Dersin Amacı:
Bu dersin amacı yüksek lisans öğrencilerine program geliştirebilmeyi uygulamalarla öğretebilmektir.
Dersin İçeriği:
Bu ders eğitim programlarının nasıl hazırlanıp, uygulanacağına dair yöntemleri içerir.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1)Öğrenciler eğitim ve öğretime dair kavramları bilir. | 1 | 1 | |
2) Öğrenciler problem analizi yapabilir. | 2,3 | 2,3 | |
3) Öğrenciler program hedeflerini hazırlayabilir. | 1,3,6 | 2,3 | |
4) Öğrenciler ölçme ve değerlendirme kriterlerini uygulayabilir. | 1,2,3 | 3 | |
5) Öğrenciler eğitim programı geliştirebilir. | 2,3,4,6 | 3 |
Öğretim Yöntemleri: |
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
|
Ölçme Yöntemleri: | 1. Yazılı sınav 2. Çoktan seçmeli test 3. Boşluk doldurma 4. Doğru -Yanlış 5. Sözlü sınav 6. Portfolyo |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Öğretim Bilgisi | Ders kitabı ilgili bölüm |
2 | Eğitim Programı | Ders kitabı ilgili bölüm |
3 | Öğretim İlkeleri | Ders kitabı ilgili bölüm |
4 | Öğretim Planları | Ders kitabı ilgili bölüm |
5 | Problem Analizi ve İhtiyaç Değerlendirme | Ders kitabı ilgili bölüm |
6 | Öğretim Ortamı | Ders kitabı ilgili bölüm |
7 | Eğitim ve Öğretim Hedefleri | Ders kitabı ilgili bölüm |
8 | Öğretim Araç ve Gereçleri | Ders kitabı ilgili bölüm |
9 | Öğretim Yöntemleri | Ders kitabı ilgili bölüm |
10 | Öğretim Modeli Geliştirme | Ders kitabı ilgili bölüm |
11 | Öğretim Modeli Geliştirme ve Uygulama | Ders kitabı ilgili bölüm |
12 | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme | Ders kitabı ilgili bölüm |
13 | Ölçme ve Değerlendirme Ölçütlerinin Belirlenmesi | Ders kitabı ilgili bölüm |
14 | Uygulamalar | Ders kitabı ilgili bölüm |
15 | Final |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |
Fer S.(2009), Öğretim Tasarımı
Kemertaş İ.(2001),Uygulamalı Genel Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | %40 |
Kısa Sınav | - | - |
Final ödevi | 1 | %60 |
Toplam | %100 | |
Finalin Başarıya Oranı | %60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | %40 | |
Toplam | %100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim yönetimi ve planlaması alanındaki problemleri tanır, değerlendirir ve çözüme ulaştırmak için araştırma planlar. | ||||||
2 | Alandaki yapılan yenilikleri ve yeni araştırmaları takip eder ve kritik gözle değerlendirir. | ||||||
3 | Diğer alanlar ile işbirlikçi şekilde yeni ürünler ve araştırmalar tasarlar. | ||||||
4 | Eğitim alanında bir kurumun işlerliğini iyileştirmek için gerekli bilgi düzeyine ve araştırma geliştirme becerisine sahip olur. | ||||||
5 | Sahada çalışan öğretmenler ile, yöneticiler ile etkili iletişim kurar. | ||||||
6 | Bir eğitim kurumunun ihtiyaçlarını saptar ve ihtiyaçlara uygun çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
7 | Alana dair temel prensipleri ve teorilerin nasıl uygulanacağını kavrar | ||||||
8 | Alana katkıda bulunacak nitel ve nicel yöntemlerin kullanıldığı orijinal araştırmalar tasarlar. | ||||||
9 | Alanda etik çalışma ilkelerini benimseyerek ulusal ve uluslararası düzeyde çalışmalar gerçekleştirir. |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 6 | 90 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | - | - | - |
Final ödevi | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 159 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |