Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı, öğrencilerin okul kültürü ile ilgili bilgi, beceri ve tutumlarını ve etkili okul kültürü oluşturma yolunu geliştirmektir.
Dersin İçeriği:
Bu ders, okul kültürünün temel kavramları, okul kültürü ve eğitim felsefesi, öğretmen-öğrenci ilişkileri, yönetici-öğrenci ilişkileri, okul kültürünü etkileyen yönetsel tutum ve davranışlar, okul ve çevre ilişkisi, okul kültürünü etkileyen ve etkilenen faktörler ve Türk Milli Eğitim Sisteminde okul kültürü hakkında bilgiler içermektedir.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Olumlu okul kültürü oluşturma ilkelerini bilir. | 4, 5, 6 | 1, 2, 3 | B, D |
2) Olumlu okul kültürünün bileşenlerini tanımlayabilir. | 4, 5, 6 | 1, 3 | B, D |
3) Örgüt ve okul kültürü arasındaki ilişkiyi kavrayabilir. | 3, 6 | 1, 2, 4 | B, D |
4) Olumlu okul kültürü ile paydaşlar arasındaki etkileşimi kavrayabilir. | 2, 3, 7 | 1, 2, 3 | B, D |
5) Çalıştığı okulda olumlu okul kültürü geliştirmeyi benimser. | 2, 6, 8 | 1, 2, 4 | B, D |
6) Çalıştığı okulun okul kültürünü geliştirmeye katkıda bulunur. | 4, 5, 6 | 1, 2, 3 | B, D |
Öğrenim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Örnek Olay İncelemesi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Sunum, B: Ödev, C: Uygulama, D: Sınav |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | |||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | |
1 | Derse giriş | ||
2 | Eğitim örgütü kültürü | ||
3 | Okul kültürü ile ilgili temel kavramlar | ||
4 | Okul kültürü ve eğitim felsefesi | ||
5 | Okul kültürü ve iklimi | ||
6 | Öğrenciler arası ilişkilerin okul kültürüne etkisi | ||
7 | Öğretmen - öğrenci ilişkileri | ||
8 | Yönetici - öğrenci ilişkileri ve okul kültürü | Ara Sınav | |
9 | Okul kültürünü etkileyen yönetici tutum ve davranışları | ||
10 | Okul ve çevre ilişkisi | ||
11 | Okul kültürünün oluşturulması ve geliştirilmesi | ||
12 | Okul kültürünün etkilendiği ve etkilediği faktörler | ||
13 | Türk Milli Eğitim Sisteminde okul kültürü | ||
14 | Okulda yapı ve işleyiş | ||
15 | Genel değerlendirme ve tartışma | ||
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Ders sunum dosyaları |
Ödevler | “Sınıf” filmini izleyerek filmdeki okulun kültürel özelliklerini analiz etme |
Sınavlar | Ara Sınav, Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Ödev | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
FİNALİN BAŞARIYA ORANI | 40 | |
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim yönetimi ve planlaması alanındaki problemleri tanır, değerlendirir ve çözüme ulaştırmak için araştırma planlar. | ||||||
2 | Alandaki yapılan yenilikleri ve yeni araştırmaları takip eder ve kritik gözle değerlendirir. | X | |||||
3 | Diğer alanlar ile işbirlikçi şekilde yeni ürünler ve araştırmalar tasarlar. | X | |||||
4 | Eğitim alanında bir kurumun işlerliğini iyileştirmek için gerekli bilgi düzeyine ve araştırma geliştirme becerisine sahip olur. | X | |||||
5 | Sahada çalışan öğretmenler ile, yöneticiler ile etkili iletişim kurar. | X | |||||
6 | Bir eğitim kurumunun ihtiyaçlarını saptar ve ihtiyaçlara uygun çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
7 | Alana dair temel prensipleri ve teorilerin nasıl uygulanacağını kavrar | X | |||||
8 | Alana katkıda bulunacak nitel ve nicel yöntemlerin kullanıldığı orijinal araştırmalar tasarlar. | X | |||||
9 | Alanda etik çalışma ilkelerini benimseyerek ulusal ve uluslararası düzeyde çalışmalar gerçekleştirir. |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü(Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Ödev/Sunum | 1 | 25 | 25 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6.0 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |