• TR
  • EN
Ders Kodu: 
EYD 505
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı öğrencilerin Türk Milli Eğitim Sisteminin örgüt yapısı ve sorunları hakkında bilgi ve becerilerini geliştirmektir
Dersin İçeriği: 

Bu derste sosyal bir kurum ve sistem olarak eğitime ilişkin bilgiler, Türk Milli Eğitim Sisteminin tarihsel gelişimi, Türk Milli Eğitim Sisteminin örgüt yapısı, Türk Milli Eğitim Sisteminin hukuki temelleri, Türk Milli Eğitiminde okulların örgüt yapısı, Türk Milli Eğitim Sisteminde örgün eğitim düzeyleri: Okul öncesi eğitimin özellikleri ve sorunları, Türk Milli Eğitim Sisteminde örgün eğitim düzeyleri: İlkokul eğitiminin özellikleri ve sorunları, Türk Milli Eğitim Sisteminde örgün eğitim düzeyleri: Ortaokul eğitiminin özellikleri ve sorunları, Türk Milli Eğitim Sisteminde örgün eğitim düzeyleri: Lise eğitiminin özellikleri ve sorunları, Türk Milli Eğitim Sisteminde örgün eğitim düzeyleri: Yüksek öğretimin özellikleri ve sorunları, yaygın eğitim işleyişi ve sorunları, özel eğitim işleyişi ve sorunları işlenecektir.

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Türk Milli Eğitim Sisteminin tarihsel gelişimini bilir. 1, 4, 7 1, 2 B, D
2) Eğitimi sosyal bir kurum ve sistem olarak anlar. 1, 4 1, 2, 3 B, D
3) Türk Milli Eğitim Sisteminin örgüt yapısını anlar. 6, 7 1, 2 B, D
4) Türk Milli Eğitim Sisteminin hukuki temellerini anlar. 2, 5, 6 1, 2, 3, 4 B, D
5) Türkiye'deki örgün eğitim düzeylerinin özelliklerini anlar. 1, 4, 7 1, 2 B, D
6) Türkiye'deki örgün eğitim düzeyleriyle ilgili sorunları fark eder. 5, 6, 7 1, 2, 3 B, D

 

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık 
1 Derse giriş  
2 Sosyal bir kurum ve sistem olarak eğitim  
3 Türk Milli Eğitim Sisteminin tarihsel gelişimi  
4 Türk Milli Eğitim Sisteminin örgüt yapısı  
5 Türk Milli Eğitim Sisteminin hukuki temelleri  
6 Türk Milli Eğitim Sistemindeki okulların örgüt yapısı  
7 Türk Milli Eğitim Sisteminde örgün eğitim düzeyleri: Okul öncesi eğitimin özellikleri ve sorunları  
8 Ara Sınav  
9 Türk Milli Eğitim Sisteminde örgün eğitim düzeyleri: İlkokul eğitiminin özellikleri ve sorunları  
10 Türk Milli Eğitim Sisteminde örgün eğitim düzeyleri: Ortaokul eğitiminin özellikleri ve sorunları  
11 Türk Milli Eğitim Sisteminde örgün eğitim düzeyleri: Lise eğitiminin özellikleri ve sorunları  
12 Türk Milli Eğitim Sisteminde örgün eğitim düzeyleri: Yüksek öğretimin özellikleri ve sorunları  
13 Yaygın eğitim işleyişi ve sorunları  
14 Özel eğitim işleyişi ve sorunları  
15 Genel değerlendirme ve tartışma  

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu Ders notları
Diğer Kaynaklar
  • Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Prof. Dr. Mehmet ŞİŞMAN, Pegem, 2019.

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI
Dökümanlar Ders sunum dosyaları
Ödevler  
Sınavlar Ara Sınav, Final Sınavı

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 30
Final Sınavı 1 40
Toplam   100
FİNALİN BAŞARIYA ORANI   40
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI   60
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Eğitim yönetimi ve planlaması alanındaki problemleri tanır, değerlendirir ve çözüme ulaştırmak için araştırma planlar.         X  
2 Alandaki yapılan yenilikleri ve yeni araştırmaları takip eder ve kritik gözle değerlendirir.       X    
3 Diğer alanlar ile işbirlikçi şekilde yeni ürünler ve araştırmalar tasarlar.   X        
4 Eğitim alanında bir kurumun işlerliğini iyileştirmek için gerekli bilgi düzeyine ve araştırma geliştirme becerisine sahip olur.         X  
5 Sahada çalışan öğretmenler ile, yöneticiler ile etkili iletişim kurar.     X      
6 Bir eğitim kurumunun ihtiyaçlarını saptar ve ihtiyaçlara uygun çözüm önerileri geliştirir.       X    
7 Alana dair temel prensipleri ve teorilerin nasıl uygulanacağını kavrar         X  
8 Alana katkıda bulunacak nitel ve nicel yöntemlerin kullanıldığı orijinal araştırmalar tasarlar.   X        
9 Alanda etik çalışma ilkelerini benimseyerek ulusal ve uluslararası düzeyde çalışmalar gerçekleştirir.   X        

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi (Saat) Toplam İş Yükü(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15X toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Ödev/Sunum 1 25 25
Ara Sınav 1 15 15
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü     150
Toplam İş Yükü / 25 (s)     6.0
Dersin AKTS Kredisi     6