• TR
  • EN
Ders Kodu: 
PCG 511
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersin Amacı: 
Bu ders gelişimsel faktörlerin psikolojik, sosyolojik ve biyolojik değişimlerin çocukluktan ergenliğe ve ergenlikten genç ve ileri yetişkinliğe geçiş sürecindeki rollerini inceler.
Dersin İçeriği: 

Ergenlikte biyolojik, bilişsel ve sosyal değişimlerini ortaya çıkışını tanımlamak, ergenlik gelişiminde rol oynayan aile, arkadaş, okul, medya ve iş türünün etkilerini incelemek, ergenlikte bireyler arası kişilerle ve kişisel değişimleri tanımlamak, yetişkinlik döneminde psiko-sosyal sorunlarının doğasını ve ortaya çıkışının açıklanması.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1. Yazılı sınav 2. Çoktan seçmeli test 3. Boşluk doldurma 4. Doğru -Yanlış 5. Sözlü sınav 6. Portfolyo

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Öğrenme Kazanımları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1)Eğitim ve psikolojinin temellerinin anlaşılması 1,2,3,4,5,6,7,8 1,2 1,2
2)Öğrenme ve öğretmenin yapısını ve öğrenme ve öğretmenin psikolojik durumlarını anlamak 1,2,3,4,5,6,7,8 1,2 1,2
3)Literatürde eğitim psikolojisindeki başlıca konular hakkındaki bilgileri kavramak 1,2,3,4,5,6,7,8 1,2 1,2
4)Çok kültürlülük ve bireysel farklılıkları içeren eğitim sürecini kavramak 1,2,3,4,5,6,7,8 1,2 1,2
5)Gelişim, klinik, anormal ve sosyal psikoloji kuramlarını eğitimsel kuramlara uygulamak 1,2,3,4,5,6,7,8 1,2 1,2

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders Tanıtımı ve Giriş  
2 Ergenlik  
3 Hormonlar ve beden fonksiyonlarının işleyişi  
4 Fiziksel cinsiyet özellikleri  
5 Bilişsel gelişim ve düşünme ve muhakeme etme.  
6 Fiziksel olgunluk.  
7 Duygusal olgunluk ve sevgi içeren yaklaşımları deneyimlemek  
8 Evlilikte uyum  
9 Ebeveynlik  
10 Orta yetişkinlikte tek başına karar verme davranışı kazanmak  
11 Sosyal yaşamda karşılık beklemeden sevgi davranışının kazanımı  
12 Yaşam boyu geçiş dönemlerinde ortaya çıkan kritik değişimler  
13 Boş yuva sendromu ve yalnızlık  
14 Emeklilik ve yaşlanmada bütünlük sergilemek  

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu  
Diğer Kaynaklar Berk, L. E. (2008). Exploring lifespan development. Pearson Education, Inc., 1st edition

Santrock, J. W. (2012). Adolescence, (14th Ed.). New York: McGraw-Hill

 

Materyal Paylaşımı

Sınıf içinde ve elektronik ortamda paylaşılmaktadır.

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI YÜZDE
Ödev 1 30
Ara Sınav 1 30
Final Ödevi 1 40
Toplam 3 100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA  KATKISI      Katkı Düzeyi
    1 2 3 4 5
1 PDR’nin geçmişini, temel felsefesini ve ilkelerini bilmek ve uygulamak X        
2 PDR alanında koordinasyon, konsültasyon/müşavirlik ve süpervizyonun anlam ve önemini kavramak ve uygulayabilmek   X      
3 Ulusal ve uluslararası PDR dernekleri tarafından kabul edilmiş etik kuralları bilmek ve uygulamak       X  
4 Çok kültürlü bir yaklaşımla herkesi olduğu gibi/her türlü özellikleriyle kabul etmeyi öğrenmek     X    
5 Kültürel farkındalık, kültürel sosyal adalet, çatışma çözme ve diğer kültürel davranışlarıyla ilgili teorileri/bilgileri; insan ruhunun, aklının ve bedeninin gelişimi ve sağlığı için öğrenmek ve uygulamak   X      
6 Gelişim, öğrenme ve kişilik gelişimiyle ilgili teorileri, bireyin yaşam boyu olumlu yönde gelişimi ve iyilik halini kolaylaştıracak şekilde öğrenmek ve uygulamak     X    
7 Normal ve anormal davranışları etkileyen çevresel faktörleri, psikopatolojiyi, özürlülük durumlarını ve gelişim sürecindeki krizleri anlamak   X      
8 Global ekonomide belirli gruplara uygulananları da içerecek şekilde, kariyer danışmanlığı, süreçleri, teknikleri ve kaynakları kariyer gelişimi ile karar verme modellerini öğrenmek ve uygulamak     X    
9 Psikolojik danışmanlık teorilerini öğrenerek uygulamada danışanlara uygun müdahale tekniklerini fark etmek ve kullanmak X        
10 Grup sürecini, grup üyelerinin rol ve davranışlarını, grup çalışmasının terapötik faktörlerini, gelişimsel aşama içeren grup dinamiklerinin ilke ve tekniklerini öğrenmek X        

AKTS İş Yükü Tablosu

ECTS / WORK LOAD TABLE
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Ödev 2 6 12
Ara Ödev 2 6 12
Final Ödevi 1 3 3
       
Toplam İş Yükü        35      22 132
Toplam İş Yükü / 25 (s)        5,28
Dersin AKTS Kredisi     6