• TR
  • EN
Ders Kodu: 
EDEN 606
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
3
Kredi: 
3
AKTS: 
15
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı doktora öğrencilerinin yabancı dil olarak İngilizce öğretiminde dinleme ve konuşma konularında yeni gelişmeleri ve konularla ilgili araştırmaların incelenmesini, tartışmasını sağlamak. Bu iki becerinin öğrenilmesi ve öğretilmesi için pek çok anlamlı aktivite oluşturacaklar.
Dersin İçeriği: 

Anlamlı ve hayattan aktiviteler hazırlayıp sunmak

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım, 2: Tartışma, 3: Örnek Olay, 4: Gösteri, 5: Problem Çözme, 6: Grup Çalışması, 7: Drama-Rol Yapma, 8: Mikro Öğretim Ölçme Yöntemleri: A: Yazılı sınav, B: Çoktan seçmeli test, C: Boşluk doldurma, D: Doğru yanlış, E: Sözlü sına
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Yazılı sınav, B: Çoktan seçmeli test, C: Boşluk doldurma, D: Doğru yanlış, E: Sözlü sına

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Yabancı dil olarak İngilizce’de dinleme ve konuşma öğretim ve öğrenim kavram ve yaklaşımlarını eleştirel olarak analiz edebilme

 

1, 2, 4,6 1, 2 A
Farklı yaklaşımların kuramsal dayanaklar açısından inceleyip karşılaştırır

 

1, 2, 4, 6 1, 2, 4, 6 F
Yabancı dil olarak İngilizce’de dinleme ve konuşmanın müfredat geliştirmedeki rolünün eleştirel analizini yapabilme

 

1, 2, 4, 6 1, 2, 4, 6, F
Farklı yaştaki dil yeterliliğindeki gruplara uygun müfredat geliştirme çalışmaları yapabilme 1,2,4,6 1, 2, 4, 6 F

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dinlemeyi öğretmende kullanılan materyaller,

Dinleme Öğretiminde kullanılan iletişimsel yaklaşımlar

Beceri ve stratejiler

İngilizcede dinlemeyi öğrenme

İkinci yabancı dilde dinleme ve erken yaştakilere öğretimi

 

Wagner, R (2012)
2  

Dinleme konularında ders planı hazırlama, dersi planlama ve örnek ders planı inceleme

 

Richards, pg. 59-88,

 

 Field 1998

 

Brewster et al. Ch. 6, pp.56-63 ,

 

Brewster, 1991Grabe, W. (2009)

3 Presentation of different techniques to teach listening for:

Dinleme Öğretimi Sunumları

Genel anlama

Özel bilgiyi yakalama

 

Harmer 2001, Ch. 16

Brewster et al. 1992Harmer 2001, Ch. 22Koda, K (2005)

4  

Tahmin Yürütme

Dili Kullanma/ Şarkı yoluyla

 

Kroll, B. (2003)
5 İletişimsel Görevler

 

Grabe, W & Kaplan R. B. (1996)
6 Bilgiyi Algılama

Yönergeleri Takip etme                                              

Brewster et al. (1992) p.60-61, Phillips p.19:1-1
7 Ayrıştıma

Bilgi Aktarma

 

Brewster et al. p.58

 

Halliwell p.44-46

 

Brewster et al. (1992) p.61

8 Hikaye dinleme

Sıralama

Jigsaw dinleme

Wright p.39-44, Halliwell p.54-55

Brewster et al p.61

Harmer, p.221

9 Konuşma

İkinci Dilde Konuşma

Konuşma becerilerinin öğretimi

Telafuz

Tartışma: Sınıfta Anadil Kullanımı

Harmer, 2001, Ch. 19

 Nunan 1998, Ch.3

Dornyei and Thurell 1994 Jenkins 1998, Nunan 1987 Brewster et al. Ch.6 pp.63-71. Harbord (1992)

10 Simulasyon ve Role-play                            

Kendin Hakkında Konuşma

                              

 

Harmer 125:8.1.3 Harmer, 132: 8.1.7 Harmer  p.131: 8.1.6
11 Etkileişim ve eksik bilgiyi doldurma

Tartışma             

Gower et al. p. 103 & Ur p.126: 2&4

Harmer p.132:8.1.7 Harmer p.123:8.1.

12  

Şiir ve şarkı

Hafıza oyunları

Tahmin oyunları

 

Brewster (1992) p. 69,

 Phillips p.44:2.4 Halliwell p.85-94

Brewster (1992) p. 70

13 Eksik bilgiyi bulma

Drama ve hikaye anlatma

İletişim oyunları

Phillips p.40:2.2,

Halliwell p.57-60 Brewster p.69, Wright p.48-61

Gower et al. p.110, Harmer p.126:8.1.4

14 Eksik bilgiyi bulma

Drama ve hikaye anlatma

İletişim oyunları              

Brewster (1992) p. 69, Phillips p.44:2.4

Halliwell p.85-94 Brewster (1992) p. 70

15 Anket

Hikaye Anlatma

Problem çözme

Problem Solving                                                                            

Phillips p. 42:2.3, p.48:2.

 

Halliwell pp.99-103,

 

Phillips p.45:2-56

 

Harmer  p.129: 8.1.5

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu Farklı Makalelerden bir derleme
Diğer Kaynaklar  

Brewster, J. (1991). I2 Listening and the young learner. In Brumfit, C., Moon, J. and Tongue R (eds.). Teaching English to children. (158-177). Essex: Longman.

Brewster, J., Ellis G. and Girard, D. (1992). The primary English Teachers’ Guide. London: Penguin English.

Cohen, A. D. & Macaro, E. (2007). Language Learner Strategies. Oxford University Press.

Doff, A. (1988). Teach English: A training course for teachers. Cambridge: The British Council and CUP.

Dornyei, Z. and Thurell, S. (1994). Teaching conversational skills intensively: course content and rationale.  ELT Journal, 48/1.

Field, J. (1998). Skills and Strategies: towards a new methodology for listening. ELT Journal,    52/2.

Gower, R. Phillips, D. and Walters, S. (1995). Teaching practice handbook. Oxford: Heinemann.

Griffiths, C. (2008) (ed.). Lessons from Good Language Learners. Cambridge University Press.

Harbord, J. (1992).The use of mother tongue in the classroom.  ELT Journal, 46/4.

Harmer, J. (1991). The practice of English language teaching. (New Edition). Longman. 

                      (2001). The practice of English language teaching (Third Edition). Longman. 

Jenkins, J. (1998). Which pronunciation norms and models for English as an international language. ELT Journal, 52/2.

Nunan, D. (1987). Communicative language teaching: Making it work. ELT Journal, 41/2.

Nunan, D. (1998). Language Teaching Methodology: A textbook for teachers. Hertfordshire: International Book Distributers.

Phillips, S. (1993). Young learners. Oxford: OUP.

Ur,P. (1996). A course in language teaching: practice and theory. Cambridge: CUP.

Wright, A. (1995). Story telling with children. Oxford: OUP.

 

 

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dokümanlar  
Ödevler Sunumlar
Sınavlar  

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Derse Katılım 1  30
Sunumlar 1 60
Final 1 30
Toplam 3 100
Finalin Başarıya Oranı   %30
Yıl içinin Başarıya Oranı   %70
Toplam   %100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

 

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 İngiliz Dili Eğitimi alanı ile ilgili araştırma yöntem ve tekniklerini anlayıp uygulayabilmek         X  
2 Bilimsel araştırma yöntemleri ve bu araştırmalarda kullanılan istatistik tekniklerini İngiliz Dili Eğitimi alanında uygulamak         X  
3 Ölçme ve değerlendirme becerilerini geliştirmek     X      
4 Ulusal ve uluslararası düzeyde proje yapabilme becerisini kazanmak         X  
5 Bilgi ve İletişim Teknolojilerini İngilizce eğitim ve öğretiminde etkin bir biçimde kullanmak         X  
6 Disiplinler arası bireysel ve takım çalışma becerilerini kazanmak         X  
7 Yaşam boyu öğrenme yeteneğini geliştirmek         X  
8 İngiliz dili eğitimi müfredatlarını değerlendirmek ve geliştirmek         X  
9 İngilizce öğretmeni yetiştirme ile ilgili kuram ve uygulama yaklaşımlarını bilir ve değerlendirir         X  
10 Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek         X  
11 Hızla değişen teknolojik çevreye adapte olabilmek için bilgi ve yetilerini sürekli geliştirmek         X  
12 Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlar ve uygun materyaller geliştirir     x      
13 Öğretmen eğitimi programlarını bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir         X  
14 Hizmet öncesi ve hizmet içi İngilizce öğretmeni eğitimi programlarını bilimsel yöntemlerle tasarlayabilir         X  

 

AKTS İş Yükü Tablosu

DERS KATEGORİSİ Uzmanlık / Alan Dersleri
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 15 225
Ara Ödev 2 115 115
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü     375
Toplam İş Yükü / 25 (s)     25
Dersin AKTS Kredisi     15