Anlamlı ve hayattan aktiviteler hazırlayıp sunmak
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yabancı dil olarak İngilizce’de dinleme ve konuşma öğretim ve öğrenim kavram ve yaklaşımlarını eleştirel olarak analiz edebilme
|
1, 2, 4,6 | 1, 2 | A |
Farklı yaklaşımların kuramsal dayanaklar açısından inceleyip karşılaştırır
|
1, 2, 4, 6 | 1, 2, 4, 6 | F |
Yabancı dil olarak İngilizce’de dinleme ve konuşmanın müfredat geliştirmedeki rolünün eleştirel analizini yapabilme
|
1, 2, 4, 6 | 1, 2, 4, 6, | F |
Farklı yaştaki dil yeterliliğindeki gruplara uygun müfredat geliştirme çalışmaları yapabilme | 1,2,4,6 | 1, 2, 4, 6 | F |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Dinlemeyi öğretmende kullanılan materyaller,
Dinleme Öğretiminde kullanılan iletişimsel yaklaşımlar Beceri ve stratejiler İngilizcede dinlemeyi öğrenme İkinci yabancı dilde dinleme ve erken yaştakilere öğretimi
|
Wagner, R (2012) |
2 |
Dinleme konularında ders planı hazırlama, dersi planlama ve örnek ders planı inceleme
|
Richards, pg. 59-88,
Field 1998
Brewster et al. Ch. 6, pp.56-63 ,
Brewster, 1991Grabe, W. (2009) |
3 |
Presentation of different techniques to teach listening for:
Dinleme Öğretimi Sunumları Genel anlama Özel bilgiyi yakalama
|
Harmer 2001, Ch. 16
Brewster et al. 1992Harmer 2001, Ch. 22Koda, K (2005) |
4 |
Tahmin Yürütme Dili Kullanma/ Şarkı yoluyla
|
Kroll, B. (2003) |
5 |
İletişimsel Görevler
|
Grabe, W & Kaplan R. B. (1996) |
6 |
Bilgiyi Algılama
Yönergeleri Takip etme |
Brewster et al. (1992) p.60-61, Phillips p.19:1-1 |
7 |
Ayrıştıma
Bilgi Aktarma
|
Brewster et al. p.58
Halliwell p.44-46
Brewster et al. (1992) p.61 |
8 |
Hikaye dinleme
Sıralama Jigsaw dinleme |
Wright p.39-44, Halliwell p.54-55
Brewster et al p.61 Harmer, p.221 |
9 |
Konuşma
İkinci Dilde Konuşma Konuşma becerilerinin öğretimi Telafuz Tartışma: Sınıfta Anadil Kullanımı |
Harmer, 2001, Ch. 19
Nunan 1998, Ch.3 Dornyei and Thurell 1994 Jenkins 1998, Nunan 1987 Brewster et al. Ch.6 pp.63-71. Harbord (1992) |
10 |
Simulasyon ve Role-play
Kendin Hakkında Konuşma
|
Harmer 125:8.1.3 Harmer, 132: 8.1.7 Harmer p.131: 8.1.6 |
11 |
Etkileişim ve eksik bilgiyi doldurma
Tartışma |
Gower et al. p. 103 & Ur p.126: 2&4
Harmer p.132:8.1.7 Harmer p.123:8.1. |
12 |
Şiir ve şarkı Hafıza oyunları Tahmin oyunları
|
Brewster (1992) p. 69,
Phillips p.44:2.4 Halliwell p.85-94 Brewster (1992) p. 70 |
13 |
Eksik bilgiyi bulma
Drama ve hikaye anlatma İletişim oyunları |
Phillips p.40:2.2,
Halliwell p.57-60 Brewster p.69, Wright p.48-61 Gower et al. p.110, Harmer p.126:8.1.4 |
14 |
Eksik bilgiyi bulma
Drama ve hikaye anlatma İletişim oyunları |
Brewster (1992) p. 69, Phillips p.44:2.4
Halliwell p.85-94 Brewster (1992) p. 70 |
15 |
Anket
Hikaye Anlatma Problem çözme Problem Solving |
Phillips p. 42:2.3, p.48:2.
Halliwell pp.99-103,
Phillips p.45:2-56
Harmer p.129: 8.1.5 |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Farklı Makalelerden bir derleme |
Diğer Kaynaklar |
Brewster, J. (1991). I2 Listening and the young learner. In Brumfit, C., Moon, J. and Tongue R (eds.). Teaching English to children. (158-177). Essex: Longman. Brewster, J., Ellis G. and Girard, D. (1992). The primary English Teachers’ Guide. London: Penguin English. Cohen, A. D. & Macaro, E. (2007). Language Learner Strategies. Oxford University Press. Doff, A. (1988). Teach English: A training course for teachers. Cambridge: The British Council and CUP. Dornyei, Z. and Thurell, S. (1994). Teaching conversational skills intensively: course content and rationale. ELT Journal, 48/1. Field, J. (1998). Skills and Strategies: towards a new methodology for listening. ELT Journal, 52/2. Gower, R. Phillips, D. and Walters, S. (1995). Teaching practice handbook. Oxford: Heinemann. Griffiths, C. (2008) (ed.). Lessons from Good Language Learners. Cambridge University Press. Harbord, J. (1992).The use of mother tongue in the classroom. ELT Journal, 46/4. Harmer, J. (1991). The practice of English language teaching. (New Edition). Longman. (2001). The practice of English language teaching (Third Edition). Longman. Jenkins, J. (1998). Which pronunciation norms and models for English as an international language. ELT Journal, 52/2. Nunan, D. (1987). Communicative language teaching: Making it work. ELT Journal, 41/2. Nunan, D. (1998). Language Teaching Methodology: A textbook for teachers. Hertfordshire: International Book Distributers. Phillips, S. (1993). Young learners. Oxford: OUP. Ur,P. (1996). A course in language teaching: practice and theory. Cambridge: CUP. Wright, A. (1995). Story telling with children. Oxford: OUP.
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | |
Ödevler | Sunumlar |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Derse Katılım | 1 | 30 |
Sunumlar | 1 | 60 |
Final | 1 | 30 |
Toplam | 3 | 100 |
Finalin Başarıya Oranı | %30 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | %70 | |
Toplam | %100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngiliz Dili Eğitimi alanı ile ilgili araştırma yöntem ve tekniklerini anlayıp uygulayabilmek | X | |||||
2 | Bilimsel araştırma yöntemleri ve bu araştırmalarda kullanılan istatistik tekniklerini İngiliz Dili Eğitimi alanında uygulamak | X | |||||
3 | Ölçme ve değerlendirme becerilerini geliştirmek | X | |||||
4 | Ulusal ve uluslararası düzeyde proje yapabilme becerisini kazanmak | X | |||||
5 | Bilgi ve İletişim Teknolojilerini İngilizce eğitim ve öğretiminde etkin bir biçimde kullanmak | X | |||||
6 | Disiplinler arası bireysel ve takım çalışma becerilerini kazanmak | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme yeteneğini geliştirmek | X | |||||
8 | İngiliz dili eğitimi müfredatlarını değerlendirmek ve geliştirmek | X | |||||
9 | İngilizce öğretmeni yetiştirme ile ilgili kuram ve uygulama yaklaşımlarını bilir ve değerlendirir | X | |||||
10 | Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek | X | |||||
11 | Hızla değişen teknolojik çevreye adapte olabilmek için bilgi ve yetilerini sürekli geliştirmek | X | |||||
12 | Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlar ve uygun materyaller geliştirir | x | |||||
13 | Öğretmen eğitimi programlarını bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir | X | |||||
14 | Hizmet öncesi ve hizmet içi İngilizce öğretmeni eğitimi programlarını bilimsel yöntemlerle tasarlayabilir | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri | ||
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 15 | 225 |
Ara Ödev | 2 | 115 | 115 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 375 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 25 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 15 |