• TR
  • EN
Ders Kodu: 
EPÖ 510
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı yüksek lisans öğrencilerine program geliştirebilmeyi uygulamalarla öğretebilmektir.
Dersin İçeriği: 

Bu ders eğitim programlarının nasıl hazırlanıp, uygulanacağına dair yöntemleri içerir.

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1)Öğrenciler eğitim ve öğretime dair kavramları bilir.   1 1
2) Öğrenciler problem analizi yapabilir.   2,3 2,3
3) Öğrenciler program hedeflerini hazırlayabilir.   1,3,6 2,3
4) Öğrenciler ölçme ve değerlendirme kriterlerini uygulayabilir.   1,2,3 3
5) Öğrenciler eğitim programı geliştirebilir.   2,3,4,6 3

 

 

Öğretim Yöntemleri: 1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi   3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi   6. Grup çalışması

 

Ölçme Yöntemleri:  1. Yazılı sınav    2. Çoktan seçmeli test     3. Boşluk doldurma     4. Doğru -Yanlış        5. Sözlü sınav         6. Portfolyo

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Öğretim Bilgisi Ders kitabı ilgili bölüm
2 Eğitim Programı Ders kitabı ilgili bölüm
3 Öğretim İlkeleri Ders kitabı ilgili bölüm
4 Öğretim Planları Ders kitabı ilgili bölüm
5 Problem Analizi ve İhtiyaç Değerlendirme Ders kitabı ilgili bölüm
6 Öğretim Ortamı Ders kitabı ilgili bölüm
7 Eğitim ve Öğretim Hedefleri Ders kitabı ilgili bölüm
8 Öğretim Araç ve Gereçleri Ders kitabı ilgili bölüm
9 Öğretim Yöntemleri Ders kitabı ilgili bölüm
10 Öğretim Modeli Geliştirme Ders kitabı ilgili bölüm
11 Öğretim Modeli Geliştirme ve Uygulama Ders kitabı ilgili bölüm
12 Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Ders kitabı ilgili bölüm
13 Ölçme ve Değerlendirme Ölçütlerinin Belirlenmesi Ders kitabı ilgili bölüm
14 Uygulamalar Ders kitabı ilgili bölüm
15 Final  

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu  
Diğer Kaynaklar Fer S.(2009), Öğretim Tasarımı

Kemertaş İ.(2001),Uygulamalı Genel Öğretim Yöntemleri

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 %40
Kısa Sınav - -
Final ödevi 1 %60
Toplam   %100
Finalin Başarıya Oranı   %60
Yıl içinin Başarıya Oranı   %40
Toplam   %100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Eğitim yönetimi ve planlaması alanındaki problemleri tanır, değerlendirir ve çözüme ulaştırmak için araştırma planlar.            
2 Alandaki yapılan yenilikleri ve yeni araştırmaları takip eder ve kritik gözle değerlendirir.            
3 Diğer alanlar ile işbirlikçi şekilde yeni ürünler ve araştırmalar tasarlar.            
4 Eğitim alanında bir kurumun işlerliğini iyileştirmek için gerekli bilgi düzeyine ve araştırma geliştirme becerisine sahip olur.            
5 Sahada çalışan öğretmenler ile, yöneticiler ile etkili iletişim kurar.            
6 Bir eğitim kurumunun ihtiyaçlarını saptar ve ihtiyaçlara uygun çözüm önerileri geliştirir.            
7 Alana dair temel prensipleri ve teorilerin nasıl uygulanacağını kavrar            
8 Alana katkıda bulunacak nitel ve nicel yöntemlerin kullanıldığı orijinal araştırmalar tasarlar.            
9 Alanda etik çalışma ilkelerini benimseyerek ulusal ve uluslararası düzeyde çalışmalar gerçekleştirir.            

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 6 90
Ara Sınav 1 12 12
Kısa Sınav - - -
Final ödevi 1 12 12
       
Toplam İş Yükü     159
Toplam İş Yükü / 25 (s)     6,36
Dersin AKTS Kredisi     6