Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Öğrencilerin ileri nicel araştırma yöntem ve tekniklerini geliştirmek;
Nitel analiz sonuçlarını yorumlayabilmelerini sağlamak
Dersin İçeriği:
Uygulamalı dil bilim alanında çeşitli nitel araştırma yöntem ve metotlarını eleştirel bir şekilde incelemek
Dersin Öğretim Yöntemleri:
Teaching Methods: 1: Lecture, 2: Discussion, 3: Simulation, 4: Demonstration, 5: Problem solving, 6: Group work, 7: Drama, 8: Micro teaching
Dersin Ölçme Yöntemleri:
Assessment Methods: A: Exam, B: Multiple choice, C: Gap filling, D: True false, E: Oral exam, F: Portfolio
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Niceliksel araştırma yöntemlerini öğrenmek |
1,2 | 1,2,4 | F |
İkinci Dil Ediniminde araştırma konularını öğrenmek | 9,13 | 1,2,6 | F |
Farklı istatistik metodlarını öğrenmek ve uygulamak | 1,2 | 1,2,3,4,5,6 | F |
Standart skoru anlamak ve uygulamak | 1,2 | 1,2,3,4,5,6 | F |
Hipotez test etmeyi öğrenmek ve uygulamak | 1,2 | 1,2,3,4,5,6 | F |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Derse giriş
Niceliksel araştırma tartışması |
Makale ve kitap bölümleri |
2 | Niceliksel araştırmanın temelleri | Makale ve kitap bölümleri |
3 | Uygulamalı dilbilim alanında araştırma konuları | Makale ve kitap bölümleri |
4 | İkinci Dil Edinimi alanında araştırma konuları | Makale ve kitap bölümleri |
5 | Tarihsel ve tanımlayıcı araştırma | Makale ve kitap bölümleri |
6 | Tanımlayıcı araştırma | Makale ve kitap bölümleri |
7 | Deneysel Araştırma | Makale ve kitap bölümleri |
8 | Data toplama araçları ve örneklem seçimi | Makale ve kitap bölümleri |
9 | Tanımlayıcı istatistik (SPSS) | Makale ve kitap bölümleri |
10 | Standart skor ve hipotez test etme | Makale ve kitap bölümleri |
11 | İki ortalama karşılaştırma (T-test) | Makale ve kitap bölümleri |
12 | İkiden fazla ortalamanın karşılaştırılması (One way ANOVA) | Makale ve kitap bölümleri |
13 | Faktörel düzende ortalamaları karşılatırma (Two way ANOVA) | Makale ve kitap bölümleri |
14 | Korelasyon Analizi | Makale ve kitap bölümleri |
15 | Regresyon Analizi | Makale ve kitap bölümleri |
16 | Nonparametrik analizler | Makale ve kitap bölümleri |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | ||
Ders Notu |
Farhady, H. & Hatch, E. M. (1982).
|
|
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | |
Ödevler | Haftalık sorular, haftalık taslak ve sunumlar, haftalık yansıtıcı yazılar, dönem projesi, araç geliştirme, doktora tezi inceleme, mini projeler |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Haftalık Sorular | 16 | 7.5 |
Haftalık taslak ve sunumlar | 16 | 7.5 |
Haftalık yansıtıcı yazılar | 16 | 10 |
Dönem projesi | 1 | 35 |
Araç geliştirme | 1 | 15 |
Doktora tezi inceleme | 1 | 5 |
Mini Projeler | 5 | 20 |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 56 | 100 |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngiliz Dili Eğitimi alanı ile ilgili araştırma metodolojileri ve tekniklerini anlayıp uygulayabilmek | x | |||||
2 | Bilimsel araştırma yöntemleri ve bu araştırmalarda kullanılan istatistik tekniklerini İngiliz Dili Eğitimi alanında uygulamak | x | |||||
3 | Ölçme ve değerlendirme becerilerini geliştirmek | x | |||||
4 | Ulusal ve uluslararası düzeyde proje yapabilme becerisini kazanmak | x | |||||
5 | Bilgi ve İletişim Teknolojilerini İngilizce eğitim ve öğretiminde etkin bir biçimde kullanmak | x | |||||
6 | Disiplinler arası bireysel ve takım çalışma becerilerini kazanmak | x | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme yeteneğini geliştirmek | x | |||||
8 | İngiliz dili eğitimi müfredatlarını değerlendirmek ve geliştirmek | x | |||||
9 | İngilizce öğretmeni yetiştirme ile ilgili kuram ve uygulama yaklaşımlarını bilir ve değerlendirir | x | |||||
10 | Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek | x | |||||
11 | Hızla değişen teknolojik çevreye adapte olabilmek için bilgi ve yetilerini sürekli geliştirmek | x | |||||
12 | Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlar ve uygun materyaller geliştirir | x | |||||
13 | Öğretmen eğitimi programlarını bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir | x | |||||
14 | Hizmet öncesi ve hizmet içi İngilizce öğretmeni eğitimi programlarını bilimsel yöntemlerle tasarlayabilir | x |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 10 | 160 |
Ödevler | 8 | 4 | 32 |
Toplam İş Yükü | 240 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 15 |