Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu derste öğrencilerin psikolojik danışma kuramları, ilke ve teknikleri konusunda bilgi edinmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği:
Psikolojik danışma ilkeleri, danışmanlık teknikleri, danışmanlık uygulamaları ve danışmanlıkta yeni dinamikler ve sorunlar.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
1. Yazılı sınav 2. Çoktan seçmeli test 3. Boşluk doldurma 4. Doğru -Yanlış 5. Sözlü sınav 6. Portfolyo
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Çağdaş psikolojik danışma kuramlarındaki temel çalışmaları ve dönüm noktalarını kavrar. | 1,2,3,9 | 1,2,3,4,5 | 1,2,3 |
2. Çağdaş psikolojik danışma kuramlarını farklı durumlara göre uygular. | 1,2,3,9 | 1,2,3,4,5 | 1,2,3 |
3. Çağdaş psikolojik danışma kuramlarıyla ilgili güncel olayları tartışır. | 1,2,3,9 | 1,2,3,4,5 | 1,2,3 |
4. Çağdaş psikolojik danışma kuramlarını kullanarak sosyal ve duygusal olayları kavramsallaştırır. | 1,2,3,9 | 1,2,3,4,5 | 1,2,3 |
5. Çağdaş psikolojik danışma kuramlarını kullanarak insanların farklı ihtiyaçları hakkında toplumda bir farkındalık ve hassasiyet oluşturur. | 1,2,3,9 | 1,2,3,4,5 | 1,2,3 |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI
1 | Giriş; Psikodinamik kişilerarası terapi + Bağlanma temelli psikanalitik psikoterapi | |
2 | Ben-ötesi terapi; Transaksiyonel terapi | |
3 | Duygu-odaklı terapi; Bilişsel analitik terapi (Emotion-focused therapy; Cognitive analytical therapy) | |
4 | İlişkisel Kültürel Kuram; Diyalektik davranışsal terapi | |
5 | Kabul ve Kararlılık Kuramı; EMDR | |
6 | Farkındalık temelli bilişsel terapi; Merhamet odaklı terapi | |
7 | Psikodrama; Ekoterapi | |
8 | Ara sınav | |
9 | Psikosentez terapi; Şema terapi | |
10 | Multimodal terapi; Çoğulcu terapi | |
11 | Duygu düzenleme terapisi; Deneyimli yardımcı model | |
12 | Etki terapisi; Morita terapisi | |
13 | Naikan psikoterapi; Sanat terapisi | |
14 | Öyküsel Terapi | |
15 | Ders değerlendirme | |
16 | Final |
Kaynaklar
Yeşilyaprak, B. (2016) Eğitimde Rehberlik Hizmetleri, Nobel Yayın Dağıtım
Kuzgun, Y. (2011) Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Nobel Yayın Dağıtım Hackney, H., Cormier, S. (2008).Psikolojik Danışma İlke ve Teknikleri: Psikolojik Yardım Süreci El Kitabı. Ankara: Mentis Yayıncılık. |
Materyal Paylaşımı
Sınıf içinde ve elektronik ortamda paylaşılmaktadır.
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | Katkı Yüzdesi |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Kısa Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 40 |
Ödev | 4 | 30 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1. PDR’nin geçmişini, temel felsefesini ve ilkelerini bilmek ve uygulamak | X | |||||
2. PDR alanında koordinasyon, konsültasyon/müşavirlik ve süpervizyonun anlam ve önemini kavramak ve uygulayabilmek | X | |||||
3. Ulusal ve uluslararası PDR dernekleri tarafından kabul edilmiş etik kuralları bilmek ve uygulamak | X | |||||
4. Çok kültürlü bir yaklaşımla herkesi olduğu gibi/her türlü özellikleriyle kabul etmeyi öğrenmek | X | |||||
5. Kültürel farkındalık, kültürel sosyal adalet, çatışma çözme ve diğer kültürel davranışlarıyla ilgili teorileri/bilgileri; insan ruhunun, aklının ve bedeninin gelişimi ve sağlığı için öğrenmek ve uygulamak | X | |||||
6. Gelişim, öğrenme ve kişilik gelişimiyle ilgili teorileri, bireyin yaşam boyu olumlu yönde gelişimi ve iyilik halini kolaylaştıracak şekilde öğrenmek ve uygulamak | X | |||||
7. Normal ve anormal davranışları etkileyen çevresel faktörleri, psikopatolojiyi, özürlülük durumlarını ve gelişim sürecindeki krizleri anlamak | X | |||||
8. Global ekonomide belirli gruplara uygulananları da içerecek şekilde, kariyer danışmanlığı, süreçleri, teknikleri ve kaynakları kariyer gelişimi ile karar verme modellerini öğrenmek ve uygulamak | X | |||||
9. Psikolojik danışmanlık teorilerini öğrenerek uygulamada danışanlara uygun müdahale tekniklerini fark etmek ve kullanmak | X | |||||
10. Grup sürecini, grup üyelerinin rol ve davranışlarını, grup çalışmasının terapötik faktörlerini, gelişimsel aşama içeren grup dinamiklerinin ilke ve tekniklerini öğrenmek | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 5 | 75 |
Ara Sınav | 3 | 12 | 36 |
Kısa Sınav | |||
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 177 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7.08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |