• TR
  • EN
Ders Kodu: 
EDEN 686
Ders Tipi: 
Serbest Seçmeli
Teori Saati: 
3
Kredi: 
3
AKTS: 
15
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Dünya İngilizceleri ve Ortak iletişim dili olarak İngilizce’nin tarihsel, politik ve sosyal yapısı ve İngilizce’nin ikinci dil olarak öğretimi.
Dersin İçeriği: 

Günümüzde İngilizce farklı anadilleri olan, farklı kültürlerden insanların birbirleriyle iletişim kurmak için kullandıkları, uluslararası iletişimin ortak dili olma özelliğine sahip bir dil konumundadır. Bu ders, İngilizcenin yaygın kullanımıyla birlikte ortaya çıkan yeni kuramsal yaklaşımlar ve uygulamalar ile ilgili bilgi vermeyi hedeflemektedir. Ders konuları, son yıllarda ağırlık kazanan “Dünya İngilizceleri” (World Englishes - WE), “Ortak iletişim dili olarak İngilizce” (English as a Lingua Franca - ELF), “Uluslararası İngilizce” (English as an International Language- EIL) görüşlerini, ilgili tartışma ve araştırmaları, bu yeni yaklaşımların İngilizcenin ikinci dil olarak öğretimindeki hedeflere, yöntemlere yansımaları ile ilgili çalışmaları kapsamaktadır.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım, 2: Tartışma, 3: Örnek Olay, 4: Gösteri, 5: Problem Çözme, 6: Grup Çalışması, 7: Drama-Rol Yapma, 8: Mikro Öğretim Ölçme Yöntemleri: A: Yazılı sınav, B: Çoktan seçmeli test, C: Boşluk doldurma, D: Doğru yanlış, E: Sözlü sına
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Yazılı sınav, B: Çoktan seçmeli test, C: Boşluk doldurma, D: Doğru yanlış, E: Sözlü sına

Dikey Sekmeler

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Söylev Analizi (teori ve yöntem)

Bağlam içinde Söylev

Ders kitabı&Makaleler
2 Edimbilimin temel ilkeleri

Söylev ve Edimbilim

Ders kitabı&Makaleler
3 Tür teorisi

Söylev ve Tür analizi

Ders kitabı&Makaleler
4 Söylev Verisi Ders kitabı&Makaleler
5 Tür ve rstil Ders kitabı&Makaleler
6 Uyun ve tutarlılık Ders kitabı&Makaleler
7 Söylev ve konuşma Ders kitabı&Makaleler
8 Söylev grameri Ders kitabı&Makaleler
9 Derleme dayalı Söylev analizi Ders kitabı&Makaleler
10 Kritik söylev analizi Ders kitabı&Makaleler
11 Söylev analizi yapmak Ders kitabı&Makaleler
12 Söylev analizinde farklı araştırma yöntemlerinin kullanılması Ders kitabı&Makaleler
13 Multimodal yaklaşım Ders kitabı&Makaleler
14 Söylev analizi projelerinin değerlendirilmesi Ders kitabı&Makaleler

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu Baker, P. (2006). Using Corpora in Discourse Analysis. London: Continuum.

 

Paltridge, B. (2006). Discourse Analysis: An introduction. London: Continuum.

Diğer Kaynaklar Cummings, L. (Ed.). (2010). The pragmatics encyclopedia. Abingdon, UK: Routledge. 

 

Horn, L. R., & Ward, G. L. (Eds.). (2004). The handbook of pragmatics. Malden, MA: Blackwell. 

 

Swales, J. (1990). Genre analysis. Cambridge: Cambridge University Press.

Conrad, S. (1996). Investigating academic texts with corpus-based techniques: An example from biology. Linguistics and Education, 8, 299-326.

 

Flowerdew, J. (2008). Critical discourse analysis and strategies of resistance. In V. Bhatia, J. Flowerdew, & R. Jones (eds.), Advances in discourse studies, pp. 195- 210. London: Routledge.

 

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
İnclenen makaleler üzerine yansıtıcı yazma ödevi 5 10
Final sınavı 1 30
Araştırma Projesi (Araştırma teklifi ve raporlanması dahil) 1 60
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   30
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 İngiliz Dili Eğitimi alanı ile ilgili araştırma metodolojileri ve tekniklerini anlayıp uygulayabilmek         X  
2 Bilimsel araştırma yöntemleri ve bu araştırmalarda kullanılan istatistik tekniklerini İngiliz Dili Eğitimi alanında uygulamak         X  
3 Ölçme ve değerlendirme becerilerini geliştirmek         X  
4 Ulusal ve uluslararası düzeyde proje yapabilme becerisini kazanmak         X  
5 Bilgi ve İletişim Teknolojilerini İngilizce eğitim ve öğretiminde etkin bir biçimde kullanmak       X    
6 Disiplinler arası bireysel ve takım çalışma becerilerini kazanmak       X    
7 Yaşam boyu öğrenme yeteneğini geliştirmek         X  
8 İngiliz dili eğitimi müfredatlarını değerlendirmek ve geliştirmek         X  
9 İngiliz Dili eğitimi, eğitim teknolojileri ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle incelemek ve değerlendirmek       X    
10 Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek       X    
11 Hızla değişen teknolojik çevreye adapte olabilmek için bilgi ve yetilerini sürekli geliştirmek         X  
12 Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlamak ve uygun materyaller geliştirmek         X  

 

AKTS İş Yükü Tablosu

DERS KATEGORİSİ Uzmanlık / Alan Dersleri
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 1 15
Makale Revizyonu 5 5 10
Research Paper 1   20
Final Sınavına hazırlık 1   35
Toplam İş Yükü     125
Toplam İş Yükü / 25 (s)     125/25
Dersin AKTS Kredisi     5