Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı anormal davranışın tanımlanması, kategorilere ayrılması ve psikolojik hastalıkların özelliklerini tanımlamaktır.
Dersin İçeriği:
Normal ve anormal davranış kavramları, anormal davranışa kuramsal yaklaşımlar, yetişkin psikopatolojisinin son sınıflandırma sistemine göre incelenmesi.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
1. Yazılı sınav 2. Çoktan seçmeli test 3. Boşluk doldurma 4. Doğru -Yanlış 5. Sözlü sınav 6. Portfolyo
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.DSM V'in güncel versiyonunu kavrayabilir. | 3,6,7,9 | 1, 2, 3, 5 | 1,2,3 |
2. Temel psikolojik bozuklukları tanımlayabilir, sınıflandırabilir. | 3,6,7,9 | 1, 2, 3, 5 | 1,2,3 |
3.Psikolojik bozukluklar hakkında güncel yaklaşımları değerlendirebilir. | 3,6,7,9 | 1, 2, 5 | 1,2,3 |
4.Temel psikolojik bakış açılarına göre bir psikolojik bozukluğu analiz edebilir. | 3,6,7,9 | 1, 2, 5 | 1,2,3 |
5.Psikolojik bozuklukların tedavisinde kullanılan teknikleri tanımlayabilir ve özelliklerini açıklayabilir. | 3,6,7,9 | 1, 2, 5 | 1,2,3 |
Dersin Akışı
afta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Psikopatolojiye giriş | |
2 | Anormal davranışlara bakış, değerlendirme ve tedavi | |
3 | Kaygı bozuklukları | |
4 | Kaygı bozuklukları | |
5 | Somataform bozukluklar | |
6 | Depresyon ve diğer duygu bozuklukları | |
7 | Depresyon ve diğer duygu bozuklukları | |
8 | Şizofreni ve diğer psikotik bozukluklar | |
9 | Şizofreni ve diğer psikotik bozukluklar | |
10 | Kişilik bozuklukları | |
11 | Kişilik bozuklukları | |
12 | Yeme bozuklukları | |
13 | Madde kullanımı ile ilgili psikolojik bozukluklar | |
14 | Madde kullanımı ile ilgili psikolojik bozukluklar |
Kaynaklar
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |
Whitbourne, S. K. (2017). Abnormal Psychology: Clinical Perspectives on Psychological Disorders (8th ed.). USA: McGraw-Hill Education.
Hooley, J.M., Butcher, J.N., Nock, M.K., & Mineka, S. (2017). Abnormal Psychology. (7th ed.). UK: Pearson Education Limited. |
Materyal Paylaşımı
Sınıf içinde ve elektronik ortamda paylaşılmaktadır.
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PDR’nin geçmişini, temel felsefesini ve ilkelerini bilmek ve uygulamak | X | |||||
2 | PDR alanında koordinasyon, konsültasyon/müşavirlik ve süpervizyonun anlam ve önemini kavramak ve uygulayabilmek | X | |||||
3 | Ulusal ve uluslar arası PDR dernekleri tarafından kabul edilmiş etik kuralları bilmek ve uygulamak | X | |||||
4 | Çok kültürlü bir yaklaşımla herkesi olduğu gibi/her türlü özellikleriyle kabul etmeyi öğrenmek | X | |||||
5 | Kültürel farkındalık, kültürel sosyal adalet, çatışma çözme ve diğer kültürel davranışlarıyla ilgili teorileri/bilgileri; insan ruhunun, aklının ve bedeninin gelişimi ve sağlığı için öğrenmek ve uygulamak | X | |||||
6 | Gelişim, öğrenme ve kişilik gelişimiyle ilgili teorileri, bireyin yaşam boyu olumlu yönde gelişimi ve iyilik halini kolaylaştıracak şekilde öğrenmek ve uygulamak | X | |||||
7 | Normal ve anormal davranışları etkileyen çevresel faktörleri, psikopatolojiyi, özürlülük durumlarını ve gelişim sürecindeki krizleri anlamak | X | |||||
8 | Global ekonomide belirli gruplara uygulananları da içerecek şekilde, kariyer danışmanlığı, süreçleri, teknikleri ve kaynakları kariyer gelişimi ile karar verme modellerini öğrenmek ve uygulamak | X | |||||
9 | Psikolojik danışmanlık teorilerini öğrenerek uygulamada danışanlara uygun müdahale tekniklerini farketmek ve kullanmak | X | |||||
10 | Grup sürecini, grup üyelerinin rol ve davranışlarını, grup çalışmasının terapötik faktörlerini, gelişimsel aşama içeren grup dinamiklerinin ilke ve tekniklerini öğrenmek | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | SAYI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 4 | 60 |
Ara Sınav | 2 | 15 | 30 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |