• TR
  • EN
Ders Kodu: 
EDEN 605
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
3
Kredi: 
3
AKTS: 
15
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı doktora öğrencilerin yabancı dil olarak İngilizce öğretmininde okuma ve yazma konularında yeni gelişmeleri ve konularla ilgili araştırmaların incelenmesini, tartışmasını sağlamak. Bu iki becerinin öğrenilmesi ve öğretilmesi için müfredat geliştirme/değerlendirme araştırmaları yapılmasını sağlamak
Dersin İçeriği: 

Yabancı dil/ikinci dil olarak İngilizcede okuma ve yazma konularında yeni gelişmeler ve yapılan araştırmaların incelenmesi; Yabancı dil/ikinci dil olarak İngilizce okuma ve yazmanın öğrenilmesi/öğretilmesi için müfredat geliştirme

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
(1) Anlatım Yöntem (2) Örnek Olay Yöntemi (3) Problem Çözme Yöntemi (4) Tartışma Yöntemi (5) Gösteri Yöntemi (6) Grup çalışması (7) Drama- Rol yapma (8) Mikro öğretim
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
(1) Yazılı sınav (2) Çoktan seçmeli test (3) Sözlü sınav (4) Portfolyo (5)Örneklem projesi

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Farklı yaştaki, ve farklı dil yeterliliği olan öğrencilerin İgilizce okuma ve yazma becerilerinin öğrenimi/öğretimi konusundaki kuram ve yaklaşımları inceler 2, 3, 6,7  8 1,6,7,8 A,F,G
Farklı yaklaşımların kuramsal dayanaklar açısından inceleyip karşılaştırır 2, 3, 6,7  8 1,6,7,8 A,F,G
Farklı yaklaşımların müfredat geliştirmedeki rolü konusunda araştırmalar analiz eder 2, 3, 6,7  8 1,6,7,8 A,F,G
Farklı yaştaki dil yeterliliğindeki gruplara uygun müfredat geliştirme çalışmaları yapabilir 2, 3, 6,7  8 1,6,7,8 A,F,G
Alanda bu konu ile ilgili program tasarım ve değerlendirme çalışmaları yapabilir 2, 3, 6,7  8 1,6,7,8 A,F,G

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Organization & Discussion Ders Kitabı&Makale
2 The Nature of Reading: Defining Reading& How Reading Works: The Building Blocks of Fluency and Comprehension Ders Kitabı&Makale
3 How Reading Works: Comprehension Processes& Cognitive Issues in Reading& Models and More Models of Reading: Explaining Reading Ders Kitabı&Makale
4 Reading in Different Languages& L1 and L2 reading Relationships& Building main- idea Comprehension Ders Kitabı&Makale
5 Motivation for Reading& Becoming a Strategic Reader& Building Awareness of Discourse Structure Ders Kitabı&Makale
6 Vocabulary and Reading Comprehension& Reading Fluency, Reading Rate, and Comprehension& Extensive Reading& The Reading Curriculum and Instruction Ders Kitabı&Makale
7 Vocabulary Ders Kitabı&Makale
8 An overview of the development of the infrastructure of second language writing studies& Dimensions in L2 writing theory and research: Learning to write and writing to learn& Theoretical orientations to L2 Writing& Focus on texts and readers: Linguistic and rhetorical features& Focus on Writers: Processes and Strategies Ders Kitabı&Makale
9 Tatil Ders Kitabı&Makale
10 Language development in second language writing& The development of digital literacies& Writing from sources, plagiarism and textual borrowing& Voice and Identity& Multicompetence and multilingual writing Ders Kitabı&Makale
11 Making use of teacher written feedback& Key issues of debate about feedback on writing& Second Language writing assessment& Qualitative Inquiry in L2 Writing Ders Kitabı&Makale
12 Quantitive inquiry in L2 Writing& Second language writing culture& L2 Writing and SLA Studies& Reading/ Writing and Speaking/ Writing conncetions: The advantages of Multimodal Pedagogy Ders Kitabı&Makale
13 To what extend do learners benefit from indirect written corrective feedback? A study targeting learners of different proficiency and heritage language status. Ders Kitabı&Makale
14 ESL Writing in Schools& L2 Writers in Higher Education& L2 Writers in study-abroad contexts& Academic writing for publication in a multilingual world Ders Kitabı&Makale

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu
  1. 2016. In R. Manchen and P. Matsuda, Handbook of Second Language Writing, De Gruyter Mauton
  2. Grabe, W. (2009). Reading in a Second Language: Moving From Theory and Practice.
    1. Cambridge University Press
  3. Koda, K. (2005). Insights into Second Language Reading. Cambridge University Press
  4. Kroll, B.(2003). Exploring the Dynamics of Second Language Writing. CUP.
  5. Grabe, W. & Kaplan, R. B. (1996) Theory and Practice of Writing. Longman
  6.  Language Learning
  7. System
  8. Foreign Language Reading
  9. Annual Review of Applied Linguistic
  10. Foreign Language Annals
  11. Language Learning
  12. Language Learning and Technology
  13. Second Language Writing
  14. Modern Language Journal
  15. Second Language Research
  16. Second Language Research
  17. Language Teaching Research

 

Diğer Kaynaklar Harmer, J. (2007). How to teach English. Pearson, Essex: Longman.

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Class participations and reaction papers:   25 %
Term Paper:   35 %
Final:   40 %
Toplam    
Finalin Başarıya Oranı    
Yıl içinin Başarıya Oranı    
Toplam    

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 İngiliz Dili Eğitimi alanı ile ilgili araştırma metodolojileri ve tekniklerini anlayıp uygulayabilmek x          
2 Bilimsel araştırma yöntemleri ve bu araştırmalarda kullanılan istatistik tekniklerini İngiliz Dili Eğitimi alanında uygulamak     x      
3 Ölçme ve değerlendirme becerilerini geliştirmek       x    
4 Ulusal ve uluslararası düzeyde proje yapabilme becerisini kazanmak x          
5 Bilgi ve İletişim Teknolojilerini İngilizce eğitim ve öğretiminde etkin bir biçimde kullanmak       x    
6 Disiplinler arası bireysel ve takım çalışma becerilerini kazanmak         x  
7 Yaşam boyu öğrenme yeteneğini geliştirmek       x    
8 İngiliz dili eğitimi müfredatlarını değerlendirmek ve geliştirmek x          
9 İngiliz Dili eğitimi, eğitim teknolojileri ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle incelemek ve değerlendirmek x          
10 Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek x          
11 Hızla değişen teknolojik çevreye adapte olabilmek için bilgi ve yetilerini sürekli geliştirmek   x        
12 Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlamak ve uygun materyaller geliştirmek   x        

 

AKTS İş Yükü Tablosu

DERS KATEGORİSİ Uzmanlık / Alan Dersleri
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Response Papers 5 7 35
Toplam İş Yükü     125
Toplam İş Yükü / 25 (s)     25/125
Dersin AKTS Kredisi     6