Dersin Amacı:
Bu dersin amacı, karşılaştırmalı eğitim alanının ortaya çıkışını ve gelişimini anlamaktır.
Dersin İçeriği:
Eğitim ve bilim tarihi ile ilgili tarihsel ve gelişimsel perspektifler dahil olmak üzere karşılaştırmalı eğitim üzerine çeşitli perspektifler, karşılaştırmalı eğitimin ilkeleri, devlet teorisi, küreselleşme ve dünya sistemi teorisi dahil olmak üzere alandaki temel teoriler; Finlandiya, Japonya, Singapur ve benzeri çeşitli ülkelerin eğitim gelişimi.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Öğrenciler karşılaştırmalı eğitim alanının ortaya çıkışını tarihsel ve gelişimsel perspektiflerle anlar. | 1,2,6,7,8 | 1, 2, 3, 4, 5 | 1, 2, 3, 4, 5, 6,7 |
2) Öğrenciler karşılaştırmalı eğitim perspektiflerini kullanarak çeşitli uluslararası eğitim konularını inceler. | 1,2,6,7,8 | 1, 2, 3, 4, 5 | 1, 2, 3, 4, 5, 6,7 |
3) Öğrenciler uluslararası eğitim sorunlarını eleştirel bir şekilde analiz etmek için beceriler geliştirir. | 1,2,6,7,8 | 1, 2, 3, 4, 5 | 1, 2, 3, 4, 5, 6,7 |
4)Öğrenciler karşılaştırmalı eğitim kavramlarını kullanarak uluslararası eğitim sorunlarına olası sürdürülebilir çözümler sunabilir. | 1,2,6,7,8 |
1, 2, 3, 4, 5, 6 | 1, 2, 3, 4, 5, 6,7 |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 2: Tartışma, 3: Örnek Olay, 4: Gösteri, 5: Problem Çözme, 6: Grup Çalışması |
Ölçme Yöntemleri: | 1: Yazılı sınav, 1: Çoktan seçmeli test, 3: Boşluk doldurma, 4: Doğru yanlış, 5: Sözlü sınav, 6: Portfolyo, 7: Sunum, 8: Proje |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş (genel bakış (okumalar ve ödevler) ve dersle ilgili beklentiler) | |
2 | Eğitime Giriş / Karşılaştırmalı Eğitim | |
3 | Karşılaştırmalı Eğitimi Yeniden Düşünmek | |
4 | Gelişim Çalışmaları ve Karşılaştırmalı Eğitim | |
5 |
İşlevselci / Konsensüs Yaklaşımlar
İnsan Sermayesi ve Uluslararası Kalkınma |
|
6 | Ülkelerarası Göstergeler | |
7 | Çatışma Teorileri | |
8 | Yeni Kurumsalcı Perspektifler | |
9 | Antropolojik Perspektifler: Kültür ve Bağlam | |
10 | Educational Policy Borrowing and Lending |
|
11 | Sömürgecilik Sonrası ve Yeni Sömürgecilik | |
12 | Karma Yöntem Yaklaşımları |
|
13 | Ülke Vaka Çalışmaları | |
14 | Ülke Vaka Çalışmaları |
Kaynaklar
ÖNERİLEN KAYNAKLAR | |
Ders Notu | |
Ek Kaynaklar |
Lauder, Hugh, interview with Will Brehm, FreshEd, 29, podcast audio, July 21, 2016. http://www.freshedpodcast.com/hughlauder/
Harvey, David, interview with Will Brehm, FreshEd, 100, podcast audio, December 18, 2017. http://www.freshedpodcast.com/davidharvey/ |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Moodle üzerinden dökümanlar paylaşılacaktır. |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Öğrenci liderliğinde tartışma – sunum | 1 | %20 |
Proje Önerisi | 1 | %30 |
Araştırma Makalesi (final) | 1 | % 50 |
Total | 100 | |
Yıl İçinin Başarı Notuna Oranı | 50 | |
Finalin Başarı Notuna Oranı | 50 | |
Total | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanıyla ilgili bilimsel araştırma yapabilmek | X | |||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde proje hazırlayabilmek ve yürütebilmek | X | |||||
3 | Disiplinler arası bireysel ve takımla çalışma becerilerini kazanmak | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme becerileri kazanmak | X | |||||
5 | Eğitim ve öğretim programları hazırlamak ve var olan programları geliştirmek | X | |||||
6 | Eğitim programlarını değerlendirebilmek | X | |||||
7 | Alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip etme, doğru bilgiye ulaşma yollarını bilmek ve yeni bilgileri anlayabilmek. | X | |||||
8 | Öğretim Programlarını uygulama aşamasında hedef kitleye uygun yöntem ve teknikleri seçmek, geliştirme ve/yada uygulamak | X | |||||
9 | Bilgi ve iletişim teknolojilerini alanında etkin bir biçimde kullanmak | X | |||||
10 | Edindiği ya da ürettiği bilgileri yazılı ve sözlü olarak etkin bir biçimde ifade edebilmek | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 10 | 150 |
Ara Sınav(lar) | - | - | - |
Ödev(ler) | 5 | 30 | 150 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 365 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 14,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 15 |