• TR
  • EN
Ders Kodu: 
PCG 502
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
1
Uygulama Saati: 
4
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı; öğrencilerin, temel psikolojik danışma becerilerini ve tekniklerini kullanarak gerçek danışanlarla toplamda 12 oturum bireyle psikolojik danışma deneyimini yaşatmaktır.
Dersin İçeriği: 

Bu dersin kapsamı, psikolojik danışman adaylarına bireyle psikolojik danışma oturumlarını dersin öğretim üyesinin süpervizyonu altında gerçekleştirmesine izin vermektir. Özellikle bu ders, danışanlarla terapötik işbirliğini oluşturma, ön-görüşme oturumunu yapma, her oturum için görüşme raporları hazırlama, danışma beceri ve tekniklerini süreç içinde etkili bir biçimde kullanma yollarını tanıtmaktadır. Bu ders, öğrencilerin bireyle psikolojik danışma hakkındaki kaygılarına, oturumlarda karşılaştıkları problemlere ve süreçiçindeki olası zorluklarla başa çıkma becerilerine odaklanarak onların ilk danışmanlık deneyimlerine vurgu yapmaktadır.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1. Yazılı sınav 2. Çoktan seçmeli test 3. Boşluk doldurma 4. Doğru -Yanlış 5. Sözlü sınav 6. Portfolyo

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

 

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

Program Öğrenme Çıktıları

 

Öğretim Yöntemleri

 

Değerlendirme Yöntemleri

1. Psikolojik danışma kuramları temelinde vaka kavramsallaştırması oluşturur. 6, 8, 9 2, 3, 4, 5 3
2. Psikolojik danışma becerilerini uygun bir şekilde kullanır. 4, 9 2, 3, 4, 5 3
3. ACA etik ilkelerine göre vaka raporları yazar. 3, 9 2, 3, 4, 5 3
4. Her seansta psikolojik danışma tekniklerini uygular. 3, 4, 9 2, 3, 4, 5 3
5. Psikolojik danışmada süpervizyonun mantığını kavrar. 2 2, 3, 4, 5 3

Dersin Akışı

1.Bireyle psikolojik danışma uygulaması dersinin oryantasyon toplantısını yapma: Süpervizyonluğa ilişkin genel kurallar, dersin gereklilikleri, roller ve görevler (Bölüm-1)
2.Bireyle psikolojik danışma uygulaması dersinin oryantasyon toplantısını yapma: Süpervizyonluğa ilişkin genel kurallar, dersin gereklilikleri, roller ve görevler (Bölüm-2)
3.Bireyle psikolojik danışma uygulaması dersinin oryantasyon toplantısını yapma: Süpervizyonluğa ilişkin genel kurallar, dersin gereklilikleri, roller ve görevler (Bölüm-3)
4.Bireyle psikolojik danışma uygulaması ve süpervizyon
5.Bireyle psikolojik danışma uygulaması ve süpervizyon
6.Bireyle psikolojik danışma uygulaması ve süpervizyon
7.Bireyle psikolojik danışma uygulaması ve süpervizyon
8.Bireyle psikolojik danışma uygulaması ve süpervizyon
9.Vize Ödevi
10.Bireyle psikolojik danışma uygulaması ve süpervizyon
11.Bireyle psikolojik danışma uygulaması ve süpervizyon
12.Bireyle psikolojik danışma uygulaması ve süpervizyon
13.Bireyle psikolojik danışma uygulaması ve süpervizyon
14.Bireyle psikolojik danışma uygulaması ve süpervizyon
15. Genel tekrar

Kaynaklar

Yüksel-Şahin, F. (2018). Psikolojik Danışmanlar İçin El Kitabı. (Genişletilmiş 2.  Basım) Ankara: Nobel Yayın

Eryılmaz, A. & Mutlu-Süral, T. (2014). Kuramdan Uygulamaya Bireyle Psikolojik Danışma. Ankara: Anı Yayıncılık.

Türkmen, M. (2015). Bireyle Psikolojik Danışma Alıştırmaları. (2. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.

Hackney, H., & Cormier, S. (2008). Psikolojik Danışma İlke ve Teknikleri: Psikolojik Yardım Süreci El Kitabı (Çev: T.Ergene, S. Aydemir Sevim ). Ankara: Mentis Yayıncılık.

Cormier, S. & Hackney,H.(2009). Psikolojik Danışma Stratejiler ve Müdahaleler. (Çevr. Ed: Süleyman Doğan ve Barış Yaka). Ankara: Pegem

 

 

Materyal Paylaşımı

Sınıf içinde ve elektronik ortamda paylaşılmaktadır. 

Değerlendirme Sistemi

 

DÖNEM İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara sınav 1 40
Final 1 60
Total   100
Contribution of Final Exam to Success Grade   60
Contribution of Term (Year) Learning Activities to Success Grade   40
Total   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 PDR’nin geçmişini, temel felsefesini ve ilkelerini bilmek ve uygulamak     X    
2 PDR alanında koordinasyon, konsültasyon/müşavirlik ve süpervizyonun anlam ve önemini kavramak ve uygulayabilmek         X
3 Ulusal ve uluslar arası PDR dernekleri tarafından kabul edilmiş etik kuralları bilmek ve uygulamak         X
4 Çok kültürlü bir yaklaşımla herkesi olduğu gibi/her türlü özellikleriyle kabul etmeyi öğrenmek         X
5 Kültürel farkındalık, kültürel sosyal adalet, çatışma çözme ve diğer kültürel davranışlarıyla ilgili teorileri/bilgileri; insan ruhunun, aklının ve bedeninin gelişimi ve sağlığı için öğrenmek ve uygulamak       X  
6 Gelişim, öğrenme ve kişilik gelişimiyle ilgili teorileri, bireyin yaşam boyu olumlu yönde gelişimi ve iyilik halini kolaylaştıracak şekilde öğrenmek ve uygulamak         X
7 Normal ve anormal davranışları etkileyen çevresel faktörleri, psikopatolojiyi, özürlülük durumlarını ve gelişim sürecindeki krizleri anlamak         X
8 Global ekonomide belirli gruplara uygulananları da içerecek şekilde, kariyer danışmanlığı, süreçleri, teknikleri ve kaynakları kariyer gelişimi ile karar verme modellerini öğrenmek ve uygulamak         X
9 Psikolojik danışmanlık teorilerini öğrenerek uygulamada danışanlara uygun müdahale tekniklerini farketmek ve kullanmak         X
10 Grup sürecini, grup üyelerinin rol ve davranışlarını, grup çalışmasının terapötik faktörlerini, gelişimsel aşama içeren grup dinamiklerinin ilke ve tekniklerini öğrenmek     X    

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik Sayısı Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Ara Sınav 15 2 30
Final Ödevi 15 2 30
Toplam İş Yükü     150
Toplam İş Yükü / 25 (s)     6
Dersin AKTS Kredisi     6