Dersin Dili:
Türkçe
Dersin Amacı:
İlköğretim ve ortaöğretim okullarında rehberlik hizmetlerinin organizasyonu, personeli, uygulama durumu, eğitim örgütü içindeki yeri ve işleyişinin gözlenmesi ve değerlendirilmesi.
Dersin İçeriği:
Psikolojik danışmanlık ve rehberliğin temelleri, rehberliğin amaçları ve ilkeleri, etik kurallar, psikolojik danışmanlık ve rehberlikte araştırma.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
1. Yazılı sınav 2. Çoktan seçmeli test 3. Boşluk doldurma 4. Doğru -Yanlış 5. Sözlü sınav 6. Portfolyo
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Okullarda psikolojik danışma ilke ve tekniklerini açıklar. | 1,3,5 | 2,4 | 1,2,6 |
2.Okullarda Rehberlik servisinin işlevlerini açıklar. | 1,3,5 | 2,4 | 1,2,6 |
3.Okullarda uygulanan rehberlik hizmetlerini tanır. | 1,3,5 | 1,2,4 | 1,2,6 |
4.Okullarda Psikolojik Danışmanlık süreçlerini açıklar. | 1,3,5 | 1,2,4 | 1,2,6 |
5.Okullarda Öğrenci Kişilik Hizmetlerini açıklar. | 1,3,5 | 1,2,4 | 1,2,6 |
6.Okullarda Rehberlik servisinin işleyişine ilişkin etik kuralları açıklar. | 1,3,5 | 1,2,4 | 1,2,6 |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tanışma | |
2 | Okullarda Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Temelleri | |
3 | Okullarda Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik | |
4 | Okullarda Rehberliğin Amaç, İlke ve Teknikleri | |
5 | Okullarda Rehberliğin Amaç, İlke ve Teknikleri | |
6 | Okullarda Rehberliğin Amaç, İlke ve Teknikleri | |
7 | Okullarda Öğrenci Kişilik Hizmetleri ve Rehberlik | |
8 | Okullarda Öğrenci Kişilik Hizmetleri ve Rehberlik | |
9 | Okullarda Öğrenci Kişilik Hizmetleri ve Rehberlik | |
10 | Okullarda Öğrenci Kişilik Hizmetleri ve Rehberlik | |
11 | Okul rehberlik programları | |
12 | Okullarda Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Etik Kuralları | |
13 | Okullarda psikolojik danışma ve etik | |
14 | Okullarda psikolojik danışma ve etik | |
15 | Genel Tekrar |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar | Erdoğan İrfan (2011), Eğitim ve Okul Yönetimi, Pegem Yayınları |
Materyal Paylaşımı
Sınıf içinde ve elektronik ortamda paylaşılmaktadır.
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | - | - |
Kısa Sınav | - | - |
Ödev | 2 | 100 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
PDR’nin geçmişini, temel felsefesini ve ilkelerini bilmek ve uygulamak | X | ||||||
PDR alanında koordinasyon, konsültasyon/müşavirlik ve süpervizyonun anlam ve önemini kavramak ve uygulayabilmek | X | ||||||
Ulusal ve uluslar arası PDR dernekleri tarafından kabul edilmiş etik kuralları bilmek ve uygulamak | X | ||||||
Çok kültürlü bir yaklaşımla herkesi olduğu gibi/her türlü özellikleriyle kabul etmeyi öğrenmek | X | ||||||
Kültürel farkındalık, kültürel sosyal adalet, çatışma çözme ve diğer kültürel davranışlarıyla ilgili teorileri/bilgileri; insan ruhunun, aklının ve bedeninin gelişimi ve sağlığı için öğrenmek ve uygulamak | X | ||||||
Gelişim, öğrenme ve kişilik gelişimiyle ilgili teorileri, bireyin yaşam boyu olumlu yönde gelişimi ve iyilik halini kolaylaştıracak şekilde öğrenmek ve uygulamak | X | ||||||
Normal ve anormal davranışları etkileyen çevresel faktörleri, psikopatolojiyi, özürlülük durumlarını ve gelişim sürecindeki krizleri anlamak | X | ||||||
Global ekonomide belirli gruplara uygulananları da içerecek şekilde, kariyer danışmanlığı, süreçleri, teknikleri ve kaynakları kariyer gelişimi ile karar verme modellerini öğrenmek ve uygulamak | X | ||||||
Psikolojik danışmanlık teorilerini öğrenerek uygulamada danışanlara uygun müdahale tekniklerini farketmek ve kullanmak | X | ||||||
Grup sürecini, grup üyelerinin rol ve davranışlarını, grup çalışmasının terapötik faktörlerini, gelişimsel aşama içeren grup dinamiklerinin ilke ve tekniklerini öğrenmek | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 5 | 75 |
Ara Sınav | - | - | - |
Kısa Sınav | - | - | - |
Ödev | 3 | 20 | 60 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 200 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |