Course Objectives:
Bu dersin amacı, dönem projesi olarak seçilen konuda bilimsel kurallara göre araştırma yapmak, rapor yazmak ve sunmaktır.
Course Content:
Rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanına ait seçilmiş bir konuda araştırma yapmak ve raporlamak.
Course Methodology:
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Course Evaluation Methods:
1. Yazılı sınav 2. Çoktan seçmeli test 3. Boşluk doldurma 4. Doğru -Yanlış 5. Sözlü sınav 6. Portfolyo
Vertical Tabs
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Seçeceği bir konuda derinlemesine bilgi edinir. | 1,2,3,8 | 1,2,3,4,5,6 | 1,2,3 |
2) Araştırma, planlama, uygulama, problem çözme, değerlendirme ve yorum yapma becerisi kazanır. | 1,2,3,8 | 1,2,3,4,5,6 | 1,2,3 |
3) Bireysel çalışma özellikleri kazanır. | 1,2,3,8 | 1,2,3,4,5,6 | 1,2,3 |
4) Çalışmasını raporlayarak uzman kişilerle paylaşır. | 1,2,3 | 1,2,3,4,5,6 | 1,2,3 |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Konunun araştırılması | |
2 | Konunun araştırılması | |
3 | Konunun seçilmesi | |
4 | İlgili alan taraması | |
5 | İlgili alan taraması | |
6 | İlgili alan taraması | |
7 | İlgili alan taraması | |
8 | Çalışmanın yazımı. | |
9 | Çalışmanın yazımı. | |
10 | Çalışmanın yazımı. | |
11 | Çalışmanın yazımı. | |
12 | Çalışmanın yazımı. | |
13 | Değerlendirme. | |
14 | Değerlendirme ve Notlandırma. |
Kaynaklar
Öğrenci tarafından seçilebilecektir.
Materyal Paylaşımı
Elektronik ortamda paylaşılmaktadır.
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ödev | - | - |
Vize | - | - |
Final Projesi | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 100 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | - | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
PDR’nin geçmişini, temel felsefesini ve ilkelerini bilmek ve uygulamak | X | ||||||
PDR alanında koordinasyon, konsültasyon/müşavirlik ve süpervizyonun anlam ve önemini kavramak ve uygulayabilmek | X | ||||||
Ulusal ve uluslar arası PDR dernekleri tarafından kabul edilmiş etik kuralları bilmek ve uygulamak | X | ||||||
Çok kültürlü bir yaklaşımla herkesi olduğu gibi/her türlü özellikleriyle kabul etmeyi öğrenmek | X | ||||||
Kültürel farkındalık, kültürel sosyal adalet, çatışma çözme ve diğer kültürel davranışlarıyla ilgili teorileri/bilgileri; insan ruhunun, aklının ve bedeninin gelişimi ve sağlığı için öğrenmek ve uygulamak | X | ||||||
Gelişim, öğrenme ve kişilik gelişimiyle ilgili teorileri, bireyin yaşam boyu olumlu yönde gelişimi ve iyilik halini kolaylaştıracak şekilde öğrenmek ve uygulamak | X | ||||||
Normal ve anormal davranışları etkileyen çevresel faktörleri, psikopatolojiyi, özürlülük durumlarını ve gelişim sürecindeki krizleri anlamak | X | ||||||
Global ekonomide belirli gruplara uygulananları da içerecek şekilde, kariyer danışmanlığı, süreçleri, teknikleri ve kaynakları kariyer gelişimi ile karar verme modellerini öğrenmek ve uygulamak | X | ||||||
Psikolojik danışmanlık teorilerini öğrenerek uygulamada danışanlara uygun müdahale tekniklerini farketmek ve kullanmak | X | ||||||
Grup sürecini, grup üyelerinin rol ve davranışlarını, grup çalışmasının terapötik faktörlerini, gelişimsel aşama içeren grup dinamiklerinin ilke ve tekniklerini öğrenmek | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 1 | 15 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 45 | 675 |
Ara Sınav | - | - | - |
Kısa Sınav | - | - | - |
Ödev | -- | - | - |
Final projesi | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 740 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 29,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 30 |