• TR
  • EN
Ders Kodu: 
EDGN 604
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Kredi: 
3
AKTS: 
15
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Öğrencilerin ileri nicel araştırma yöntem ve tekniklerini geliştirmek; Nitel analiz sonuçlarını yorumlayabilmelerini sağlamak
Dersin İçeriği: 

Uygulamalı dil bilim alanında çeşitli nitel araştırma yöntem ve metotlarını eleştirel bir şekilde incelemek

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
Teaching Methods: 1: Lecture, 2: Discussion, 3: Simulation, 4: Demonstration, 5: Problem solving, 6: Group work, 7: Drama, 8: Micro teaching
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
Assessment Methods: A: Exam, B: Multiple choice, C: Gap filling, D: True false, E: Oral exam, F: Portfolio

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
 

Niceliksel araştırma yöntemlerini öğrenmek

1,2 1,2,4 F
İkinci Dil Ediniminde araştırma konularını öğrenmek 9,13 1,2,6 F
Farklı istatistik metodlarını öğrenmek ve uygulamak 1,2 1,2,3,4,5,6 F
Standart skoru anlamak ve uygulamak 1,2 1,2,3,4,5,6 F
Hipotez test etmeyi öğrenmek ve uygulamak 1,2 1,2,3,4,5,6 F

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş

Niceliksel araştırma tartışması

Makale ve kitap bölümleri
2 Niceliksel araştırmanın temelleri Makale ve kitap bölümleri
3 Uygulamalı dilbilim alanında araştırma konuları Makale ve kitap bölümleri
4 İkinci Dil Edinimi alanında araştırma konuları Makale ve kitap bölümleri
5 Tarihsel ve tanımlayıcı araştırma Makale ve kitap bölümleri
6 Tanımlayıcı araştırma Makale ve kitap bölümleri
7 Deneysel Araştırma Makale ve kitap bölümleri
8 Data toplama araçları ve örneklem seçimi Makale ve kitap bölümleri
9 Tanımlayıcı istatistik (SPSS) Makale ve kitap bölümleri
10 Standart skor ve hipotez test etme Makale ve kitap bölümleri
11 İki ortalama karşılaştırma (T-test) Makale ve kitap bölümleri
12 İkiden fazla ortalamanın karşılaştırılması (One way ANOVA) Makale ve kitap bölümleri
13 Faktörel düzende ortalamaları karşılatırma (Two way ANOVA) Makale ve kitap bölümleri
14 Korelasyon Analizi Makale ve kitap bölümleri
15 Regresyon Analizi Makale ve kitap bölümleri
16 Nonparametrik analizler Makale ve kitap bölümleri

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu Farhady, H. & Hatch, E. M. (1982).
Research design and statistics for applied linguistics, Newbury House.
Diğer Kaynaklar  

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dökümanlar  
Ödevler Haftalık sorular, haftalık taslak ve sunumlar, haftalık yansıtıcı yazılar, dönem projesi, araç geliştirme, doktora tezi inceleme, mini projeler
Sınavlar  

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Haftalık Sorular 16 7.5
Haftalık taslak ve sunumlar 16 7.5
Haftalık yansıtıcı yazılar 16 10
Dönem projesi 1 35
Araç geliştirme 1 15
Doktora tezi inceleme 1 5
Mini Projeler 5 20
Yıl içinin Başarıya Oranı  56 100
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

 

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 İngiliz Dili Eğitimi alanı ile ilgili araştırma metodolojileri ve tekniklerini anlayıp uygulayabilmek         x  
2 Bilimsel araştırma yöntemleri ve bu araştırmalarda kullanılan istatistik tekniklerini İngiliz Dili Eğitimi alanında uygulamak         x  
3 Ölçme ve değerlendirme becerilerini geliştirmek       x    
4 Ulusal ve uluslararası düzeyde proje yapabilme becerisini kazanmak     x      
5 Bilgi ve İletişim Teknolojilerini İngilizce eğitim ve öğretiminde etkin bir biçimde kullanmak   x        
6 Disiplinler arası bireysel ve takım çalışma becerilerini kazanmak       x    
7 Yaşam boyu öğrenme yeteneğini geliştirmek   x        
8 İngiliz dili eğitimi müfredatlarını değerlendirmek ve geliştirmek   x        
9 İngilizce öğretmeni yetiştirme ile ilgili kuram ve uygulama yaklaşımlarını bilir ve değerlendirir         x  
10 Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek         x  
11 Hızla değişen teknolojik çevreye adapte olabilmek için bilgi ve yetilerini sürekli geliştirmek       x    
12 Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlar ve uygun materyaller geliştirir   x        
13 Öğretmen eğitimi programlarını bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir         x  
14 Hizmet öncesi ve hizmet içi İngilizce öğretmeni eğitimi programlarını bilimsel yöntemlerle tasarlayabilir     x      

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 10 160
Ödevler 8 4 32
Toplam İş Yükü     240
Toplam İş Yükü / 25 (s)     16
Dersin AKTS Kredisi     15