sınav 2. Çoktan seçmeli test 3. Boşluk doldurma 4. Doğru -Yanlış 5. Sözlü sınav 6. Portfolyo

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Çok kültürlülük, kültüre duyarlı psikolojik danışma, azınlık grupları ile yürütülen ruh sağlığı hizmetleri gibi kavramları açıklayabilir. 1,2,3,4,5,6,9 1,2,3,4,5,6 1,2,6
2) Travma, yas, şiddet gibi konularda psikolojik danışma süreç ve müdahaleleri ile ilgili tartışabilir. 1,2,3,4,5,6,9 1,2,3,4,5,6 1,2,6
3) Farklı gruplarla psikolojik danışmaya ilişkin makaleleri eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir.  1,2,3,4,5,6,9 1,2,3,4,5,6 1,2,6

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş, temel kavramlar, sosyal adalet ve hak savunuculuğu  
2 Kültür ve ruh sağlığı, çok kültürlü psikolojik danışma ile ilgili kavramlar  
3 Çağdaş kuramların kültür açısından değerlendirilmesi  
4 Farklı gruplar ve değerlendirme (göçmenler, LGBT, şiddet gören bireyler)  
5 Çok yönlü psikolojik danışma  
6 Travmalarla çalışma  
7 Ara sınav  
8 Yas danışmanlığı  
9 Partner şiddeti ve psikolojik danışma  
10 Göçmenler, mülteciler ve dezavantajlı gruplarla/ailelerle psikolojik danışma  
11 Yaşlılarla psikolojik danışma  
12 Sunumlar  
13 Sunumlar  
14 Genel değerlendirme  
15 Final  

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu  
Diğer Kaynaklar Baklacıoğlu, Ö. N., & Kıvılcım, Z. (2015). Sürgünde toplumsal cinsiyet. İstanbul’da Suriyeli kadın ve LGBT Mülteciler. İstanbul: Derin. 

Erkan, S. (2020). Kültüre duyarlı psikolojik danışma. Ankara: Pegem

Kandiyoti, D. (2019). Cariyeler, bacılar, yurttaşlar. Kimlikler ve toplumsal dönüşümler (6. baskı). İstanbul: Metis.

Kağnıcı, Y. D. (2019). Kültür ve psikolojik danışma. Ankara: Pegem.

Volkan, D. V. (2019). Göçmenler ve mülteciler. Travma, sürekli yas, önyargı ve sınır psikolojisi. Ankara: Pusula.

 

Materyal Paylaşımı

Sınıf içinde ve elektronik ortamda paylaşılmaktadır.

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Sunum 1 20
Ödev 1 20
Final 1 40
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 PDR’nin geçmişini, temel felsefesini ve ilkelerini bilmek ve uygulamak         X
2 PDR alanında koordinasyon, konsültasyon/müşavirlik ve süpervizyonun anlam ve önemini kavramak ve uygulayabilmek       X  
3 Ulusal ve uluslar arası PDR dernekleri tarafından kabul edilmiş etik kuralları bilmek ve uygulamak       X  
4 Çok kültürlü bir yaklaşımla herkesi olduğu gibi/her türlü özellikleriyle kabul etmeyi öğrenmek         X
5 Kültürel farkındalık, kültürel sosyal adalet, çatışma çözme ve diğer kültürel davranışlarıyla ilgili teorileri/bilgileri; insan ruhunun, aklının ve bedeninin gelişimi ve sağlığı için öğrenmek ve uygulamak       X  
6 Gelişim, öğrenme ve kişilik gelişimiyle ilgili teorileri, bireyin yaşam boyu olumlu yönde gelişimi ve iyilik halini kolaylaştıracak şekilde öğrenmek ve uygulamak       X  
7 Normal ve anormal davranışları etkileyen çevresel faktörleri, psikopatolojiyi, özürlülük durumlarını ve gelişim sürecindeki krizleri anlamak     X    
8 Global ekonomide belirli gruplara uygulananları da içerecek şekilde, kariyer danışmanlığı, süreçleri, teknikleri ve kaynakları kariyer gelişimi ile karar verme modellerini öğrenmek ve uygulamak   X      
9 Psikolojik danışmanlık teorilerini öğrenerek uygulamada danışanlara uygun müdahale tekniklerini farketmek ve kullanmak       X  
10 Grup sürecini, grup üyelerinin rol ve davranışlarını, grup çalışmasının terapötik faktörlerini, gelişimsel aşama içeren grup dinamiklerinin ilke ve tekniklerini öğrenmek     X    

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 8 120
Ara Sınav 1 6 6
Sunum 1 10 10
Ödev 1 6 6
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü     197
Toplam İş Yükü / 25 (s)     7,88
Dersin AKTS Kredisi     8