• TR
  • EN
Ders Kodu: 
PCG 508
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
0
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
0
AKTS: 
12
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı, öğrencilerin literatür araştırması yaparak belirli bir konuda bilgi toplamalarını, topladıkları bilgiyi sentezleyerek rapor haline getirip sunmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği: 

Yüksek lisans eğitiminin ikinci yarısında danışman öğretim üyesinin denetiminde çalışmak istediği konuya yönelik olarak literatür çalışması, veri toplama, derleme, analiz etme ve sonuçları raporlayarak sunmayı kapsayan faaliyetlerden oluşur.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım 2. Örnek Olay 3. Tartışma 4. Gösterim 5. Grup çalışması 6. Mikroöğretim 7. Problem Çözme
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1. Yazılı sınav 2. Çoktan seçmeli test 3. Boşluk doldurma 4. Doğru -Yanlış 5. Sözlü sınav 6. Portfolyo

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Rehberlik ve psikolojik danışma alanı ile ilgili bir konu hakkında alıştırma yapabilir. 1,2,3,8 1,2,3,4,5,6 1,2,3
2) Seçtiği konuyla ilgili araştırma planlar 1,2,3,8 1,2,3,4,5,6 1,2,3
3) Seçtiği konuyla ilgili planladığı araştırmayı yürütür. 1, 2,3,8 1,2,3,4,5,6 1,2,3
4) Rehberlik ve psikolojik danışma alanındaki yeni gelişmeler hakkında bilgi edinebilir. 1, 2,3 1,2,3,4,5,6 1,2,3
5) Alanındaki yeni gelişmeleri izler. 1, 2,3 1,2,3,4,5,6 1,2,3

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Rehberlik ve psikolojik danışma alanındaki güncel gelişmeleri inceleme  
2 Rehberlik ve psikolojik danışma alanındaki güncel makaleleri okuma ve tartışma  
3 Rehberlik ve psikolojik danışma alanındaki güncel makaleleri okurma ve tartışma  
4 Rehberlik ve psikolojik danışma alanında belirlediği bir konuyla ilgili araştırma önerisi hazırlama  
5 Hazırlanan araştırma önerilerini inceleme  
6 Veri toplama yollarını inceleme ve tartışma  
7 Rapor yazma  
8 Yapılan araştırmaların sunulması  
9 Yapılan araştırmaların sunulması  
10 Yapılan araştırmaların sunulması  
11 Yapılan araştırmaların sunulması  
12 Yapılan araştırmaların sunulması  
13 Yapılan araştırmaların sunulması  
14 Yapılan araştırmaların sunulması  
15 Genel Değerlendirme  

 

Kaynaklar

Öğrenciler seçtikleri konuyla ilgili makaleleri inceleyebilecektir.

Materyal Paylaşımı

E-mail üzerinden yapılmaktadır.

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Vize 1 40
Final Çalışması 1 60
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 PDR’nin geçmişini, temel felsefesini ve ilkelerini bilmek ve uygulamak       X    
2 PDR alanında koordinasyon, konsültasyon/müşavirlik ve süpervizyonun anlam ve önemini kavramak ve uygulayabilmek          
3 Ulusal ve uluslar arası PDR dernekleri tarafından kabul edilmiş etik kuralları bilmek ve uygulamak     X      
4 Çok kültürlü bir yaklaşımla herkesi olduğu gibi/her türlü özellikleriyle kabul etmeyi öğrenmek            
5 Kültürel farkındalık, kültürel sosyal adalet, çatışma çözme ve diğer kültürel davranışlarıyla ilgili teorileri/bilgileri; insan ruhunun, aklının ve bedeninin gelişimi ve sağlığı için öğrenmek ve uygulamak            
6 Gelişim, öğrenme ve kişilik gelişimiyle ilgili teorileri, bireyin yaşam boyu olumlu yönde gelişimi ve iyilik halini kolaylaştıracak şekilde öğrenmek ve uygulamak            
7 Normal ve anormal davranışları etkileyen çevresel faktörleri, psikopatolojiyi, özürlülük durumlarını ve gelişim sürecindeki krizleri anlamak            
8 Global ekonomide belirli gruplara uygulananları da içerecek şekilde, kariyer danışmanlığı, süreçleri, teknikleri ve kaynakları kariyer gelişimi ile karar verme modellerini öğrenmek ve uygulamak       X    
9 Psikolojik danışmanlık teorilerini öğrenerek uygulamada danışanlara uygun müdahale tekniklerini farketmek ve kullanmak            
10 Grup sürecini, grup üyelerinin rol ve davranışlarını, grup çalışmasının terapötik faktörlerini, gelişimsel aşama içeren grup dinamiklerinin ilke ve tekniklerini öğrenmek            

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi  15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 14 210
Vize ödevi 1 15 15
Final ödevi 1 20 20
Toplam İş Yükü     290
Toplam İş Yükü / 25 (s)     11.6
Dersin AKTS Kredisi     12