Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bilişsel öğrenme modellerinin temellerini öğretmek.
Dersin İçeriği:
Bilişsel öğrenme ile ilgili temel kavramlar işlenmektedir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
1. Yazılı sınav 2. Çoktan seçmeli test 3. Boşluk doldurma 4. Doğru -Yanlış 5. Sözlü sınav 6. Portfolyo
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Bilişsel modellerin temellerini öğrenebilme | 6,7 | 1,2,4,6 | 1,2,3 |
2.Sorunlara çok yönlü yaklaşabilme | 6,7 | 1,2,4,6 | 1,2,3 |
3.Araştırma yapabilme | 6,7 | 1,2,4,6 | 1,2,3 |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Bilişsel öğrenme ile ilgili temel kavramlar | |
2 | Bilişsel öğrenme kuramlarının temelleri (gestalt psikolojisi) | |
3 | Bilişsel öğrenme kuramlarının temelleri (gestalt psikolojisi) | |
4 | Piaget’ye göre bilişsel gelişim ve öğrenme | |
5 | Piaget’ye göre bilişsel gelişim ve öğrenme | |
6 | Sunum | |
7 | Bilgiyi işleme kuramına genel bakış | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Bellek modelleri (bellek çeşitleri) – özellikleri, işlevleri, bilgilerin kodlanması ve hatırlanması | |
10 | Okuduğunu kavrama modelleri (kavramanın bireysel etmenleri) | |
11 | Okuduğunu kavrama modelleri (kavramanın bireysel etmenleri) | |
12 | Sunum | |
13 | Akıl yürütme modelleri | |
14 | Akıl yürütme modelleri ( tümevarım, tümdengelim yoluyla akıl yürütme) | |
15 | Final |
Kaynaklar
Schraw, G.J., Norby, M.M., & Bruning, R.H. (2014). Bilişsel psikoloji ve öğretim. Nobel Akademik Yayıncılık.
Materyal Paylaşımı
Sınıf içinde ve elektronik ortamda paylaşılmaktadır.
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | %40 |
Kısa Sınav | - | - |
Final ödevi | 1 | %60 |
Toplam | %100 | |
Finalin Başarıya Oranı | %60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | %40 | |
Toplam | %100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PDR’nin geçmişini, temel felsefesini ve ilkelerini bilmek ve uygulamak | X | |||||
2 | PDR alanında koordinasyon, konsültasyon/müşavirlik ve süpervizyonun anlam ve önemini kavramak ve uygulayabilmek | X | |||||
3 | Ulusal ve uluslar arası PDR dernekleri tarafından kabul edilmiş etik kuralları bilmek ve uygulamak | X | |||||
4 | Çok kültürlü bir yaklaşımla herkesi olduğu gibi/her türlü özellikleriyle kabul etmeyi öğrenmek | X | |||||
5 | Kültürel farkındalık, kültürel sosyal adalet, çatışma çözme ve diğer kültürel davranışlarıyla ilgili teorileri/bilgileri; insan ruhunun, aklının ve bedeninin gelişimi ve sağlığı için öğrenmek ve uygulamak | X | |||||
6 | Gelişim, öğrenme ve kişilik gelişimiyle ilgili teorileri, bireyin yaşam boyu olumlu yönde gelişimi ve iyilik halini kolaylaştıracak şekilde öğrenmek ve uygulamak | X | |||||
7 | Normal ve anormal davranışları etkileyen çevresel faktörleri, psikopatolojiyi, özürlülük durumlarını ve gelişim sürecindeki krizleri anlamak | X | |||||
8 | Global ekonomide belirli gruplara uygulananları da içerecek şekilde, kariyer danışmanlığı, süreçleri, teknikleri ve kaynakları kariyer gelişimi ile karar verme modellerini öğrenmek ve uygulamak | X | |||||
9 | Psikolojik danışmanlık teorilerini öğrenerek uygulamada danışanlara uygun müdahale tekniklerini farketmek ve kullanmak | X | |||||
10 | Grup sürecini, grup üyelerinin rol ve davranışlarını, grup çalışmasının terapötik faktörlerini, gelişimsel aşama içeren grup dinamiklerinin ilke ve tekniklerini öğrenmek | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 6 | 90 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | - | - | - |
Final ödevi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |