• TR
  • EN
Ders Kodu: 
EDEN 588
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı, İngiliz Dili Eğitimi Yüksek Lisans öğrencilerinin yüksek lisans tezi, doktora tezi ve akademik bültenlerde yayınlamak üzere makaleler hazırlayabilmeleri için gereken becerileri kazandırmaktır. Öğrencilerin İngilizce’ye hakim olmaları ve temel yazma becerilerine sahip olmalarına rağmen yazılarında profesyonelliği sağlayabilme konusunda yardıma ihtiyaçları vardır.
Dersin İçeriği: 

Bu ders, konferans ve atölyeler gibi profesyonel ortamlarda kullanılan üst düzey yazma becerilerine, metin organizasyonlarına, farklı yayın türlerine ve sunum becerilerine odaklanacaktır. Dahası, öğrenciler yüksek lisans ve doktora tezlerinin çeşitli bölümlerini yazmak için demo çalışmalar yapma fırsatına sahip olacaklardır.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Tartışma, 3: Örnek Olay, 4: Gösteri, 5: Problem Çözme, 6: Grup Çalışması, 7: Mikro Öğretim, 8: Soru-Cevap
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Yazılı sınav, B: Portfolyo, C: Yüksek lisans ve doktora tezi bölümlerinden örnekler yazma, D: Öz ve akran değerlendirme, E: Deney, F: Ödev, G: Dönem projesi

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri  
 
  1. Yüksek lisans, doktora tezleri ve makalelerin farklı bölümlerinin organizasyonlarını anlayabilme.
1,2,4,5,6,9 1,2,4,5,6,9 C, F
 
  1. Profesyonel yazmada retorik fonksiyonların ve türleri anlayabilme ve bunları yazıya işleyebilme.
1,2,4,5,6,9 1,2,4,5,6,9 C, F
 
  1. Alakalı materyalleri kritik yaparak okuyarak kısa ve öz bir literatür taraması yazabilme.
1,2,4,5,6,9 1,2,4,5,6,9 C, F
 
  1. Nitel ve nicel araştırma raporlarının metod, araştırma sonucu ve sonuç kısımlarını inceleyerek kendi yazma amaçlarına en uygun olanını uygulayabilme.
1,2,4,5,6,9 1,2,4,5,6,9 C, F
 
  1. Taslak oluşturma, yeniden okuma, düzenleme ve gözden geçirme yeteneklerini çalışarak, ortaya koydukları yazılı eserleri geliştirebilme.
1,2,4,5,6,9 1,2,4,5,6,9 C, F
 
  1. Profesyonel bültenlerde yayınlanmış makalelerin özet kısımlarını inceleyip benzer yapıda özetler yazabilme.
1,2,4,5,6,9 1,2,4,5,6,9 C,F
 
  1. Doktora, yüksek lisans tezlerinin veya yayınlanmış makalelerin literatür taraması süreçlerini ayırt edebilme.
1,2,4,5,6,9 1,2,4,5,6,9 C,F
 
  1. MLA ve APA gibi farklı yayın kılavuzlarını kullanarak çalışmalar yapabilme.
1,2,4,5,6,9 1,2,4,5,6,9 C,F

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders içeriği tanıtımı. İzlence ve ödevlerin tartışılması.

Dönem öncesi örnek deneme yazısı.

 
2 Yüksek lisans, doktora tezi ve makalelerin farklı bölümlerinin organizasyonu.  
3 Profesyonel yazmada retorik fonksiyonlar ve türler  
4 Profesyonel bültenlerde yayınlanmış özetlerin farklı yapıları  
5 Giriş bölümü yazma  
6 Literatür taraması yazma  
7 Farklı amaçlar için literatür taraması süreçleri  
8 Metod bölümü  
9 Araştırma sonuçları bölümü  
10 Sonuç bölümleri  
11 MLA ve APA gibi yayın kılavuzları  
12 Özet kısmı hazırlama  
13 Yeniden okuma, düzenleme ve gözden geçirme  
14 Dönem sonrası örnek makale yazma  

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu Sherman, S. (2011). Writing Tools: 50 essential strategies for every writer.

Hewings, M. (Ed.). (2006). Academic writing in context: Implications and applications. A&C Black.

Bailey, S. (2014). Academic writing: A handbook for international students. Routledge.

Swales, J. M., & Feak, C. B. (2004). Academic writing for graduate students: Essential tasks and skills (Vol. 1). Ann Arbor, MI: University of Michigan Press.

Hirvela, A. (2004). Connecting reading & writing in second language writing instruction. University of Michigan Press.

Glasman-Deal, H. (2010). Science research writing for non-native speakers of English. World Scientific.

Petre, M. (2010). The unwritten rules of Ph.D. research. McGraw-Hill Education (UK).

Mallette, L. A., & Berger, C. (2011). Writing for Conferences: A Handbook for Graduate Students and Faculty: A Handbook for Graduate Students and Faculty. ABC-CLIO.

 

Diğer Kaynaklar Lillis, T., & Curry, M. J. (2013). Academic writing in a global context: The politics and practices of publishing in English. Routledge.

 

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Dönem öncesi makale örneği 10 10
Derse katılım 15 15
Yayınlanmış makalelerin incelenmesi ve eleştirilmesi 20 20
Öz ve akran değerlendirme 10 10
Yansıtma Kağıtları 15 15
Dönem sonrası makale örneği (Bir öneri) 20 20
Portfolyo 10 10
Toplam  100 100
Finalin Başarıya Oranı  0 0
Yıl içinin Başarıya Oranı  100 100
Toplam  100 100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Uygulamalı dilbilimle ilgili araştırma metodları ve tekniklerini anlama         X  
2 Uygulamalı dilbilimle ilgili güncel nitel ve nicel araştırma metodları ve istatistiksel teknikleri anlama ve sunma       X    
3 Kritik okuma ve yazma becerileri kazanma         X  
4 Disiplinlerarası alanlarda bireysel ve grup halinde çalışma         X  
5 Yazmayla alakalı hayat boyu öğrenme becerileri geliştirme         X  
6 İngiliz dili öğretimi için makale geliştirip düzenleme         X  
7 Tartışmalı konularda etkili biçimde fikir dile getirebilme         X  
8 Araştırma sonuçlarını yazılı formatta etkili biçimde sunabilme         X  
9 Yüksek lisans, doktora tezi ve yayınlanabilir makaleler yazma         X  
10 Uygulamalı dilbilimle alakalı araştırma metodlarını ve tekniklerini anlama         X  
11 Uygulamalı dilbilim alanında nitel ve nicel araştırma metodlarını ve istatistiksel teknikleri anlayıp sunma         X  

 

AKTS İş Yükü Tablosu

DERS KATEGORİSİ Uzmanlık / Alan Dersleri
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 6 90
 
   
Toplam İş Yükü / 25 (s)      
Dersin AKTS Kredisi