Dersin Amacı:
Bu dersin amacı bir bilim dalı olarak Eğitim Programları alanını, bu alandaki temel kavramaları, yaklaşımları ve program geliştirme çalışmalarını gerçekleştirmek üzere yapılan planlama, geliştirme ve tasarlama sürecinin tanıtmak ve bilgi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği:
Program geliştirme, program tasarımı, program değerlendirme.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenci program geliştirme ile ilgili temel kavramaları açıklar. | 1,4,5 | 1,2,4,6 | 1,2,3 |
Öğrenci program geliştirmenin kuramsal temellerinden her birisini açıklar. | 1,4,5 | 1,2,4,6 | 1,2,3 |
Öğrenci program geliştirme alanında yer alan model ve yaklaşımları karşılaştırır. | 1,4,5 | 1,2,4,6 | 1,2,3 |
Öğrenci program geliştirme alanındaki literatürü ve yeni yaklaşımları açıklar. | 1,4,5,8,10 | 1,2,4,6 | 1,2,3 |
Öğrenci yapılmış ihtiyaç belirleme çalışmalarını inceler. | 4,5,8,10 | 1,2,4,6 | 1,2,3 |
Öğretim Yöntemleri: | 1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması |
Ölçme Yöntemleri: | 1. Yazılı sınav 2. Çoktan seçmeli test 3. Boşluk doldurma 4. Doğru -Yanlış 5. Sözlü sınav 6. Portfolyo |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Program geliştirmede temel kavramlar. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
2 | Program geliştirmenin tarihi temelleri. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
3 | Program geliştirmenin toplumsal temelleri. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
4 | Program geliştirmenin felsefi temelleri. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
5 | Program geliştirmenin psikolojik temelleri. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
6 | Program tasarımı yaklaşımları. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
7 | Program geliştirme modelleri. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
8 | Vize | |
9 | Program geliştirmenin planlanması. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
10 | İhtiyaç analizi. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
11 | Program tasarısı hazırlama. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
12 | Programın denenmesi. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
13 | Programın değerlendirilmesi. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
14 | Program geliştirme çalışmalarında süreklilik. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
15 | Final |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Sınıf içinde ve mail yoluyla paylaşılmaktadır. |
Diğer Kaynaklar | Ornstein, A. C., Hunkins, F. P. 2003. Curriculum: Foundations, Principles, and Issues. Allyn & Bacon. |
Materyal Paylaşımı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim programları ve öğretim alanının geçmişini, ilkelerini ve felsefesini bilmek ve uygulamak. | X | |||||
2 | Program geliştirme alanındaki ulusal ve uluslararası çağdaş gelişmelere ve uygulamalara ilişkin bilgi sahibi olmak. | X | |||||
3 | Öğrenme öğretme sürecinin değişkenlerini bilmek ve uygun tasarımlar yapmak. | X | |||||
4 | Niteliksel ve niceliksel bilimsel araştırma yöntemlerini öğrenerek, program geliştirme alanında araştırma yapmak ve sonuçları yazılı olarak sunmak. | X | |||||
5 | Bilgiye ulaşma, bilgiyi paylaşma, profesyonel gelişim ve veri analizi için internet ve teknolojiyi nasıl kullanacağını bilmek | X | |||||
6 | Gelişim, öğrenme ve kişilik gelişimiyle ilgili teorileri, bireyin yaşam boyu olumlu yönde gelişimi ve iyilik halini kolaylaştıracak şekilde öğrenmek ve uygulamak | X | |||||
7 | Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği niteliklere sahip olmak ve bunları sürekli geliştirmek için gerekli becerilere sahip olmak. | X | |||||
8 | Bir öğretim programını veya öğretim tasarımını bilimsel ilke ve teknikleri kullanarak değerlendirme becerisine sahip olmak. | X | |||||
9 | Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumluluklarını kavramak ve program geliştirme alanında işe vuruk biçimde kullanmak. | X | |||||
10 | Program geliştirme sürecinde ihtiyaca yönelik projeler geliştirmek ve proje yönetim süreçlerine hâkim olmak. | X |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | %40 |
Kısa Sınav | - | - |
Final ödevi | 1 | %60 |
Toplam | %100 | |
Finalin Başarıya Oranı | %60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | %40 | |
Toplam | %100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim programları ve öğretim alanının geçmişini, ilkelerini ve felsefesini bilmek ve uygulamak. | X | |||||
2 | Program geliştirme alanındaki ulusal ve uluslararası çağdaş gelişmelere ve uygulamalara ilişkin bilgi sahibi olmak. | X | |||||
3 | Öğrenme öğretme sürecinin değişkenlerini bilmek ve uygun tasarımlar yapmak. | X | |||||
4 | Niteliksel ve niceliksel bilimsel araştırma yöntemlerini öğrenerek, program geliştirme alanında araştırma yapmak ve sonuçları yazılı olarak sunmak. | X | |||||
5 | Bilgiye ulaşma, bilgiyi paylaşma, profesyonel gelişim ve veri analizi için internet ve teknolojiyi nasıl kullanacağını bilmek | X | |||||
6 | Gelişim, öğrenme ve kişilik gelişimiyle ilgili teorileri, bireyin yaşam boyu olumlu yönde gelişimi ve iyilik halini kolaylaştıracak şekilde öğrenmek ve uygulamak | X | |||||
7 | Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği niteliklere sahip olmak ve bunları sürekli geliştirmek için gerekli becerilere sahip olmak. | X | |||||
8 | Bir öğretim programını veya öğretim tasarımını bilimsel ilke ve teknikleri kullanarak değerlendirme becerisine sahip olmak. | X | |||||
9 | Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumluluklarını kavramak ve program geliştirme alanında işe vuruk biçimde kullanmak. | X | |||||
10 | Program geliştirme sürecinde ihtiyaca yönelik projeler geliştirmek ve proje yönetim süreçlerine hâkim olmak. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 6 | 90 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | - | - | - |
Final ödevi | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 159 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |