Dil öğretmeni eğitimi ile ilgili öğrenim kuramlarının analizi; yabancı dil öğrenimi ve öğretimindeki en yeni yaklaşımların incelenmesi ve bunların hizmet öncesi ve hizmetiçi dil öğretmenlerin mesleki gelişimi için uygulanan teknikler açısından incelenmesi.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Dil öğretmeni eğitimi ile ilgili öğrenim kuramlarının analiz edilmesi | 1,9,13 | 1,2,3 | A,H |
Yabancı dil öğrenimi ve öğretimindeki en yeni yaklaşımların incelenmesi | 1,9,13 | 1,2,3 | A,H |
Hizmet öncesi ve hizmetiçi dil öğretmenlerin mesleki gelişimi için uygulanan teknikler açısından incelenmesi | 12,13,14 | 1,2,3 | A,H |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders işleyişi üzerine tartışma & Giriş | |
2 | Yabancı dil öğretmeni eğitiminde öğrenme kuramları. | |
3 | Yabancı dil öğretmeni eğitiminde öğrenme kuramları (devam) | |
4 |
1.Öğretmen eğitimi ve öğretimi konularına araştırma yaklaşımları.
2.Kuram ve uygulama ilişkileri. |
|
5 | Öğretmen adayından deneyimli öğretmene kadar uzanan öğretmeyi öğrenme süreçleri. | |
6 |
1.Hizmetiçi öğretmen eğitimi programlarından vaka çalışması örnekleri.
2.Hizmet öncesi İngilizce öğretmeni eğitimi programlarının tasarımının farklı iki yönü. 3.Hizmet öncesi İngilizce öğretmeni eğitiminde eğticilerin rolü. |
|
7 | Yabancı dil öğretmenlik bilgi ve becerilerinin farklı kategorileri: Eleştirel düşünce, pedagojik okur yazarlık ve uzmanlık yeterlilikleri. | |
8 | Yabancı dil öğretmenliği mesleğinde mesleki uzmanlık kuramları ve ilgili çalışmalar. | |
9 |
1.Yabancı dil öğretmenlerinin dil bilinci ve corpus temelli yaklaşımlar.
2.Öğretmen bilişi. |
|
10 |
1.İngilizce öğretmeninin araştırma becerileri ve mesleki gelişiminin ilişkisi.
2.Öğretmenin mesleki gelişiminde üniversite-okul işbirliği. |
|
11 | Hizmetiçi İngilizce öğretmeni programı tasarımı. | |
12 | Hizmetiçi İngilizce Öğretmeni eğitimi programlarından vaka çalışması örnekleri. | |
13 |
1.İngilizce öğretmenlerinin mesleki kimliği.
2.Öğretmenlik mesleğinde tükenmişlik üzerine yapılan vaka çalışmaları ve araştırmalar. |
|
14 | Alanda yapılmış çalışmaların okunup tartışılması. | |
15 | Derste işlenen konular hakkında tartışma ve değerlendirme. |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Roberts, J. (2001). Language Teacher Education. New York: Arnold. |
Diğer Kaynaklar |
Eraut, M. (2002). Developing professional knowledge and competence. London:Falmer Press.
Zeichner, M. K. & Liston, D.P.(1996). Reflective Teaching. Lawrence Erlbaum. Williams, M. & Burden, R.L. (1997). Psychology for Language Teachers. Cambridge.
Okumaların yapıldığı makaleler: Journal of Education for Teaching Australian Journal of Teacher Education Teaching and Teacher Education Asia-Pacific Journal of Teacher Education Teacher Development Studying Teacher Education Teacher Development |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | |
Ödevler | Haftalık okumalar. Eleştirel makaleler. Dönem sonu araştırma projesi. İnceleme makalesi, |
Sınavlar | Final sınavı. |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Derse katılım ve eleştirel makaleler | 15 | |
Dönem sonu araştırma projesi | 30 | |
İnceleme makalesi | 20 | |
Final sınavı | 35 | |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 35 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 65 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngiliz Dili Eğitimi alanı ile ilgili araştırma yöntemleri ve tekniklerini anlayıp uygulayabilmek | X | |||||
2 | Bilimsel araştırma yöntemleri ve bu araştırmalarda kullanılan istatistik tekniklerini İngiliz Dili Eğitimi alanında uygulamak | X | |||||
3 | Ölçme ve değerlendirme becerilerini geliştirmek | X | |||||
4 | Ulusal ve uluslararası düzeyde proje yapabilme becerisini kazanmak | X | |||||
5 | Bilgi ve İletişim Teknolojilerini İngilizce eğitim ve öğretiminde etkin bir biçimde kullanmak | X | |||||
6 | Disiplinler arası bireysel ve takım çalışma becerilerini kazanmak | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme yeteneğini geliştirmek | X | |||||
8 | İngiliz dili eğitimi müfredatlarını değerlendirmek ve geliştirmek | X | |||||
9 | İngilizce öğretmeni yetiştirme ile ilgili kuram ve uygulama yaklaşımlarını bilir ve değerlendirir | X | |||||
10 | Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek | X | |||||
11 | Hızla değişen teknolojik çevreye adapte olabilmek için bilgi ve yetilerini sürekli geliştirmek | X | |||||
12 | Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlar ve uygun materyaller geliştirir | x | |||||
13 | Öğretmen eğitimi programlarını bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir | X | |||||
14 | Hizmet öncesi ve hizmet içi İngilizce öğretmeni eğitimi programlarını bilimsel yöntemlerle tasarlayabilir | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 15 | 3 | 4 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 15 | 225 |
Eleştirel makaleler | 3 | 5 | 15 |
Dönem sonu araştırma projesi | 1 | 60 | 60 |
İnceleme makalesi | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 375 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 15 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 15 |