Dersin Amacı:
Eylem araştırmasının genel özellikleri ve uygulama süreci. Eylem araştırmasında temel kavramlar ve yöntemler. Eylem araştırmasının tarihsel ve kuramsal temelleri. Eylem araştırmasının öğretmen eğitiminde kullanımı ve önemi. Öğretmen adaylarının bir eylem araştırması planı hazırlaması ve uygulaması.
Dersin İçeriği:
Öğretmen adaylarının bir eylem araştırması planı hazırlaması ve uygulaması.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|
7, 8 | 1,2,4,6 | 1,2,3 |
|
4, 7, 8 | 1,2,4,6 | 1,2,3 |
|
1, 3, 4 | 1,2,4,6 | 1,2,3 |
|
1, 4, 7 | 1,2,4,6 | 1,2,3 |
|
7, 8 | 1,2,4,6 | 1,2,3 |
Öğretim Yöntemleri: |
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
|
Ölçme Yöntemleri: | 1. Yazılı sınav 2. Çoktan seçmeli test 3. Boşluk doldurma 4. Doğru -Yanlış 5. Sözlü sınav 6. Portfolyo |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders tanıtımı ve giriş | |
2 | Eylem araştırması nedir Diğer eğitim araştırmalarından farkı nedir | |
3 | Eylem araştırmasının türleri nedir Değişik türlerden nasıl faydalanılabilir | |
4 | Eylem araştırmasının tarihsel ve kuramsal temelleri. | |
5 | Eylem araştırmasının öğretmenlerin mesleki gelişimlerinde yeri nedir | |
6 | Eylem araştırması öğretmenler için nasıl yansıtıcı uygulamalar sağlayabilir | |
7 | Eylem araştırması öğretmenler için nasıl yansıtıcı uygulamalar sağlayabilir | |
8 | Vize | |
9 | Eylem araştırmalarında cinsiyet. | |
10 | Eylem araştırmalarında geçerlilik ve güvenilirlik. | |
11 | Eylem araştırmaları ve diğer öğretmen eğitimi araştırmalarının incelenmesi ve kritiği. | |
12 | Eylem araştırmacılarının karşılaşabilecekleri zorluklar. | |
13 | Öğretmen eğitiminde şu anki çalışmalar ne yöndedir Eylem araştırmasının öğretmen eğitimindeki yeri ve geleceği nedir | |
14 | Eylem Araştırması Projesi - Raporların sunumu- Ders değerlendirmesi | |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | %40 |
Kısa Sınav | - | - |
Final ödevi | 1 | %60 |
Toplam | %100 | |
Finalin Başarıya Oranı | %60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | %40 | |
Toplam | %100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim yönetimi ve planlaması alanındaki problemleri tanır, değerlendirir ve çözüme ulaştırmak için araştırma planlar. | X | |||||
2 | Alandaki yapılan yenilikleri ve yeni araştırmaları takip eder ve kritik gözle değerlendirir. | X | |||||
3 | Diğer alanlar ile işbirlikçi şekilde yeni ürünler ve araştırmalar tasarlar. | X | |||||
4 | Eğitim alanında bir kurumun işlerliğini iyileştirmek için gerekli bilgi düzeyine ve araştırma geliştirme becerisine sahip olur. | X | |||||
5 | Sahada çalışan öğretmenler ile, yöneticiler ile etkili iletişim kurar. | X | |||||
6 | Bir eğitim kurumunun ihtiyaçlarını saptar ve ihtiyaçlara uygun çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
7 | Alana dair temel prensipleri ve teorilerin nasıl uygulanacağını kavrar | X | |||||
8 | Alana katkıda bulunacak nitel ve nicel yöntemlerin kullanıldığı orijinal araştırmalar tasarlar. | X | |||||
9 | Alanda etik çalışma ilkelerini benimseyerek ulusal ve uluslararası düzeyde çalışmalar gerçekleştirir. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 6 | 90 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | - | - | - |
Final ödevi | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 159 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |