• TR
  • EN
Ders Kodu: 
EDEN 504
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Dersin amacı öğrencilere ikinci dil edinimi alanında gerekli temel kavramların kazandırılmasıdır. Dersin odak noktası öğrenme teorileri, ikinci dil edinimi teorileri, bu ikisi arasındaki ilişki ve bu ilişkinin öğrencinin kendi öğretme teknik ve stratejilerine katkılarıdır.
Dersin İçeriği: 

İkinci dil edinimi teorilerinin eleştirel incelenmesi ve uygulamaları öğrencilerin etkili bir sınıf tasarımında yardımcı olacaktır. Ders içeriğinde sadece ikinci dil edinimi ile ilişkili temel teoriler ve perspektifler sunulacaktır. Bunlar; davranışsal, bilişsel, gelişimsel, sosyal bilişsel, yapılandırmacı ve sosyo-kültürel teorilerdir. Buna ek olarak, bu öğrenme teorilerinin öğrenci motivasyonuna, öz düzenlemeye ve sınıf yönetimine katkıları incelenecektir.  

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Lecture, 2: Question-Answer, 3: Lab
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Testing, B: Experiment, C: Homework, D: Term Project

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Öğrenme ve ikinci dil edinimi ile ilgili bilince sahiptir.
Öğrenme teorilerinin öğrenmeye etkilerini ve dil pedagojisi ile ilişkilerini saptayacak mantıklı bir ilişkilendirme kurabilir.
Bir sınıfta uygulanan teorilerin ilkelerini tanımlayabilir.

 

EFL/ESL materyallerini geliştirmede kullanılan teorilerin ilkelerini tanımlayabilir. 

 

Öğrenilen kuramsal yapıları kendi öğretiminde kullanabilir.

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
HAFTA Konular Ön Hazırlık
1 Derse hazırlık,

İzlencenin ve ödevlerin tartışılması

 
2 İkinci dil edinimi nedir?

İkinci dil ediniminde kavramlar ve tanımlar

Ortega, Ch. 1

M&M Ch.1

3 İkinci dil edinimi araştırmaları M&M, Ch. 2

Block Ch. 2

4 Farklı diller arası etkiler

Birinci dil-ikinci dil

Ara dil

Ortega: Ch. 3 and Ellis Ch. 3
5 İkinci dil ediniminde dilbilim Ortega: Ch. 4 and Ellis Ch. 7
6 Davranışsal öğrenme Ormord: Ch. 9 and Ch. 1 Pritcahrd
7 Biliş ve ikinci dil ediniminde bilişsel öğrenme Ortega: Ch. 5 and M&M: Ch. 4
8 Öğrenen gelişimi Ortega Ch. 6 &7
9 İkinci dil ediniminin sosyal boyutları

Sosyo-kültürel perspektif

Ortega: Ch. 10 and M&M Ch.7
10 Sinirdilbilim ve ikinci dil edinimi Fabbro, 2002
11 Dil girdisi ve etkileşim

Eğitim olarak ikinci dil edinimi

M&M Ch. 6 and Ellis
12 Çoklu zeka kuramı

Teorilerin etkileşimleri

Gass: Ch.14 and Ch. 4 of Prichard
13 Yaş ve ikinci dil edinimi Ortega Ch.2
14 Motivasyon, eğilim Motivation (Ortega, Ch. 7 &8)
  Yatkınlık ve diğer bireysel farklılıklar Ortega Ch. 9
     

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu Understanding Second Language Acquisiton ,Ortega
Diğer Kaynaklar Second Language Acquisiton, Ellis

Second Language Learning Theories, Mitchelle & Myles

SLA, An Introductory Course, Gass

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI
Dökümanlar  
Ödevler  
Sınavlar  

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ödev    
Ara Ödev   80
Final Ödevi   20
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı    
Yıl içinin Başarıya Oranı   100
Toplam   100

 

AKTS İş Yükü Tablosu

DERS KATEGORİSİ Uzmanlık / Alan Dersleri
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi      
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)      
Ödev      
Ara Ödev      
Final Ödevi      
       
Toplam İş Yükü      
Toplam İş Yükü / 25 (s)      
Dersin AKTS Kredisi