• TR
  • EN
Ders Kodu: 
PCG 503
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
8
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı, öğrencilerin etkin birer danışman olarak yetişebilmeleri için gerekli olan bilgi ve becerileri uygulamalarla kazanmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği: 

Psikolojik danışmada temel olan kolaylaştırıcı, mikro danışmanlık becerileri; temel psikolojik danışma becerilerinin teorik temelleri; bireysel farkındalığın arttırılması; gelişimsel psikolojik danışma yaklaşımı temelinde; psikolojik danışma uygulamasının yapısı, süreci ve dinamikleri; psikolojik danışmada çeşitli müdahale teknikleri; profesyonel danışma sürecinde bireysel değerler ve inançlar ile etik kurallar; ders içindeki ve dışındaki tüm uygulamaların net ve kısa geribildirimlerle desteklenmesi.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1. Yazılı sınav 2. Çoktan seçmeli test 3. Boşluk -doldurma 4. Doğru -Yanlış 5. Sözlü sınav 6. Portfolyo 7. Vaka Analizi

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Psikolojik danışma ilke ve tekniklerini açıklar. 1,2,4,6,9 1,2,4,6 1,2,3,4,7
2) Etkili bir psikolojik danışmanın özelliklerini açıklar. 1,2,4,6,9 1,2,4,6 1,2,3,4,7
3) Etkin dinleme yöntemini kullanır. 1,2,4,6,9 1,2,4,6 1,2,3,4,7
4) Somutlaştırma becerisini kullanır. 1,2,4,6,9 1,2,4,6 1,2,3,4,7
5) Empati becerisini geliştirir. 1,2,4,6,9 1,2,4,6 1,2,3,4,7

 

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 GİRİŞ  
2 BİREYSEL PSİKOLOJİK DANIŞMA BECERİLERİ  
3 ETKİLİ DANIŞMANIN KİŞİSEL KARAKTERİSTİKLERİ  
4 ETKİN DİNLEME  
5 SOMUTLUK  
6 EMPATİ  
7 ARA SINAV  
8 İÇTENLİK  
9 SAYGI  
10 KİŞİSELLEŞTİRME  
11 SAYDAMLIK  
12 İLİŞKİNİN ŞİMDİ VE BURADALIĞI  
13 AŞAMA BECERİLERİ  
14 AŞAMALARI BİRLEŞTİRME  
15 GENEL DEĞERLENDİRME VE KAPANIŞ  

 

Kaynaklar

ACAR, Nilüfer Voltan, Psikolojik Danışma İlke ve Teknikleri, Nobel Yayınları, Ankara, 2012

ACAR, Nilüfer Voltan, Terapötik İletişim, Nobel Yayınları, Ankara, 2012.

Materyal Paylaşımı

Sınıf içinde ve elektronik ortamda paylaşılmaktadır.

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Derse Katılım 2 10
Ödev 1 25
Toplam   55
Finalin Başarıya Oranı   45
Yıl içinin Başarıya Oranı   55
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 PDR’nin geçmişini, temel felsefesini ve ilkelerini bilmek ve uygulamak         X
2 PDR alanında koordinasyon, konsültasyon/müşavirlik ve süpervizyonun anlam ve önemini kavramak ve uygulayabilmek       X  
3 Ulusal ve uluslar arası PDR dernekleri tarafından kabul edilmiş etik kuralları bilmek ve uygulamak     X    
4 Çok kültürlü bir yaklaşımla herkesi olduğu gibi/her türlü özellikleriyle kabul etmeyi öğrenmek       X  
5 Kültürel farkındalık, kültürel sosyal adalet, çatışma çözme ve diğer kültürel davranışlarıyla ilgili teorileri/bilgileri; insan ruhunun, aklının ve bedeninin gelişimi ve sağlığı için öğrenmek ve uygulamak     X    
6 Gelişim, öğrenme ve kişilik gelişimiyle ilgili teorileri, bireyin yaşam boyu olumlu yönde gelişimi ve iyilik halini kolaylaştıracak şekilde öğrenmek ve uygulamak       X  
7 Normal ve anormal davranışları etkileyen çevresel faktörleri, psikopatolojiyi, özürlülük durumlarını ve gelişim sürecindeki krizleri anlamak   X      
8 Global ekonomide belirli gruplara uygulananları da içerecek şekilde, kariyer danışmanlığı, süreçleri, teknikleri ve kaynakları kariyer gelişimi ile karar verme modellerini öğrenmek ve uygulamak     X    
9 Psikolojik danışmanlık teorilerini öğrenerek uygulamada danışanlara uygun müdahale tekniklerini farketmek ve kullanmak       X  
10 Grup sürecini, grup üyelerinin rol ve davranışlarını, grup çalışmasının terapötik faktörlerini, gelişimsel aşama içeren grup dinamiklerinin ilke ve tekniklerini öğrenmek   X      

 

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 5 75
Ara Sınav 2 20 40
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 7 7
Final      
Toplam İş Yükü        35      22 187
Toplam İş Yükü / 25 (s)        7.48
Dersin AKTS Kredisi     8