• TR
  • EN
Ders Kodu: 
EPÖ 606
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersin Amacı: 
Bilişsel öğrenme modellerinin temellerini öğretmek.
Dersin İçeriği: 

Bilişsel öğrenme ile ilgili temel kavramlar işlenmektedir.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1. Yazılı sınav 2. Çoktan seçmeli test 3. Boşluk doldurma 4. Doğru -Yanlış 5. Sözlü sınav 6. Portfolyo

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1.Bilişsel modellerin temellerini öğrenebilme 6,7 1,2,4,6 1,2,3
2.Sorunlara çok yönlü yaklaşabilme 6,7 1,2,4,6 1,2,3
3.Araştırma yapabilme 6,7 1,2,4,6 1,2,3

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Bilişsel öğrenme ile ilgili temel kavramlar  
2 Bilişsel öğrenme kuramlarının temelleri (gestalt psikolojisi)  
3 Bilişsel öğrenme kuramlarının temelleri (gestalt psikolojisi)  
4 Piaget’ye göre bilişsel gelişim ve öğrenme  
5 Piaget’ye göre bilişsel gelişim ve öğrenme  
6 Sunum  
7 Bilgiyi işleme kuramına genel bakış  
8 Ara Sınav 1  
9 Bellek modelleri (bellek çeşitleri) – özellikleri, işlevleri, bilgilerin kodlanması ve hatırlanması  
10 Okuduğunu kavrama modelleri (kavramanın bireysel etmenleri)  
11 Okuduğunu kavrama modelleri (kavramanın bireysel etmenleri)  
12 Sunum  
13 Akıl yürütme modelleri  
14 Akıl yürütme modelleri ( tümevarım, tümdengelim yoluyla akıl yürütme)  
15 Final  

 

Kaynaklar

Schraw, G.J., Norby, M.M., & Bruning, R.H. (2014). Bilişsel psikoloji ve öğretim. Nobel Akademik Yayıncılık.

 

    

Materyal Paylaşımı

Sınıf içinde ve elektronik ortamda paylaşılmaktadır.

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 %40
Kısa Sınav - -
Final ödevi 1 %60
Toplam   %100
Finalin Başarıya Oranı   %60
Yıl içinin Başarıya Oranı   %40
Toplam   %100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 PDR’nin geçmişini, temel felsefesini ve ilkelerini bilmek ve uygulamak   X      
2 PDR alanında koordinasyon, konsültasyon/müşavirlik ve süpervizyonun anlam ve önemini kavramak ve uygulayabilmek   X      
3 Ulusal ve uluslar arası PDR dernekleri tarafından kabul edilmiş etik kuralları bilmek ve uygulamak   X      
4 Çok kültürlü bir yaklaşımla herkesi olduğu gibi/her türlü özellikleriyle kabul etmeyi öğrenmek   X      
5 Kültürel farkındalık, kültürel sosyal adalet, çatışma çözme ve diğer kültürel davranışlarıyla ilgili teorileri/bilgileri; insan ruhunun, aklının ve bedeninin gelişimi ve sağlığı için öğrenmek ve uygulamak   X      
6 Gelişim, öğrenme ve kişilik gelişimiyle ilgili teorileri, bireyin yaşam boyu olumlu yönde gelişimi ve iyilik halini kolaylaştıracak şekilde öğrenmek ve uygulamak       X  
7 Normal ve anormal davranışları etkileyen çevresel faktörleri, psikopatolojiyi, özürlülük durumlarını ve gelişim sürecindeki krizleri anlamak       X  
8 Global ekonomide belirli gruplara uygulananları da içerecek şekilde, kariyer danışmanlığı, süreçleri, teknikleri ve kaynakları kariyer gelişimi ile karar verme modellerini öğrenmek ve uygulamak   X      
9 Psikolojik danışmanlık teorilerini öğrenerek uygulamada danışanlara uygun müdahale tekniklerini farketmek ve kullanmak   X      
10 Grup sürecini, grup üyelerinin rol ve davranışlarını, grup çalışmasının terapötik faktörlerini, gelişimsel aşama içeren grup dinamiklerinin ilke ve tekniklerini öğrenmek   X      

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 6 90
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav - - -
Final ödevi 1 10 10
       
Toplam İş Yükü     155
Toplam İş Yükü / 25 (s)     6,2
Dersin AKTS Kredisi     6