Dersin Dili:
Türkçe
Dersin Koordinatörü:
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı, öğrencilerin eğitimsel liderlik kavramları ve teorileri ile ilgili bilgi ve becerilerini eğitim bağlamında geliştirmek ve öğrencilerin liderlik becerilerini geliştirmektir.
Dersin İçeriği:
Bu ders, eğitim yönetiminde liderlik, liderlik kuram ve yaklaşımları, liderlik yeterlik ve standartları, okul yönetiminde liderlik, eğitim yönetiminde etik değerler ve liderlik, ulusal ve uluslararası raporlar ve eğitim liderliği ve eğitim liderlerinin toplum üzerindeki etkisi ile ilgili konuları sunar.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
Öğrenim Yöntemleri: 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Örnek Olay İncelemesi
Dersin Ölçme Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri: A: Sunum, B: Ödev, C: Uygulama, D: Sınav
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Eğitim yönetiminde liderlik kuramlarını açıklar. | 1, 4, 5, 7 | 1,2,3 | B, D |
2) Eğitim yönetiminde liderlik kuramlarını karşılaştırır. | 4, 5, 6, 7 | 1,2 | B, D |
3) Eğitim örgütlerinde liderliğin önemini kavrar. | 1, 2, 3, 8, 9 | 1,2,3 | B, D |
4) Eğitim liderliği ile ilgili bilimsel araştırmaları yorumlar. | 2, 3, 6, 8, 9 | 1,2, 3,4 | B, D |
5) Eğitim liderlerinin sosyal adalet üzerindeki etkisini anlar. | 5, 7, 9 | 1, 3, 4 | B, D |
6) Eğitimde değişimde eğitim liderlerinin rolünü anlar. | 3, 4, 5 | 1, 2, 3, 4 | B, D |
7) Liderlik becerilerini geliştirir. | 5, 6, 7 | 2, 3 | B, D |
8) Verilen eğitimsel liderlik örneklerini çözümler. | 4, 5, 8 | 2, 3, 4 | B, D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş | |
2 | Eğitim yönetiminde liderlik | |
3 | Liderlik kuram ve yaklaşımları | |
4 | Liderlik kuram ve yaklaşımları | |
5 | Ünlü liderlik davranışlarının liderlik teorileri ve yaklaşımlarına göre incelenmesi | |
6 | Liderlik yeterlik ve standartları | |
7 | Okul yönetiminde liderlik | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Eğitim yönetiminde etik değerler ve liderlik | |
10 | Örnek Olay: Okul müdürlerinin davranışlarının liderlik kuram ve yaklaşımları ile liderlik yeterlilik ve standartlarına göre incelenmesi | |
11 | Ulusal ve uluslararası raporlar ve eğitimde liderlik | |
12 | Eğitim liderlerinin toplum üzerindeki etkisi | |
13 | Eğitim yönetimi alanında yapılan bilimsel araştırmalar | |
14 | Eğitim yönetiminde liderlik alanındaki güncel konular ve sorunlar | |
15 | Genel değerlendirme ve tartışma |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Ders notları |
Diğer Kaynaklar |
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Ders sunum dosyaları |
Ödevler | |
Sınavlar | Ara Sınav, Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Ödev | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
FİNALİN BAŞARIYA ORANI | 40 | |
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim yönetimi ve planlaması alanındaki problemleri tanır, değerlendirir ve çözüme ulaştırmak için araştırma planlar. | X | |||||
2 | Alandaki yapılan yenilikleri ve yeni araştırmaları takip eder ve kritik gözle değerlendirir. | X | |||||
3 | Diğer alanlar ile işbirlikçi şekilde yeni ürünler ve araştırmalar tasarlar. | X | |||||
4 | Eğitim alanında bir kurumun işlerliğini iyileştirmek için gerekli bilgi düzeyine ve araştırma geliştirme becerisine sahip olur. | X | |||||
5 | Sahada çalışan öğretmenler ile, yöneticiler ile etkili iletişim kurar. | X | |||||
6 | Bir eğitim kurumunun ihtiyaçlarını saptar ve ihtiyaçlara uygun çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
7 | Alana dair temel prensipleri ve teorilerin nasıl uygulanacağını kavrar | X | |||||
8 | Alana katkıda bulunacak nitel ve nicel yöntemlerin kullanıldığı orijinal araştırmalar tasarlar. | X | |||||
9 | Alanda etik çalışma ilkelerini benimseyerek ulusal ve uluslararası düzeyde çalışmalar gerçekleştirir. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü(Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15X toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Ödev/Sunum | 1 | 25 | 25 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6.0 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |