• TR
  • EN
Ders Kodu: 
EPÖ 618
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
15
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı, karşılaştırmalı eğitim alanının ortaya çıkışını ve gelişimini anlamaktır.
Dersin İçeriği: 

Eğitim ve bilim tarihi ile ilgili tarihsel ve gelişimsel perspektifler dahil olmak üzere karşılaştırmalı eğitim üzerine çeşitli perspektifler, karşılaştırmalı eğitimin ilkeleri, devlet teorisi, küreselleşme ve dünya sistemi teorisi dahil olmak üzere alandaki temel teoriler; Finlandiya, Japonya, Singapur ve benzeri çeşitli ülkelerin eğitim gelişimi.

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

Dersin Öğrenme Çıktıları  Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri  Ölçme Yöntemleri 
1) Öğrenciler karşılaştırmalı eğitim alanının ortaya çıkışını tarihsel ve gelişimsel perspektiflerle anlar. 1,2,6,7,8 1, 2, 3, 4, 5 1, 2, 3, 4, 5, 6,7
2) Öğrenciler karşılaştırmalı eğitim perspektiflerini kullanarak çeşitli uluslararası eğitim konularını inceler. 1,2,6,7,8 1, 2, 3, 4, 5 1, 2, 3, 4, 5, 6,7
3) Öğrenciler uluslararası eğitim sorunlarını eleştirel bir şekilde analiz etmek için beceriler geliştirir. 1,2,6,7,8 1, 2, 3, 4, 5 1, 2, 3, 4, 5, 6,7
4)Öğrenciler karşılaştırmalı eğitim kavramlarını kullanarak uluslararası eğitim sorunlarına olası sürdürülebilir çözümler sunabilir.  
1,2,6,7,8
1, 2, 3, 4, 5, 6 1, 2, 3, 4, 5, 6,7

 

Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım, 2: Tartışma, 3: Örnek Olay, 4: Gösteri, 5: Problem Çözme, 6: Grup Çalışması
Ölçme Yöntemleri: 1: Yazılı sınav, 1: Çoktan seçmeli test, 3: Boşluk doldurma, 4: Doğru yanlış, 5: Sözlü sınav, 6: Portfolyo, 7: Sunum, 8: Proje

Dersin Akışı

 

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş (genel bakış (okumalar ve ödevler) ve dersle ilgili beklentiler)  
2 Eğitime Giriş / Karşılaştırmalı Eğitim  
3 Karşılaştırmalı Eğitimi Yeniden Düşünmek   
4 Gelişim Çalışmaları ve Karşılaştırmalı Eğitim  
    5 İşlevselci / Konsensüs Yaklaşımlar 

İnsan Sermayesi ve Uluslararası Kalkınma

 
6 Ülkelerarası Göstergeler  
7 Çatışma Teorileri  
8 Yeni Kurumsalcı Perspektifler  
9 Antropolojik Perspektifler: Kültür ve Bağlam  
10 Educational Policy Borrowing and Lending

 

11 Sömürgecilik Sonrası ve Yeni Sömürgecilik  
    12  
Karma Yöntem Yaklaşımları
 
    13 Ülke Vaka Çalışmaları  
14  
Ülke Vaka Çalışmaları
 

Kaynaklar

 

ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Ders Notu  
Ek Kaynaklar Lauder, Hugh, interview with Will Brehm, FreshEd, 29, podcast audio, July 21, 2016. http://www.freshedpodcast.com/hughlauder/

Harvey, David, interview with Will Brehm, FreshEd, 100, podcast audio, December 18, 2017. http://www.freshedpodcast.com/davidharvey/

Materyal Paylaşımı

 

MATERYAL PAYLAŞIMI
Dökümanlar Moodle üzerinden dökümanlar paylaşılacaktır.
Ödevler  
Sınavlar  

Değerlendirme Sistemi

 

 
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Öğrenci liderliğinde tartışma – sunum  1 %20
Proje Önerisi 1 %30
Araştırma Makalesi (final)  1 % 50
Total   100
Yıl İçinin Başarı Notuna Oranı   50
Finalin Başarı Notuna Oranı   50
Total   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

 

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Alanıyla ilgili bilimsel araştırma yapabilmek     X      
2 Ulusal ve uluslararası düzeyde proje hazırlayabilmek ve yürütebilmek       X    
3 Disiplinler arası bireysel ve takımla çalışma becerilerini kazanmak     X      
4 Yaşam boyu öğrenme becerileri kazanmak     X      
5 Eğitim ve öğretim programları hazırlamak ve var olan programları geliştirmek     X      
6 Eğitim programlarını değerlendirebilmek       X    
7 Alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip etme, doğru bilgiye ulaşma yollarını bilmek ve yeni bilgileri anlayabilmek.         X  
8 Öğretim Programlarını uygulama aşamasında hedef kitleye uygun yöntem ve teknikleri seçmek, geliştirme ve/yada uygulamak       X    
9 Bilgi ve iletişim teknolojilerini alanında etkin bir biçimde kullanmak   X        
10 Edindiği ya da ürettiği bilgileri yazılı ve sözlü olarak etkin bir biçimde ifade edebilmek     X      

AKTS İş Yükü Tablosu

 

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik Sayısı Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 15 10 150
Ara Sınav(lar) - - -
Ödev(ler) 5 30 150
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü     365
Toplam İş Yükü / 25 (s)     14,6
Dersin AKTS Kredisi      15