Program değerlendirme kavramı; çeşitli program değerlendirme yaklaşım ve modelleri; program değerlendirmede kullanılan araştırma yöntemleri ve veri toplama araçları; verilerin analizi ve yorumu ve farklı disiplinlerde program değerlendirme çalışmalarının yapılması
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İngilizce Öğretmenliği Program değerlendirme ile ilgili temel kavramları tanımlamak | 1, 2, 4 | 1, 2 | A |
İngilizce Öğretmenliği Program değerlendirme modellerini açıklamak | 1, 2, 4 | 1, 2, 4, 6 | F |
İngilizce Öğretmenliği Program değerlendirme sürecinde izlenen aşamaları açıklamak | 1, 2, 4 | 1, 2, 4, 6 | F |
İngilizce Öğretmenliği Program değerlendirme sürecinde uygulanan araştırma yöntemlerinin özelliklerini açıklamak | 1, 2, 4 | 1, 2, 4, 6 | F |
İngilizce Öğretmenliği programını öğelerine ayırarak değerlendirmek | 1, 2, 4 | 1, 2, 4, 6 | F |
Program değerlendirmenin eğitimdeki önemini takdir etmek | 1, 2, 4 | 1, 2, 4, 6 | F |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Söylev Analizi (teori ve yöntem)
Bağlam içinde Söylev |
Ders Kitabı |
2 |
Edimbilimin temel ilkeleri
Söylev ve Edimbilim |
Ders Kitabı |
3 |
Tür teorisi
Söylev ve Tür analizi |
Ders Kitabı |
4 | Söylev Verisi | Ders Kitabı |
5 | Tür ve stil | Ders Kitabı |
6 | Uyun ve tutarlılık | Ders Kitabı |
7 | Söylev ve konuşma | Ders Kitabı |
8 | Söylev grameri | Ders Kitabı |
9 | Derleme dayalı Söylev analizi | Ders Kitabı |
10 | Kritik söylev analizi | Ders Kitabı |
11 | Söylev analizi yapmak | Ders Kitabı |
12 | Söylev analizinde farklı araştırma yöntemlerinin kullanılması | Ders Kitabı |
13 | Multimodal yaklaşım | Ders Kitabı |
14 | Söylev analizi projelerinin değerlendirilmesi | Ders Kitabı |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
Baker, P. (2006). Using Corpora in Discourse Analysis. London: Continuum.
Paltridge, B. (2006). Discourse Analysis: An introduction. London: Continuum. |
Diğer Kaynaklar |
Cummings, L. (Ed.). (2010). The pragmatics encyclopedia. Abingdon, UK: Routledge.
Horn, L. R., & Ward, G. L. (Eds.). (2004). The handbook of pragmatics. Malden, MA: Blackwell.
Swales, J. (1990). Genre analysis. Cambridge: Cambridge University Press. Conrad, S. (1996). Investigating academic texts with corpus-based techniques: An example from biology. Linguistics and Education, 8, 299-326.
Flowerdew, J. (2008). Critical discourse analysis and strategies of resistance. In V. Bhatia, J. Flowerdew, & R. Jones (eds.), Advances in discourse studies, pp. 195- 210. London: Routledge.
|
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
İnclenen makaleler üzerine yansıtıcı yazma ödevi | 5 | 10 |
Final sınavı | 1 | 30 |
Araştırma Projesi (Araştırma teklifi ve raporlanması dahil) | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 30 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngiliz Dili Eğitimi alanı ile ilgili araştırma metodolojileri ve tekniklerini anlayıp uygulayabilmek | X | |||||
2 | Bilimsel araştırma yöntemleri ve bu araştırmalarda kullanılan istatistik tekniklerini İngiliz Dili Eğitimi alanında uygulamak | X | |||||
3 | Ölçme ve değerlendirme becerilerini geliştirmek | X | |||||
4 | Ulusal ve uluslararası düzeyde proje yapabilme becerisini kazanmak | X | |||||
5 | Bilgi ve İletişim Teknolojilerini İngilizce eğitim ve öğretiminde etkin bir biçimde kullanmak | X | |||||
6 | Disiplinler arası bireysel ve takım çalışma becerilerini kazanmak | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme yeteneğini geliştirmek | X | |||||
8 | İngiliz dili eğitimi müfredatlarını değerlendirmek ve geliştirmek | X | |||||
9 | İngiliz Dili eğitimi, eğitim teknolojileri ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle incelemek ve değerlendirmek | X | |||||
10 | Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek | X | |||||
11 | Hızla değişen teknolojik çevreye adapte olabilmek için bilgi ve yetilerini sürekli geliştirmek | X | |||||
12 | Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlamak ve uygun materyaller geliştirmek | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri | ||
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 1 | 15 |
Makale Revizyonu | 5 | 5 | 10 |
Research Paper | 1 | 20 | |
Final Sınavına hazırlık | 1 | 35 | |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 125/25 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |