• TR
  • EN
Ders Kodu: 
PCG 526
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Öğrencilerin psikolojik travma ve eğitim ortamlarındaki yansımaları hakkındaki bilgi ve becerilerini geliştirmek.
Dersin İçeriği: 

Travmanın tanımı, kapsamı ve türleri,travma sonrası özellikle sınıf ortamlarında, çocuklarda ve ergenlerde görülen reaksiyonlar, travmanın sonuçları, travma sonrası stres bozukluğu,travmaya müdahale yöntemleri Psikolojik danışma nitelikleri ve yeterlilikler, travmada psikolojik danışmanlık.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım 2. Örnek Olay 3. Tartışma 4. Gösterim 5. Grup çalışması 6. Mikroöğretim 7. Problem Çözme
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1. Yazılı sınav 2. Çoktan seçmeli test 3. Boşluk doldurma 4. Doğru -Yanlış 5. Sözlü sınav 6. Portfolyo

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Travma ile ilgili temel literatür ve bunun beyin gelişimi ile hafıza üzerindeki etkisine ilişkin bilgi edinir. 1,2,3,7,9 1,2,3 1,2,3,4,6
2) Çocuk, ergen ve yetişkinlerde travmaya ilişkin en güncel kanıta dayalı uygulamaları öğrenir. 1,2,3,7,9 1,2,3 1,2,3,4,6
3) Travmaya maruz kalma ve travmatik stresin gelişimindeki bireysel farklılıkları tartışabilir. 1,2,3,7,9 1,2,3 1,2,3,4,6
4) Öğrenciler, farklı travma türlerinin etkilerini özetleyebilecek ve travmaya karşı akut tepkileri tanımlayabilecektir. 1,2,3,7,9 1,2,3 1,2,3,4,6
5) Öğrenciler travma bilgisine sahip okul politikalarını analiz edebilecektir. 1,2,3,7,9 1,2,3 1,2,3,4,6

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş, temel kavramlar  
2 Travmatik deneyimler, sinir sistemi ve beyin  
3 Travmatik deneyimler, sinir sistemi ve beyin  
4 Travma türleri  
5 Olumsuz çocukluk çağı yaşantıları, bağlanma ve travma  
6 Ayrılık, Boşanma ve Ölüm  
7 Ara sınav  
8 Travmanın sonuçları  
9 Psikolojik Sağlamlık ve Travma Sonrası Büyüme  
10 Travmaya yaklaşım, travmaya duyarlı okullarda öğretmenlerin rolü ve uygulamalar  
11 Travmaya yaklaşım, travmaya duyarlı okullarda öğretmenlerin rolü ve uygulamalar  
12 Öğrenci sunumları  
13 Öğrenci sunumları  
14 Öğrenci sunumları ve genel değerlendirme  

 

Kaynaklar

Susan E.Craig- Travmaya Duyarlı Okullar. Sola Unitas.

Van der Kolk, B. A. (2015). The body keeps the score: Brain, mind, and body in the healing of Trauma. Penguin Books.

Materyal Paylaşımı

Sınıf içinde ve elektronik ortamda paylaşılmaktadır.

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav - -
Sunumlar 2 50
Final 1 50
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   50
Yıl içinin Başarıya Oranı   50
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 PDR’nin geçmişini, temel felsefesini ve ilkelerini bilmek ve uygulamak     X    
2 PDR alanında koordinasyon, konsültasyon/müşavirlik ve süpervizyonun anlam ve önemini kavramak ve uygulayabilmek     X    
3 Ulusal ve uluslar arası PDR dernekleri tarafından kabul edilmiş etik kuralları bilmek ve uygulamak     X    
4 Çok kültürlü bir yaklaşımla herkesi olduğu gibi/her türlü özellikleriyle kabul etmeyi öğrenmek   X      
5 Kültürel farkındalık, kültürel sosyal adalet, çatışma çözme ve diğer kültürel davranışlarıyla ilgili teorileri/bilgileri; insan ruhunun, aklının ve bedeninin gelişimi ve sağlığı için öğrenmek ve uygulamak   X      
6 Gelişim, öğrenme ve kişilik gelişimiyle ilgili teorileri, bireyin yaşam boyu olumlu yönde gelişimi ve iyilik halini kolaylaştıracak şekilde öğrenmek ve uygulamak   X      
7 Normal ve anormal davranışları etkileyen çevresel faktörleri, psikopatolojiyi, özürlülük durumlarını ve gelişim sürecindeki krizleri anlamak       X  
8 Global ekonomide belirli gruplara uygulananları da içerecek şekilde, kariyer danışmanlığı, süreçleri, teknikleri ve kaynakları kariyer gelişimi ile karar verme modellerini öğrenmek ve uygulamak   X      
9 Psikolojik danışmanlık teorilerini öğrenerek uygulamada danışanlara uygun müdahale tekniklerini farketmek ve kullanmak     X    
10 Grup sürecini, grup üyelerinin rol ve davranışlarını, grup çalışmasının terapötik faktörlerini, gelişimsel aşama içeren grup dinamiklerinin ilke ve tekniklerini öğrenmek   X      

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 6 90
Ara Sınav - - -
Sunum 2 5 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü     155
Toplam İş Yükü / 25 (s)     6,2
Dersin AKTS Kredisi     6