• TR
  • EN
Ders Kodu: 
EDEN 603
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
3
Kredi: 
3
AKTS: 
15
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı yabancı dil öğretmeni eğitimi ile ilgili kuram ve yaklaşımların doktora öğrencisinin öğrenmesini ya da gözden geçirip analiz etmesini ve karşılaştırmasını sağlamak, aynı zamanda bu kavramların hizmet öncesi ve hizmet içi öğretmen eğitimine uygulanması amaçlı programlar tasarlaması ve değerlendirmesine destek olmayı amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: 
Dersin İçeriği  Dil Öğretmeni eğitimi ile ilgili öğrenim kuramlarının analizi; yabancı dil öğrenimi ve öğretimindeki en yeni yaklaşımların incelenmesi ve bunların hizmet öncesi ve hizmet içi dil öğretmenlerin mesleki gelişimi için uygulanan teknikler açısından incelenmesi. Farklı yaklaşımlarla öğretmen eğitim programı tasarlanıp değerlendirilmesi

 

 

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Tartışma, 3: Örnek Olay, 4: Gösteri, 5: Problem Çözme, 6: Grup Çalışması, 7: Drama-Rol Yapma, 8: Mikro Öğretim
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Yazılı sınav, B: Çoktan seçmeli test, C: Boşluk doldurma, D: Doğru yanlış, E: Sözlü sınav, F: Portfolyo, G: Sunum, H: Proje

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Yabancı dil öğretmeni eğitimi ile ilgili kuramları bilir ve analiz edebilir. 1, 2, 4 1, 2 A
İlgili kuramların uygulama tekniklerini ve özelliklerini analiz edebilir. 1, 2, 4 1, 2, 4, 6 F
Farklı dil öğretmeni eğitimi konularını etkililik açısından değerlendirebilir. 1, 2, 4 1, 2, 4, 6, F
Öğretmeni eğitimi ile ilgili konularda niteliksel ve niceliksel araştırmalar yapabilir. 1, 2, 4 1,2,4, F
Farklı dil öğretmeni eğitimi programları tasarlayabilir. 1, 2, 4 1,2,6 F

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Organization and Discussion Ders Kitabı&Makale
2 Theories of learning and implications for teacher education. Ders Kitabı&Makale
3 Theories of learning and implications for teacher education. Ders Kitabı&Makale
4 Research on learning to teach: from pupil to established teacher Ders Kitabı&Makale
5 Research on learning to teach: from pupil to established teacher Ders Kitabı&Makale
6 Provider roles in ITE Ders Kitabı&Makale
7 Two aspects of ITE design& Case studies of ITE (Essay) Ders Kitabı&Makale
8 INSET: Focus on design Ders Kitabı&Makale
9 Theories of professional expertise Ders Kitabı&Makale
10 Case studies of Inset (Essay) Ders Kitabı&Makale
11 Language teacher research engagement Ders Kitabı&Makale
12 Meaningful learning in teacher education Ders Kitabı&Makale
13 Technological, pedagogical content knowledge: A framework for teacher knowledge Ders Kitabı&Makale
14 Quality teacher educators = quality teachers? Conceptualizing essential domains of knowledge for those who teach teachers. Ders Kitabı&Makale
15 Organization and Discussion Ders Kitabı&Makale

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu Roberts, J. (2001). Language Teacher Education. New York: Arnold
Diğer Kaynaklar
  1. Eraut, M. (2002). Developing professional knowledge and competence. London: Falmer Press.
  2. Zeichner, M. K. & Liston, D.P. (1996). Reflective Teaching. Lawrence Erlbaum.
  3. Williams, M. K. & Burden, R. L. (1997). Psychology for language teachers. Cambridge.
  4. Teaching and Teacher Education
  5. Australian Journal of Teacher Education
  6. Journal of Education for Teaching
  7. Asia-Pacific Journal of Teacher Education
  8. Teacher Development
  9. Studying Teacher Education

Teacher Development

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Sınıf Katılımı:   10 %
Reflektif Yazı:   10 %
Eleştirel Deneme   20 %
Proje:   30 %
Final:   30 %
Toplam    
Finalin Başarıya Oranı    
Yıl içinin Başarıya Oranı    
Toplam    

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

 

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 İngiliz Dili Eğitimi alanı ile ilgili araştırma metodolojileri ve tekniklerini anlayıp uygulayabilmek       X    
2 Bilimsel araştırma yöntemleri ve bu araştırmalarda kullanılan istatistik tekniklerini İngiliz Dili Eğitimi alanında uygulamak         X  
3 Ölçme ve değerlendirme becerilerini geliştirmek       X    
4 Ulusal ve uluslararası düzeyde proje yapabilme becerisini kazanmak         X  
5 Bilgi ve İletişim Teknolojilerini İngilizce eğitim ve öğretiminde etkin bir biçimde kullanmak         X  
6 Disiplinler arası bireysel ve takım çalışma becerilerini kazanmak         X  
7 Yaşam boyu öğrenme yeteneğini geliştirmek         X  
8 İngiliz dili eğitimi müfredatlarını değerlendirmek ve geliştirmek         X  
9 İngiliz Dili eğitimi, eğitim teknolojileri ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir         X  
10 Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek         X  
11 Hızla değişen teknolojik çevreye adapte olabilmek için bilgi ve yetilerini sürekli geliştirmek         X  
12 Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlar ve uygun materyaller geliştirir.         X  

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Response Papers 5 7 35
Toplam İş Yükü     125
Toplam İş Yükü / 25 (s)     25/125
Dersin AKTS Kredisi     6
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati) 15 3 45