Öğrenciler ÖAİ materyallerini nitel ve nicel açıdan değerlendirecek ve yeni tasarılar ortaya çıkartacaklardır. Bununla beraber, ÖAİ konusunda yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası bağlamda düşünerek kendi bakış açılarını oluşturacaklardır. |
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
ÖAİ teorilerinin temelleriyle ilgili sağlam bir bilgiye sahiptir. | 1,2 | B,D | |
Doğa ve ÖAİ kolları ve gelişimi konusunda güçlü bir kavrayışa sahiptir. | 1,2 | A,C | |
ÖAİ’ye dilbilimsel ve iletişimsel anlamda hakimdir.
Farklı ÖAİ metinlerini değerlendirebilir.
ÖAİ’yi öğretme ve ölçme konusunda etkili yöntemler geliştirebilir. |
1,2 | D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
HAFTA | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Derse hazırlık,
İzlencenin ve ödevlerin tartışılması |
|
2 | ÖAİ’nin Uygulamalı Dilbilim bağlamında tanıtılması | H&W Ch. 1 |
3 | İkinci dil edinimi araştırmaları | Farhady: Specificity of “P” in ESP Hyland: Specificity revisited |
4 | ÖAİ ve Akademik Amaçlı İngilizce’nin Tarihi | Benesch: Ch. 1 Hyland: Chs. 1& 2 |
5 | ÖAİ’nin Gelişimi ile ilgili konulara genel bakış | Clapham & Hamp-Lyons: Issues and directions |
6 | İhtiyaç Analizi | H&W Ch. 6 Hyland Ch. 9Issues and directions |
7 | Materyal Geliştirme ve İhtiyaç Analizi | Basturkmen: Chs.2 and 4 |
8 | Materyal Geliştirme | H&W Chapter9 &10 (Materials evaluation & Materials design) |
9 | Derlem Analizi, Tür Analizi ve Materyal Gelşiştirme |
H&W Ch. 8
Read an article where a real case study is done and report to class |
10 | Müfredat hazırlama | H&W Ch. 8 Read an article where a real case study is done and report to class |
11 | ÖAİ Müfredatı |
Flowerdew and Peacock articleH and W Ch. 13
|
12 | ÖAİ Yöntemleri | H&W Ch. 11 Methodology Hyland Chapter 11: Methodology |
13 | Materyal Geliştirme ve Değerlendirme |
Clapham Assessment for EAP
Farhady Testing ESL in ESP context |
14 | Ölçme |
Clapham Assessment for EAP
Farhady Testing ESL in ESP context |
15 | Ölçme | Dan Douglas: Ch. 19 of Handbook of ESP |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
Hyland, K. English for academic purposes.
Benesch, S. Critical English for Academic Purposes. Theory, Politics, and Practice. Hyland, K. English for academic purposes. |
Diğer Kaynaklar |
Dudley-Evans, T., & St John, M. Developments in ESP: A multi-disciplinary approach.
Flowerdew, J & Peacock, M. Research Perspective for EAP. Hutchinson, T., & Waters, A. English for Specific Purposes: A learning-centered approach. Jordan, R. R. English for academic purposes: A guide and resource book for teachers.
|
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Yansıtıcı Raporlar | 7 | 7 |
Düşünmeye Teşvik Eden Sorular | 14 | 14 |
Eleştirel Düşünme Projesi | 3 | 15 |
Senaryolar | 15 | 15 |
Sınıf Gözlemi | 1 | 10 |
Ders Kitabı Değerlendirme | 1 | 7 |
Materyal Değerlendirme Projesi | 1 | 32 |
Finalin Başarıya Oranı | 0 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngiliz Dili Eğitimi alanı ile ilgili araştırma metodolojileri ve tekniklerini anlayıp uygulayabilmek | X | |||||
2 | Bilimsel araştırma yöntemleri ve bu araştırmalarda kullanılan istatistik tekniklerini İngiliz Dili Eğitimi alanında uygulamak | X | |||||
3 | Ölçme ve değerlendirme becerilerini geliştirmek | X | |||||
4 | Ulusal ve uluslararası düzeyde proje yapabilme becerisini kazanmak | X | |||||
5 | Bilgi ve İletişim Teknolojilerini İngilizce eğitim ve öğretiminde etkin bir biçimde kullanmak | X | |||||
6 | Disiplinler arası bireysel ve takım çalışma becerilerini kazanmak | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme yeteneğini geliştirmek | X | |||||
8 | İngiliz dili eğitimi müfredatlarını değerlendirmek ve geliştirmek | X | |||||
9 | İngilizce öğretmeni yetiştirme ile ilgili kuram ve uygulama yaklaşımlarını bilir ve değerlendirir | X | |||||
10 | Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek | X | |||||
11 | Hızla değişen teknolojik çevreye adapte olabilmek için bilgi ve yetilerini sürekli geliştirmek | X | |||||
12 | Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlar ve uygun materyaller geliştirir | x | |||||
13 | Öğretmen eğitimi programlarını bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir | X | |||||
14 | Hizmet öncesi ve hizmet içi İngilizce öğretmeni eğitimi programlarını bilimsel yöntemlerle tasarlayabilir | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri | ||
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 1 | 15 |
Yansıtıcı Raporlar | 7 | 1 | 7 |
Düşünmeye Teşvik Eden Sorular | 14 | 1 | 14 |
Eleştirel Düşünme Projesi | 1 | 15 | 15 |
Senaryolar | 15 | 1 | 15 |
Sınıf Gözlemi | 1 | 1 | 1 |
Ders Kitabı Değerlendirme | 1 | 2 | 2 |
Materyal Değerlendirme Projesi (32) | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 25 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |