Dersin Amacı:
Dersin amacı öğrencilere uygulamaya dönük teorik bilgi ve yeterlikler kazandırmaktır.
Dersin İçeriği:
Program geliştirmede temel kavramlar, program modelleri, program geliştirme süreci; hedef, içerik, eğitim durumları ve değerlendirme yaklaşımları: Teori ve uygulama.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Öğrenciler program geliştirme alanına ilişkin temel kavramları etkin biçimde kullanır. | 1,2,3,7,8,9,10 | 1,2,3 | 1,2 |
2) Öğrenciler program geliştirme alanında kullanılan model, yaklaşım ve stratejilere ilişkin bilgi sahibidir. | 1,2,3,7,8,9,10 | 1,2,3,4,5,6 | 1,2 |
3) Ulusal ve uluslararası programları analiz eder ve değerlendirir. | 1,2,4,5,8,9,10 | 2,4,6 | 1,2 |
4) Eğitim alanında program geliştirir ve uygular. | 1,2,3,6,7,8,9,10 | 1,2,3,4,5,6 | 1,2 |
5) Kendi program geliştirme felsefesine sahip olur. | 1,2,3,7,8,9,10 | 1,2,3 | 1,2 |
Öğretim Yöntemleri: | 1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması |
Ölçme Yöntemleri: | 1. Yazılı sınav 2. Çoktan seçmeli test 3. Boşluk doldurma 4. Doğru -Yanlış 5. Sözlü sınav 6. Portfolyo |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Program Geliştirmede Temel Kavramlar |
J. Wiles. Curriculum Development
P.Sharma Encyclopaedia of Curriculum development (Set 3 Vols.) |
2 | Eğitim Felsefeleri | J. Dewey Democracy and Education. Veysel Sönmez Eğitim Felsefesi Anı Yayıncılık |
3 | Eğitim Felsefeleri | Veysel Sönmez Eğitim Felsefesi Anı Yayıncılık |
4 | Program Geliştirme Modelleri |
Posner Curriculum Design.
Özcan Demirel Eğitimde Program Geliştirme |
5 | Program Tasarım Yaklaşımları | Posner. Curriculum Design. |
6 | Eğitimde Hedef Belirleme Süreci | Bloom. Handbooks of Taxonomy |
7 | Eğitimde Hedef Belirleme ve Yazma | Bloom. Handbooks of Taxonomy |
8 | Vize | |
9 | İçerik ve İçerik Düzenleme Yaklaşımları |
Posner Curriculum Design.
J. Wiles. Leading Curriculum Development |
10 | Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi | Makale |
11 | Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi | Makale |
12 | Eğitim Programının Değerlendirilmesi | Münire Erden- Eğitimde Program Değerlendirme |
13 | Ulusal programların incelenmesi | www.meb.gov.tr |
14 | Uluslararası programların incelenmesi | www.ibo.org. |
15 | Final |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Sınıf içinde ve mail yoluyla paylaşılmaktadır. |
Diğer Kaynaklar |
J. Wiles- Curriculum Development
P.Sharma - Encyclopaedia of Curriculum development (Set 3 Vols.) J. Wiles. Leading Curriculum Development- Bloom Handbooks of Taxonomy Veysel Sönmez Eğitim Felsefesi Anı Yayıncılık J. Dewey Democracy and Education Özcan Demirel Eğitimde Program Geliştirme |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | %40 |
Kısa Sınav | - | - |
Ödev | 2 | %60 |
Toplam | %100 | |
Finalin Başarıya Oranı | %60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | %40 | |
Toplam | %100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim programları ve öğretim alanının geçmişini, ilkelerini ve felsefesini bilmek ve uygulamak. | X | |||||
2 | Program geliştirme alanındaki ulusal ve uluslararası çağdaş gelişmelere ve uygulamalara ilişkin bilgi sahibi olmak. | X | |||||
3 | Öğrenme öğretme sürecinin değişkenlerini bilmek ve uygun tasarımlar yapmak. | X | |||||
4 | Niteliksel ve niceliksel bilimsel araştırma yöntemlerini öğrenerek, program geliştirme alanında araştırma yapmak ve sonuçları yazılı olarak sunmak. | X | |||||
5 | Bilgiye ulaşma, bilgiyi paylaşma, profesyonel gelişim ve veri analizi için internet ve teknolojiyi nasıl kullanacağını bilmek | X | |||||
6 | Gelişim, öğrenme ve kişilik gelişimiyle ilgili teorileri, bireyin yaşam boyu olumlu yönde gelişimi ve iyilik halini kolaylaştıracak şekilde öğrenmek ve uygulamak | X | |||||
7 | Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği niteliklere sahip olmak ve bunları sürekli geliştirmek için gerekli becerilere sahip olmak. | X | |||||
8 | Bir öğretim programını veya öğretim tasarımını bilimsel ilke ve teknikleri kullanarak değerlendirme becerisine sahip olmak. | X | |||||
9 | Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumluluklarını kavramak ve program geliştirme alanında işe vuruk biçimde kullanmak. | X | |||||
10 | Program geliştirme sürecinde ihtiyaca yönelik projeler geliştirmek ve proje yönetim süreçlerine hâkim olmak. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 4 | 60 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | - | - | - |
Ödev | 2 | 12 | 24 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |