Dersin Amacı:
Bu derste, öğrencilerin öğrenme- öğretme sürecinde öğretimsel kararların temel değişkenlerini kavraması, kuram ve modellerin sosyal etkileşim örüntülerine etkilerini yordayabilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği:
Öğrenme, öğretme ve güdü ile ilgili kuram ve modeller, öğretimsel kararların değişkenleri ve etkileşim örüntüleri dersin içeriğini oluşturmaktadır. Öğrenme öğretme etkinlikleri işbirlikli öğrenme, bireysel ve grup araştırmaları ve diğer aktif öğrenme uygulamalarını içermektedir.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Sınıf değişkenlerini ve öğretimsel etkilerini kavrarlar. | 1,2,3,7,8,9,10 | 1,2,3 | 1,2 |
2) Öğretim kuram ve modellerinin temel özelliklerini tanımlayabilirler. | 1,2,3,7,8,9,10 | 1,2,3,4,5 | 1,2 |
3) Öğrenci gereksinimleri ile öğretim modelleri arasındaki ilişkileri açıklarlar. | 1,2,4,5,8,9,10 | 2,4,5 | 1,2 |
4) Öğretimde stratejik tasarımlar yapabilirler. | 1,2,3,6,7,8,9,10 | 1,2,3,4,5 | 1,2 |
5) Öğrenme ve güdü arasındaki ilişkileri açıklarlar. | 1,2,3,7,8,9,10 | 1,2,3 | 1,2 |
Öğretim Yöntemleri: | 1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması |
Ölçme Yöntemleri: | 1. Yazılı sınav 2. Çoktan seçmeli test 3. Boşluk doldurma 4. Doğru -Yanlış 5. Sözlü sınav 6. Portfolyo |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Öğrenme, öğretme kavramları, Eğitim- öğretim ilişkisi, Öğretim sisteminin öğeleri. | |
2 | Öğrenci Düşünme Süreçleri | |
3 | Öğretmen Düşünme Süreçleri | |
4 | Sınıfta Öğretim | |
5 | Öğretimde davranışcı kuram, tam öğrenme | |
6 | Öğrenme Stratejileri ve Öz düzenlemeli Öğrenme | |
7 | Stratejik öğretim ve Strateji öğretim Programları | |
8 | Vize | |
9 | Öğrenme stilleri ve öğretim | |
10 | Çoklu zeka ve öğretim | |
11 | Beyne Dayalı Öğrenme | |
12 | Sorgulamaya dayalı öğretim | |
13 | Probleme dayalı öğretim | |
14 | İşbirlikli öğrenme | |
15 | Final |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |
Wittrock, M. C. (1986). Handbook of Research on Teaching, New York: MacMillan.
Bandura, A. Social Foundations Of Thought And Action: A Social Cognitive Theory. N.J., Prentice-Hall, Englewood Cliffs, (1986). Dale Schunk: Öğrenme Teorileri Eğitimsel Bir Bakışla.Çeviri Editörü: Muzaffer Şahin Açıkgöz, K. Ü. (2004) Aktif Öğrenme. Bilim Yayınları Açıkgöz, K. Ü. (1998) Etkili Öğrenme. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Sınıf içinde ve mail yoluyla paylaşılmaktadır. |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | %40 |
Kısa Sınav | - | - |
Ödev | 2 | %60 |
Toplam | %100 | |
Finalin Başarıya Oranı | %60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | %40 | |
Toplam | %100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim programları ve öğretim alanının geçmişini, ilkelerini ve felsefesini bilmek ve uygulamak. | X | |||||
2 | Program geliştirme alanındaki ulusal ve uluslararası çağdaş gelişmelere ve uygulamalara ilişkin bilgi sahibi olmak. | X | |||||
3 | Öğrenme öğretme sürecinin değişkenlerini bilmek ve uygun tasarımlar yapmak. | X | |||||
4 | Niteliksel ve niceliksel bilimsel araştırma yöntemlerini öğrenerek, program geliştirme alanında araştırma yapmak ve sonuçları yazılı olarak sunmak. | X | |||||
5 | Bilgiye ulaşma, bilgiyi paylaşma, profesyonel gelişim ve veri analizi için internet ve teknolojiyi nasıl kullanacağını bilmek | X | |||||
6 | Gelişim, öğrenme ve kişilik gelişimiyle ilgili teorileri, bireyin yaşam boyu olumlu yönde gelişimi ve iyilik halini kolaylaştıracak şekilde öğrenmek ve uygulamak | X | |||||
7 | Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği niteliklere sahip olmak ve bunları sürekli geliştirmek için gerekli becerilere sahip olmak. | X | |||||
8 | Bir öğretim programını veya öğretim tasarımını bilimsel ilke ve teknikleri kullanarak değerlendirme becerisine sahip olmak. | X | |||||
9 | Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumluluklarını kavramak ve program geliştirme alanında işe vuruk biçimde kullanmak. | X | |||||
10 | Program geliştirme sürecinde ihtiyaca yönelik projeler geliştirmek ve proje yönetim süreçlerine hâkim olmak. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 4 | 60 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | - | - | - |
Ödev | 2 | 12 | 24 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |