• TR
  • EN
Ders Kodu: 
EPÖ 527
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Öğrencilerin eğitimde kullanılan ölçme araçları ve süreçleri ile ilgili temel bilgi ve becerilere sahip olması, ölçme araçlarının geçerlik ve güvenirliği sağlama yollarını bilmesi, bilişsel, duyuşsal ve psikomotor özelliklere yönelik süreç ve sonuç değerlendirmede kullanılabilen ölçme araçları geliştirebilmesi, ölçme sonuçlarını analiz edip değerlendirme yapabilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: 

Bu dersin içeriğini, ölçme ile ilgili temel kavramlar, ölçme araçlarının yapısal nitelikleri, süreç ve sonuç değerlendirme, bilişsel, duyuşsal ve psikomotor özellikleri ölçmeye yönelik geleneksel ve tamamlayıcı ölçme araçları ve geliştirilmesi, temel istatistik teknikleri, test ve madde analizi, başarının değerlendirilmesi oluşturmaktadır.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi   3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi   6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1. Yazılı sınav    2. Çoktan seçmeli test     3. Boşluk doldurma     4. Doğru -Yanlış        5. Sözlü sınav         6. Portfolyo

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1)Öğrenciler eğitimde ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları ve istatistiksel yöntemleri açıklayabilirler. 1,4,5 1,2,4,6 1,2,3
2) Öğrenciler eğitimde kullanılan klasik ölçme ve değerlendirme yöntemlerini tanımlayabilirler. 1,4,5 1,2,4,6 1,2,3
3) Öğrenciler ölçme ve değerlendirme araçlarını ve türlerini açıklayabilirler. 1,4,5 1,2,4,6 1,2,3
4) Öğrenciler alanına ve konusuna uygun bir ölçme aracı seçebilir ve geliştirebilirler. 1,4,5,8,10 1,2,4,6 1,2,3
5) Öğrenciler hazırladıkları testin güvenirlik ve geçerliliğini, test ve madde istatistiklerini hesaplayabilirler. 4,5,8,10 1,2,4,6 1,2,3

 

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş, eğitimde ölçme ve değerlendirmenin önemi  
2 Eğitimde ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar  
3 Ölçme araçlarında bulunması gereken temel özellikler (geçerlilik, güvenilirlik..)  
4 Ölçme araçlarında bulunması gereken temel özellikler (geçerlilik, güvenilirlik..)  
5 Ölçme araçları ve türleri  
6 Ölçme araçları ve türleri  
7 Ölçme ve değerlendirme yaklaşımları  
8 Vize  
9 Ölçme ve değerlendirme yaklaşımları  
10 Ölçme aracının hazırlanması  
11 Ölçme aracının hazırlanması  
12 Değerlendirme ve istatistiksel işlemler  
13 Değerlendirme ve istatistiksel işlemler  
14 Final proje sunumları  
15 Final proje sunumları  

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 %40
Kısa Sınav - -
Final ödevi 1 %60
Toplam   %100
Finalin Başarıya Oranı   %60
Yıl içinin Başarıya Oranı   %40
Toplam   %100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Eğitim programları ve öğretim alanının geçmişini, ilkelerini ve felsefesini bilmek ve uygulamak.         X  
2 Program geliştirme alanındaki ulusal ve uluslararası çağdaş gelişmelere ve uygulamalara ilişkin bilgi sahibi olmak.       X    
3 Öğrenme öğretme sürecinin değişkenlerini bilmek ve uygun tasarımlar yapmak.       X    
4 Niteliksel ve niceliksel bilimsel araştırma yöntemlerini öğrenerek, program geliştirme alanında araştırma yapmak ve sonuçları yazılı olarak sunmak.         X  
5 Bilgiye ulaşma, bilgiyi paylaşma, profesyonel gelişim ve veri analizi için internet ve teknolojiyi nasıl kullanacağını bilmek       X    
6 Gelişim, öğrenme ve kişilik gelişimiyle ilgili teorileri, bireyin yaşam boyu olumlu yönde gelişimi ve iyilik halini kolaylaştıracak şekilde öğrenmek ve uygulamak     X      
7 Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği niteliklere sahip olmak ve bunları sürekli geliştirmek için gerekli becerilere sahip olmak.    X        
8 Bir öğretim programını veya öğretim tasarımını bilimsel ilke ve teknikleri kullanarak değerlendirme becerisine sahip olmak.         X  
9 Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumluluklarını kavramak ve program geliştirme alanında işe vuruk biçimde kullanmak.   X        
10 Program geliştirme sürecinde ihtiyaca yönelik projeler geliştirmek ve proje yönetim süreçlerine hâkim olmak.     X      

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 6 90
Ara Sınav 1 12 12
Kısa Sınav - - -
Final ödevi 1 12 12
       
Toplam İş Yükü     159
Toplam İş Yükü / 25 (s)     6,36
Dersin AKTS Kredisi     6