• TR
  • EN
Ders Kodu: 
PSY 351
Ders Dönemi: 
Güz
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
7
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Öğrencilerin Psikanalitik Kuram Nesne İlişkileri ve Bağlanma Kuramları; Kişilerarası İlişkiler Kuram; Holistik-Dinamik Kuram; Kişi Odaklı Kuram; Beş Büyük Faktör Kuramı; Sosyal Bilişsel Kuram; Kişisel Yapılar Kuramı; Sosyal İnşaacı Kuramı kavraması.
Dersin İçeriği: 

Başlıca kişilik kuramları ile kişilik gelişimi ve işleyişi alanındaki görgül çalışmaların incelenmesi. Ergenlik ve gençlikteki fiziksel, bilişsel, sosyal ve duygusal gelişim ve uyum konuları esas alınır.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1. Yazılı sınav 2. Çoktan seçmeli test 3. Boşluk doldurma 4. Doğru -Yanlış 5. Sözlü sınav 6. Portfolyo

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1.Başlıca kişilik gelişimi kuramlarını açıklayabilir. 1, 2, 3, 4 1, 2 1,2
2.Bu kuramların birbirlerine etkilerini ve katkılarını tanımlayabilir. 1, 2, 3, 4, 9, 10 1, 2 1,2
3.Kişiliğin farklı tanımlarını, kişilik ile sosyal, kültürel ve etkileşimsel çevre arasındaki bağın karakterini, kişiliğin öznel taraflarının kaynaklarını kritik bir bakış açısıyla irdeleyebilir. 9, 10 1, 2 1,2

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş Feist & Feist Ünite 1
2 Kuramsal, tarihsel ve felsefi zemin Feist & Feist Ünite 1
3 Freud ve Psikanalitik Kuram Feist & Feist Ünite 2
4 Freud ve Psikanalitik Kuram Feist & Feist Ünite 2
5 Melanie Klein’nın Nesne İlişkileri Kuramı  Feist & Feist Ünite 5
6 Bağlanma Kuramı Feist & Feist Ünite 5
7 Ara sınav  
8 Sullivan ve Kişilerarası İlişkiler Kuramı Feist & Feist Ünite 8
9 Maslow ve Holistik-Dinamik Teori Feist & Feist Ünite 10
10 Rogers ve Kişi Odaklı Kuram Feist & Feist Ünite 11
11 Eysenck, McCrae, ve Costa ve Beş Büyük Faktör Kuramı Feist & Feist Ünite 14
12 Bandura ve Sosyal Bilişsel Kuram Feist & Feist Ünite 16
13 Kelly ve Kişisel Yapılar Kuramı Feist & Feist Ünite 18
14 Sosyal İnşaacı Kuram Burr, Ünite  1-4

Kaynaklar

Fiest, J. & Feist, G. J. 2009. Theories of Personality. McGraw-Hill International Edition. 

Materyal Paylaşımı

Sınıf içinde ve elektronik ortamda paylaşılmaktadır.

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Presentation 2 40
Final 1 20
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 PDR’nin geçmişini, temel felsefesini ve ilkelerini bilmek ve uygulamak       X  
2 PDR alanında koordinasyon, konsültasyon/müşavirlik ve süpervizyonun anlam ve önemini kavramak ve uygulayabilmek       X  
3 Ulusal ve uluslar arası PDR dernekleri tarafından kabul edilmiş etik kuralları bilmek ve uygulamak     X    
4 Çok kültürlü bir yaklaşımla herkesi olduğu gibi/her türlü özellikleriyle kabul etmeyi öğrenmek     X    
5 Kültürel farkındalık, kültürel sosyal adalet, çatışma çözme ve diğer kültürel davranışlarıyla ilgili teorileri/bilgileri; insan ruhunun, aklının ve bedeninin gelişimi ve sağlığı için öğrenmek ve uygulamak X        
6 Gelişim, öğrenme ve kişilik gelişimiyle ilgili teorileri, bireyin yaşam boyu olumlu yönde gelişimi ve iyilik halini kolaylaştıracak şekilde öğrenmek ve uygulamak         X
7 Normal ve anormal davranışları etkileyen çevresel faktörleri, psikopatolojiyi, özürlülük durumlarını ve gelişim sürecindeki krizleri anlamak       X  
8 Global ekonomide belirli gruplara uygulananları da içerecek şekilde, kariyer danışmanlığı, süreçleri, teknikleri ve kaynakları kariyer gelişimi ile karar verme modellerini öğrenmek ve uygulamak   X      
9 Psikolojik danışmanlık teorilerini öğrenerek uygulamada danışanlara uygun müdahale tekniklerini farketmek ve kullanmak     X    
10 Grup sürecini, grup üyelerinin rol ve davranışlarını, grup çalışmasının terapötik faktörlerini, gelişimsel aşama içeren grup dinamiklerinin ilke ve tekniklerini öğrenmek X        

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 6 90
Ara Sınav 1 10 10
Sunum 2 5 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü     170
Toplam İş Yükü / 25 (s)     6,8
Dersin AKTS Kredisi     7