• TR
  • EN
Ders Kodu: 
EYD 503
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı, öğrencilerin okul kültürü ile ilgili bilgi, beceri ve tutumlarını ve etkili okul kültürü oluşturma yolunu geliştirmektir.
Dersin İçeriği: 

Bu ders, okul kültürünün temel kavramları, okul kültürü ve eğitim felsefesi, öğretmen-öğrenci ilişkileri, yönetici-öğrenci ilişkileri, okul kültürünü etkileyen yönetsel tutum ve davranışlar, okul ve çevre ilişkisi, okul kültürünü etkileyen ve etkilenen faktörler ve Türk Milli Eğitim Sisteminde okul kültürü hakkında bilgiler içermektedir.

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Olumlu okul kültürü oluşturma ilkelerini bilir. 4, 5, 6 1, 2, 3 B, D
2) Olumlu okul kültürünün bileşenlerini tanımlayabilir. 4, 5, 6 1, 3 B, D
3) Örgüt ve okul kültürü arasındaki ilişkiyi kavrayabilir. 3, 6 1, 2, 4 B, D
4) Olumlu okul kültürü ile paydaşlar arasındaki etkileşimi kavrayabilir. 2, 3, 7 1, 2, 3 B, D
5) Çalıştığı okulda olumlu okul kültürü geliştirmeyi benimser. 2, 6, 8 1, 2, 4 B, D
6) Çalıştığı okulun okul kültürünü geliştirmeye katkıda bulunur. 4, 5, 6 1, 2, 3 B, D

 

 

Öğrenim Yöntemleri: 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Örnek Olay İncelemesi
Ölçme Yöntemleri: A: Sunum, B: Ödev, C: Uygulama, D: Sınav

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık 
1 Derse giriş  
2 Eğitim örgütü kültürü  
3 Okul kültürü ile ilgili temel kavramlar  
4 Okul kültürü ve eğitim felsefesi  
5 Okul kültürü ve iklimi  
6 Öğrenciler arası ilişkilerin okul kültürüne etkisi  
7 Öğretmen - öğrenci ilişkileri  
8 Yönetici - öğrenci ilişkileri ve okul kültürü Ara Sınav
9 Okul kültürünü etkileyen yönetici tutum ve davranışları  
10 Okul ve çevre ilişkisi  
11 Okul kültürünün oluşturulması ve geliştirilmesi  
12 Okul kültürünün etkilendiği ve etkilediği faktörler  
13 Türk Milli Eğitim Sisteminde okul kültürü  
14 Okulda yapı ve işleyiş  
15 Genel değerlendirme ve tartışma  
   

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu  
Diğer Kaynaklar
  • Okul Kültürü ve Yönetimi, Vehbi Çelik, Pegem, 2002.
  • Eğitim Felsefesi, Nel Noddings, 2020, 3. baskı.
  • Okul Müdürü ve Öğretmenlerin Okul Kültürü ile Değer Sistemlerine İlişkin Algıları (2010) Necla Şahin-Fırat, Eğitim ve Bilim 35, 156.

 

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI
Dökümanlar Ders sunum dosyaları
Ödevler “Sınıf” filmini izleyerek filmdeki okulun kültürel özelliklerini analiz etme
Sınavlar Ara Sınav, Final Sınavı

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 30
Final Sınavı 1 40
Toplam   100
FİNALİN BAŞARIYA ORANI   40
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI   60
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Eğitim yönetimi ve planlaması alanındaki problemleri tanır, değerlendirir ve çözüme ulaştırmak için araştırma planlar.            
2 Alandaki yapılan yenilikleri ve yeni araştırmaları takip eder ve kritik gözle değerlendirir.   X        
3 Diğer alanlar ile işbirlikçi şekilde yeni ürünler ve araştırmalar tasarlar.   X        
4 Eğitim alanında bir kurumun işlerliğini iyileştirmek için gerekli bilgi düzeyine ve araştırma geliştirme becerisine sahip olur.         X  
5 Sahada çalışan öğretmenler ile, yöneticiler ile etkili iletişim kurar.         X  
6 Bir eğitim kurumunun ihtiyaçlarını saptar ve ihtiyaçlara uygun çözüm önerileri geliştirir.         X  
7 Alana dair temel prensipleri ve teorilerin nasıl uygulanacağını kavrar     X      
8 Alana katkıda bulunacak nitel ve nicel yöntemlerin kullanıldığı orijinal araştırmalar tasarlar. X          
9 Alanda etik çalışma ilkelerini benimseyerek ulusal ve uluslararası düzeyde çalışmalar gerçekleştirir.            

 

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi (Saat) Toplam İş Yükü(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Ödev/Sunum 1 25 25
Ara Sınav 1 15 15
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü     150
Toplam İş Yükü / 25 (s)     6.0
Dersin AKTS Kredisi     6