• TR
  • EN
Ders Kodu: 
PSY 462
Ders Dönemi: 
Güz
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı anormal davranışın tanımlanması, kategorilere ayrılması ve psikolojik hastalıkların özelliklerini tanımlamaktır.
Dersin İçeriği: 

Normal ve anormal davranış kavramları, anormal davranışa kuramsal yaklaşımlar, yetişkin psikopatolojisinin son sınıflandırma sistemine göre incelenmesi. 

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1. Yazılı sınav 2. Çoktan seçmeli test 3. Boşluk doldurma 4. Doğru -Yanlış 5. Sözlü sınav 6. Portfolyo

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1.DSM V'in güncel versiyonunu kavrayabilir. 3,6,7,9 1, 2, 3, 5 1,2,3
2. Temel psikolojik bozuklukları tanımlayabilir, sınıflandırabilir. 3,6,7,9 1, 2, 3, 5 1,2,3
3.Psikolojik bozukluklar hakkında güncel yaklaşımları değerlendirebilir. 3,6,7,9 1, 2, 5 1,2,3
4.Temel psikolojik bakış açılarına göre bir psikolojik bozukluğu analiz edebilir. 3,6,7,9 1, 2, 5 1,2,3
5.Psikolojik bozuklukların tedavisinde kullanılan teknikleri tanımlayabilir ve özelliklerini açıklayabilir. 3,6,7,9 1, 2, 5 1,2,3

Dersin Akışı

afta Konular Ön Hazırlık
1 Psikopatolojiye giriş  
2 Anormal davranışlara bakış, değerlendirme ve tedavi  
3 Kaygı bozuklukları  
4 Kaygı bozuklukları  
5 Somataform bozukluklar  
6 Depresyon ve diğer duygu bozuklukları  
7 Depresyon ve diğer duygu bozuklukları  
8 Şizofreni ve diğer psikotik bozukluklar  
9 Şizofreni ve diğer psikotik bozukluklar  
10 Kişilik bozuklukları  
11 Kişilik bozuklukları  
12 Yeme bozuklukları  
13 Madde kullanımı ile ilgili psikolojik bozukluklar  
14 Madde kullanımı ile ilgili psikolojik bozukluklar  

Kaynaklar

Ders Notu  
Diğer Kaynaklar Whitbourne, S. K. (2017). Abnormal Psychology: Clinical Perspectives on Psychological Disorders (8th ed.). USA: McGraw-Hill Education.

Hooley, J.M., Butcher, J.N., Nock, M.K., & Mineka, S. (2017). Abnormal Psychology. (7th ed.). UK: Pearson Education Limited.

Materyal Paylaşımı

Sınıf içinde ve elektronik ortamda paylaşılmaktadır.

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Final  1 60
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 PDR’nin geçmişini, temel felsefesini ve ilkelerini bilmek ve uygulamak       X  
2 PDR alanında koordinasyon, konsültasyon/müşavirlik ve süpervizyonun anlam ve önemini kavramak ve uygulayabilmek X        
3 Ulusal ve uluslar arası PDR dernekleri tarafından kabul edilmiş etik kuralları bilmek ve uygulamak     X    
4 Çok kültürlü bir yaklaşımla herkesi olduğu gibi/her türlü özellikleriyle kabul etmeyi öğrenmek X        
5 Kültürel farkındalık, kültürel sosyal adalet, çatışma çözme ve diğer kültürel davranışlarıyla ilgili teorileri/bilgileri; insan ruhunun, aklının ve bedeninin gelişimi ve sağlığı için öğrenmek ve uygulamak X        
6 Gelişim, öğrenme ve kişilik gelişimiyle ilgili teorileri, bireyin yaşam boyu olumlu yönde gelişimi ve iyilik halini kolaylaştıracak şekilde öğrenmek ve uygulamak     X    
7 Normal ve anormal davranışları etkileyen çevresel faktörleri, psikopatolojiyi, özürlülük durumlarını ve gelişim sürecindeki krizleri anlamak         X
8 Global ekonomide belirli gruplara uygulananları da içerecek şekilde, kariyer danışmanlığı, süreçleri, teknikleri ve kaynakları kariyer gelişimi ile karar verme modellerini öğrenmek ve uygulamak X        
9 Psikolojik danışmanlık teorilerini öğrenerek uygulamada danışanlara uygun müdahale tekniklerini farketmek ve kullanmak     X    
10 Grup sürecini, grup üyelerinin rol ve davranışlarını, grup çalışmasının terapötik faktörlerini, gelişimsel aşama içeren grup dinamiklerinin ilke ve tekniklerini öğrenmek X        

 

AKTS İş Yükü Tablosu

Etkinlik SAYI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Ara Sınav 2 15 30
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü     155
Toplam İş Yükü / 25 (s)     6,2
Dersin AKTS Kredisi     6