Dersin Amacı:
Bu dersin amacı, eğitim araştırmaları yapabilmek için gerekli temel düzeyde bilgi ve becerileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği:
Öğretim araştırmalarında, bilimsel araştırma, araştırma yöntemleri, nicel araştırmalar, nitel araştırmalar, araştırmaların planlanması, yürütülmesi, raporlaştırılması.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
1. Yazılı sınav 2. Çoktan seçmeli test 3. Boşluk doldurma 4. Doğru -Yanlış 5. Sözlü sınav 6. Portfolyo
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|
1,4,5 | 1,2,4 | 1,2,3 |
|
1,4,5 | 1,2,4 | 1,2,3 |
|
1,4,5 | 1,2,4 | 1,2,3 |
|
1,4,5 | 1,2,4 | 1,2,3 |
|
1,4,5 | 1,2,4 | 1,2,3 |
|
1,4,5 | 1,2,4 | 1,2,3 |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Genel Giriş | NA |
2 | Araştırma Kavramı | Ders Notlarındaki ilgili bölümleri okuma |
3 | Eğitimde araştırma tekniklerinin türleri | Ders Notlarındaki ilgili bölümleri okuma |
4 | Eğitimde bilimsel araştırma nasıl yapılır | Ders uygulamalarının kontrolü |
5 | Online araştırma veritabanları | Ders uygulamalarının kontrolü |
6 | Off-line araştırma veritabanları | Ders uygulamalarının kontrolü |
7 | Ara Sınav 1 | |
8 | Yeni araştırma metot ve teknikleri | Ders Notlarındaki ilgili bölümleri okuma |
9 | Bilimsel Makale Hazırlama | Ders uygulamalarının kontrolü |
10 | Nicel araştırma teknikleri ve analizler | Ders Notlarındaki ilgili bölümleri okuma |
11 | İleri istatistiksel analizler | Ders uygulamalarının kontrolü |
12 | İleri istatistiksel analizler | Ders uygulamalarının kontrolü |
13 | Araştırma raporu hazırlama | Ders uygulamalarının kontrolü |
14 | Final |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Sınıf içinde ve mail yoluyla paylaşılmaktadır. |
Diğer Kaynaklar |
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | %40 |
Kısa Sınav | - | - |
Final ödevi | 1 | %60 |
Toplam | %100 | |
Finalin Başarıya Oranı | %60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | %40 | |
Toplam | %100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim programları ve öğretim alanının geçmişini, ilkelerini ve felsefesini bilmek ve uygulamak. | X | |||||
2 | Program geliştirme alanındaki ulusal ve uluslararası çağdaş gelişmelere ve uygulamalara ilişkin bilgi sahibi olmak. | X | |||||
3 | Öğrenme öğretme sürecinin değişkenlerini bilmek ve uygun tasarımlar yapmak. | X | |||||
4 | Niteliksel ve niceliksel bilimsel araştırma yöntemlerini öğrenerek, program geliştirme alanında araştırma yapmak ve sonuçları yazılı olarak sunmak. | X | |||||
5 | Bilgiye ulaşma, bilgiyi paylaşma, profesyonel gelişim ve veri analizi için internet ve teknolojiyi nasıl kullanacağını bilmek | X | |||||
6 | Gelişim, öğrenme ve kişilik gelişimiyle ilgili teorileri, bireyin yaşam boyu olumlu yönde gelişimi ve iyilik halini kolaylaştıracak şekilde öğrenmek ve uygulamak | X | |||||
7 | Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği niteliklere sahip olmak ve bunları sürekli geliştirmek için gerekli becerilere sahip olmak. | X | |||||
8 | Bir öğretim programını veya öğretim tasarımını bilimsel ilke ve teknikleri kullanarak değerlendirme becerisine sahip olmak. | X | |||||
9 | Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumluluklarını kavramak ve program geliştirme alanında işe vuruk biçimde kullanmak. | X | |||||
10 | Program geliştirme sürecinde ihtiyaca yönelik projeler geliştirmek ve proje yönetim süreçlerine hâkim olmak. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 6 | 90 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | - | - | - |
Final ödevi | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 159 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |