• TR
  • EN
Ders Kodu: 
PCG 501
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
8
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu derste öğrencilerin psikolojik danışma kuramları, ilke ve teknikleri konusunda bilgi edinmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: 

Psikolojik danışma ilkeleri, danışmanlık teknikleri, danışmanlık uygulamaları ve danışmanlıkta yeni dinamikler ve sorunlar.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1. Yazılı sınav 2. Çoktan seçmeli test 3. Boşluk doldurma 4. Doğru -Yanlış 5. Sözlü sınav 6. Portfolyo

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1. Çağdaş psikolojik danışma kuramlarındaki temel çalışmaları ve dönüm noktalarını kavrar. 1,2,3,9 1,2,3,4,5 1,2,3
2. Çağdaş psikolojik danışma kuramlarını farklı durumlara göre uygular. 1,2,3,9 1,2,3,4,5 1,2,3
3. Çağdaş psikolojik danışma kuramlarıyla ilgili güncel olayları tartışır. 1,2,3,9 1,2,3,4,5 1,2,3
4. Çağdaş psikolojik danışma kuramlarını kullanarak sosyal ve duygusal olayları kavramsallaştırır. 1,2,3,9 1,2,3,4,5 1,2,3
5. Çağdaş psikolojik danışma kuramlarını kullanarak insanların farklı ihtiyaçları hakkında toplumda bir farkındalık ve hassasiyet oluşturur. 1,2,3,9 1,2,3,4,5 1,2,3

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI

1 Giriş; Psikodinamik kişilerarası terapi + Bağlanma temelli psikanalitik psikoterapi  
2 Ben-ötesi terapi; Transaksiyonel terapi  
3 Duygu-odaklı terapi; Bilişsel analitik terapi (Emotion-focused therapy; Cognitive analytical therapy)  
4 İlişkisel Kültürel Kuram; Diyalektik davranışsal terapi  
5 Kabul ve Kararlılık Kuramı; EMDR  
6 Farkındalık temelli bilişsel terapi; Merhamet odaklı terapi  
7 Psikodrama; Ekoterapi  
8 Ara sınav  
9 Psikosentez terapi; Şema terapi  
10 Multimodal terapi; Çoğulcu terapi  
11 Duygu düzenleme terapisi; Deneyimli yardımcı model  
12 Etki terapisi; Morita terapisi  
13 Naikan psikoterapi; Sanat terapisi  
14 Öyküsel Terapi  
15 Ders değerlendirme  
16 Final  

Kaynaklar

 

Yeşilyaprak, B. (2016) Eğitimde Rehberlik Hizmetleri, Nobel Yayın Dağıtım

Kuzgun, Y. (2011) Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Nobel Yayın Dağıtım

Hackney, H., Cormier, S. (2008).Psikolojik Danışma İlke ve Teknikleri: Psikolojik Yardım Süreci El Kitabı. Ankara: Mentis Yayıncılık.

 

Materyal Paylaşımı

Sınıf içinde ve elektronik ortamda paylaşılmaktadır.

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI Katkı Yüzdesi
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav    
Final Sınavı 1 40
Ödev 4 30
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA  KATKISI Katkı Düzeyi
  1 2 3 4 5  
1. PDR’nin geçmişini, temel felsefesini ve ilkelerini bilmek ve uygulamak       X    
2. PDR alanında koordinasyon, konsültasyon/müşavirlik ve süpervizyonun anlam ve önemini kavramak ve uygulayabilmek       X    
3. Ulusal ve uluslararası PDR dernekleri tarafından kabul edilmiş etik kuralları bilmek ve uygulamak       X    
4. Çok kültürlü bir yaklaşımla herkesi olduğu gibi/her türlü özellikleriyle kabul etmeyi öğrenmek       X    
5. Kültürel farkındalık, kültürel sosyal adalet, çatışma çözme ve diğer kültürel davranışlarıyla ilgili teorileri/bilgileri; insan ruhunun, aklının ve bedeninin gelişimi ve sağlığı için öğrenmek ve uygulamak       X    
6. Gelişim, öğrenme ve kişilik gelişimiyle ilgili teorileri, bireyin yaşam boyu olumlu yönde gelişimi ve iyilik halini kolaylaştıracak şekilde öğrenmek ve uygulamak     X      
7. Normal ve anormal davranışları etkileyen çevresel faktörleri, psikopatolojiyi, özürlülük durumlarını ve gelişim sürecindeki krizleri anlamak       X    
8. Global ekonomide belirli gruplara uygulananları da içerecek şekilde, kariyer danışmanlığı, süreçleri, teknikleri ve kaynakları kariyer gelişimi ile karar verme modellerini öğrenmek ve uygulamak   X        
9. Psikolojik danışmanlık teorilerini öğrenerek uygulamada danışanlara uygun müdahale tekniklerini fark etmek ve kullanmak       X    
10. Grup sürecini, grup üyelerinin rol ve davranışlarını, grup çalışmasının terapötik faktörlerini, gelişimsel aşama içeren grup dinamiklerinin ilke ve tekniklerini öğrenmek   X        

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik Sayısı Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 15 5 75
Ara Sınav 3 12 36
Kısa Sınav      
Ödev 1 6 6
Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü     177
Toplam İş Yükü / 25 (s)     7.08
Dersin AKTS Kredisi     8