• TR
  • EN
Ders Kodu: 
EDEN 507
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
3
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 
Dersin hem teorik hem de pratik amaçları vardır.
Dersin İçeriği: 

Ders içeriği öğrencilere yabancı dil becerileri ölçme konusunda hem teoride hem de pratik uygulamada temel kavramları ve prensipleri kazandırmak üzerine kuruludur. Öğrenciler ders boyunca bir test tasarlayacaklar, bu testi geliştirecek, yürütecek, uygulayacak, puanlayıp sonuçları analiz edeceklerdir. Analiz aşamasında hem niteliksel hem de niceliksel analizden faydalanacaklardır. Bölgesel, ulusal ve uluslararası boyutta dil becerileri ölçme konusunda kendi çerçevelerini oluşturacaklardır

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Tartışma, 3: Örnek Olay, 4: Gösteri, 5: Problem Çözme, 6: Grup Çalışması, 7: Drama-Rol Yapma, 8: Mikro Öğretim
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Yazılı sınav, B: Çoktan seçmeli test, C: Boşluk doldurma, D: Doğru yanlış, E: Sözlü sınav, F: Portfolyo, G: Sunum, H: Proje

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Yabancı dil becerilerini ölçmede temel kavramlar hakkında bilgi sahibidir. 3, 8, 9 1,2 F
Yabancı dil becerileri ölçme teorileri ile pratik uygulamalar arası bağlantıyı kurabilir. 4, 8, 9, 11 1,2 F, H
Bir yabancı dil testi tasarlayabilir; geliştirebilir, uygulayabilir, puanlama yapabilir ve analiz edebilir.

 

3, 8, 9, 11 1,2 F, H

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Öz Değerlendirme- Ders içeriğinin tartışılması  
2 Terimlerin tanımlanması, temel kavramlar HD Brown 1, JD Brown
3 Dil değerlendirmesi tarihi, test teorileri Skehan 1&2Farhady
4 Test tasarımı, genel değerlendirme teknikleri HD Brown ve JD Brown
5 Dil becerilerinin değerlendirilmesi HD Brown ve JD Brown
6 Dinleme becerilerinin değerlendirilmesi HD Brown ve JD Brown
7 Okuma becerilerinin değerlendirilmesi HD Brown ve JD Brown
8 Konuşma becerilerinin değerlendirilmesi HD Brown ve JD Brown
9 Yazma becerilerinin değerlendirilmesi HD Brown ve JD Brown
10 -  
11 Erken yaştaki öğrencilerin dil becerilerinin değerlendirilmesi Hughes, Part 15
12 Alternatif ölçme araçları Makale: Alternatif Değerlendirme
13 Güvenilirlik Hughes, Ch. 5 & Farhady
14 Geçerlilik Hughes, Ch. 4 & Farhady

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu Hughes, Testing for Language Teachers

JD Brown, Criterion Based Language Testing

Farhady, Justification, Development and Validation of Functional Language Testing

Diğer Kaynaklar  

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dokümanlar  
Ödevler Haftalık okumalar, haftalık sorular, haftalık senaryolar, ölçme aracı geliştirme projesi, haftalık yansıtıcı yazılar, görüşme ve puanlama çalışması, test değerlendirmesi
Sınavlar Ara sınav, final sınavı

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Haftalık okumalar, senaryolar, sorular 15 29
Ölçme aracı geliştirme projesi 1 25
Test değerlendirme ödevi 1 10
Görüşme ve puanlama çalışması 1 8
Ara sınav 1 12
Final sınavı 1 16
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   16
Yıl içinin Başarıya Oranı   84
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 İngiliz Dili Eğitimi alanında araştırma yapmak       x    
2 Ders materyallerini değerlendirmek ve geliştirmek.     x      
3 Yabancı dilin öğretilmesinde kullanılan değişik yöntem ve teknikleri değerlendirmek         x  
4 Eğitim teknolojisi ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle incelemek ve değerlendirmek         x  
5 İngilizce kısa öykü, şiir, roman gibi edebi metinleri tanımak ve dil becerilerinin öğretiminde kullanabilmek..     x      
6 Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek         x  
7 Öğrencilerinin İngilizce okuma, konuşma, yazma ve dinleme becerilerini geliştirmek için ders planı hazırlamak.       x    
8 Ölçme ve değerlendirme becerilerini geliştirmek         x  
9 Anadil ve ikinci dile ilişkin kuramları karşılaştırmak         x  
10 Hızla değişen teknolojik çevreye adapte olabilmek için bilgi ve yetilerini sürekli geliştirmek       x    
11 İngilizce öğretimine ilişkin ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilmek.         x  

 

AKTS İş Yükü Tablosu

DERS KATEGORİSİ Uzmanlık / Alan Dersleri
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 60
Ödev 4 6 24
       
Toplam İş Yükü     126
Toplam İş Yükü / 25 (s)     5
Dersin AKTS Kredisi     5