Yabancı dil/ikinci dil olarak İngilizcede okuma ve yazma konularında yeni gelişmeler ve yapılan araştırmaların incelenmesi; Yabancı dil/ikinci dil olarak İngilizce okuma ve yazmanın öğrenilmesi/öğretilmesi için müfredat geliştirme.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yabancı dil olarak İngilizce’de okuma ve yazmanın öğretim ve öğrenim kavram ve yaklaşımlarını eleştirel olarak analiz edebilme
|
1, 2, 4,6 | 1, 2 | A |
Farklı yaklaşımların kuramsal dayanaklar açısından inceleyip karşılaştırır
|
1, 2, 4, 6 | 1, 2, 4, 6 | F |
Yabancı dil olarak İngilizce’de okuma ve yazmanın müfredat geliştirmedeki rolünün eleştirel analizini yapabilme
|
1, 2, 4, 6 | 1, 2, 4, 6, | F |
Farklı yaştaki dil yeterliliğindeki gruplara uygun müfredat geliştirme çalışmaları yapabilme | 1,2,4,6 | 1, 2, 4, 6 | F |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | İkinci dil/yabancı dil olarak İngilizce’de okuduğunu anlamada etkin olan bilişsel süreçler | Wagner, R (2012) |
2 |
İkinci dil/yabancı dil olarak İngilizce’de okumanın doğası: İkinci dil/yabancı dil olarak İngilizce’de okumayı tanımlama
İkinci dil/yabancı dil olarak İngilizce’de okuma nasıl olur? Akıcılık ve kavrama |
Grabe, W. (2009) |
3 |
İkinci dil/yabancı dil olarak İngilizce’de okuma nasıl olur? Bilişsel süreçler
İkinci dil/yabancı dil olarak İngilizce’de okumada bilişsel süreçler İkinci dil/yabancı dil olarak İngilizce’de okumayı açıklama |
Koda, K (2005) |
4 |
Farklı dillerde okuma
Birinci ve ikinci dilde okuma ilişkisi
|
Kroll, B. (2003) |
5 |
İkinci dil/yabancı dil olarak İngilizce’de okumada anafikri anlama
İkinci dil/yabancı dil olarak İngilizce’de okuma hızı, okuma oranı, ve kavrama |
Grabe, W & Kaplan R. B. (1996) |
6 |
İkinci dil/yabancı dil olarak İngilizce’de okuma için motivasyon
Stratejik okur olma İkinci dil/yabancı dil olarak İngilizce’de okuma müfredatı ve eğitimi
|
|
7 | İkinci dil/yabancı dil olarak İngilizce’de kelime bilgisi ve okuduğunu anlama | |
8 |
İkinci dil/yabancı dil olarak İngilizce’de yazma alanındaki çalışmalar ve eğitimi
İkinci dil/yabancı dil olarak İngilizce’de metin oluşturma |
|
9 |
İkinci dil/yabancı dil olarak İngilizce’de yazma süreçleri yaklaşımları
İkinci dil/yabancı dil olarak İngilizce’de yazma süreçleri ile ilgili araştırmalar |
|
10 | Tanıtım haftası | |
11 | İkinci dil/yabancı dil olarak İngilizce’de yazma konularında metin türünün tarihi ve geleceği | |
Yazma ve okuma ilişkisi
İkinci dil/yabancı dil olarak İngilizce’de yazıda akıcılık : Birinci ve ikinci dilde metin geliştirme |
||
12 |
İkinci dilde yazma konularına kültürler arası yaklaşımlar
Karşılaştırmalı retorik |
|
13 | İkinci dil/yabancı dil olarak İngilizce’de yazma becerilerinin değerlendirilmesi | |
14 |
İkinci dilde kaynak metinden alıntılama yapma ve yeniden yazma
İkinci dilde yazmada ayrıntılı hata düzeltmenin etkileri |
|
15 | Yazı başlığı, cümle yapısı karışıklığı ve yazı kalitesi değerlendirmenin ilişkisi |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Farklı Makalelerden bir derleme |
Diğer Kaynaklar |
Wagner R. K., Muse A. K. Tannenbaum K.R (2012)
Grabe W. (2009) Koda, K. (2005) Kroll, B. (2003) Grabe W. & Kaplan R. B. (1996) Language Learning System Foreign Language Annals Language Learning Language Learning and Technology Second Language Writing Modern Language Journal Second Language Research
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | |
Ödevler | Dönem sonu araştırma projesi, inceleme makaleleri |
Sınavlar | Final |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
İnceleme makaleleri ve Katılım | 1 | 20 |
Dönem sonu araştırma projesi | 1 | 35 |
Final | 1 | 45 |
Toplam | 3 | 100 |
Finalin Başarıya Oranı | %45 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | %55 | |
Toplam | %100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngiliz Dili Eğitimi alanı ile ilgili araştırma yöntem ve tekniklerini anlayıp uygulayabilmek | X | |||||
2 | Bilimsel araştırma yöntemleri ve bu araştırmalarda kullanılan istatistik tekniklerini İngiliz Dili Eğitimi alanında uygulamak | X | |||||
3 | Ölçme ve değerlendirme becerilerini geliştirmek | X | |||||
4 | Ulusal ve uluslararası düzeyde proje yapabilme becerisini kazanmak | X | |||||
5 | Bilgi ve İletişim Teknolojilerini İngilizce eğitim ve öğretiminde etkin bir biçimde kullanmak | X | |||||
6 | Disiplinler arası bireysel ve takım çalışma becerilerini kazanmak | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme yeteneğini geliştirmek | X | |||||
8 | İngiliz dili eğitimi müfredatlarını değerlendirmek ve geliştirmek | X | |||||
9 | İngilizce öğretmeni yetiştirme ile ilgili kuram ve uygulama yaklaşımlarını bilir ve değerlendirir | X | |||||
10 | Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek | X | |||||
11 | Hızla değişen teknolojik çevreye adapte olabilmek için bilgi ve yetilerini sürekli geliştirmek | X | |||||
12 | Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlar ve uygun materyaller geliştirir | x | |||||
13 | Öğretmen eğitimi programlarını bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir | X | |||||
14 | Hizmet öncesi ve hizmet içi İngilizce öğretmeni eğitimi programlarını bilimsel yöntemlerle tasarlayabilir | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri | ||
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati) | 15 | 4 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 15 | 225 |
Ara Ödev | 1 | 94 | 94 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 383 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 15,30 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 15 |