Öğrenciler ÖAİ materyallerini nitel ve nicel açıdan değerlendirecek ve yeni tasarılar ortaya çıkartacaklardır. Bununla beraber, ÖAİ konusunda yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası bağlamda düşünerek kendi bakış açılarını oluşturacaklardır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
ÖAİ teorilerinin temelleriyle ilgili sağlam bir bilgiye sahiptir. | 1,2 | B,D | |
Doğa ve ÖAİ kolları ve gelişimi konusunda güçlü bir kavrayışa sahiptir. | 1,2 | A,C | |
ÖAİ’ye dilbilimsel ve iletişimsel anlamda hakimdir.
Farklı ÖAİ metinlerini değerlendirebilir.
ÖAİ’yi öğretme ve ölçme konusunda etkili yöntemler geliştirebilir. |
1,2 | D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
HAFTA | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Derse hazırlık,
İzlencenin ve ödevlerin tartışılması |
|
2 | ÖAİ’nin Uygulamalı Dilbilim bağlamında tanıtılması | H&W Ch. 1 |
3 | İkinci dil edinimi araştırmaları | Farhady: Specificity of “P” in ESP Hyland: Specificity revisited |
4 | ÖAİ ve Akademik Amaçlı İngilizce’nin Tarihi | Benesch: Ch. 1 Hyland: Chs. 1& 2 |
5 | ÖAİ’nin Gelişimi ile ilgili konulara genel bakış | Clapham & Hamp-Lyons: Issues and directions |
6 | İhtiyaç Analizi | H&W Ch. 6 Hyland Ch. 9Issues and directions |
7 | Materyal Geliştirme ve İhtiyaç Analizi | Basturkmen: Chs.2 and 4 |
8 | Materyal Geliştirme | H&W Chapter9 &10 (Materials evaluation & Materials design) |
9 | Derlem Analizi, Tür Analizi ve Materyal Gelşiştirme |
H&W Ch. 8
Read an article where a real case study is done and report to class |
10 | Müfredat hazırlama | H&W Ch. 8 Read an article where a real case study is done and report to class |
11 | ÖAİ Müfredatı |
Flowerdew and Peacock articleH and W Ch. 13
|
12 | ÖAİ Yöntemleri | H&W Ch. 11 Methodology Hyland Chapter 11: Methodology |
13 | Materyal Geliştirme ve Değerlendirme |
Clapham Assessment for EAP
Farhady Testing ESL in ESP context |
14 | Ölçme |
Clapham Assessment for EAP
Farhady Testing ESL in ESP context |
15 | Ölçme | Dan Douglas: Ch. 19 of Handbook of ESP |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
Hyland, K. English for academic purposes.
Benesch, S. Critical English for Academic Purposes. Theory, Politics, and Practice. Hyland, K. English for academic purposes. |
Diğer Kaynaklar |
Dudley-Evans, T., & St John, M. Developments in ESP: A multi-disciplinary approach.
Flowerdew, J & Peacock, M. Research Perspective for EAP. Hutchinson, T., & Waters, A. English for Specific Purposes: A learning-centered approach. Jordan, R. R. English for academic purposes: A guide and resource book for teachers.
|
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Yansıtıcı Raporlar | 7 | 7 |
Düşünmeye Teşvik Eden Sorular | 14 | 14 |
Eleştirel Düşünme Projesi | 3 | 15 |
Senaryolar | 15 | 15 |
Sınıf Gözlemi | 1 | 10 |
Ders Kitabı Değerlendirme | 1 | 7 |
Materyal Değerlendirme Projesi | 1 | 32 |
Finalin Başarıya Oranı | 0 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngiliz Dili Eğitimi alanı ile ilgili araştırma metodolojileri ve tekniklerini anlayıp uygulayabilmek | X | |||||
2 | Bilimsel araştırma yöntemleri ve bu araştırmalarda kullanılan istatistik tekniklerini İngiliz Dili Eğitimi alanında uygulamak | X | |||||
3 | Ölçme ve değerlendirme becerilerini geliştirmek | X | |||||
4 | Ulusal ve uluslararası düzeyde proje yapabilme becerisini kazanmak | X | |||||
5 | Bilgi ve İletişim Teknolojilerini İngilizce eğitim ve öğretiminde etkin bir biçimde kullanmak | X | |||||
6 | Disiplinler arası bireysel ve takım çalışma becerilerini kazanmak | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme yeteneğini geliştirmek | X | |||||
8 | İngiliz dili eğitimi müfredatlarını değerlendirmek ve geliştirmek | X | |||||
9 | İngilizce öğretmeni yetiştirme ile ilgili kuram ve uygulama yaklaşımlarını bilir ve değerlendirir | X | |||||
10 | Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek | X | |||||
11 | Hızla değişen teknolojik çevreye adapte olabilmek için bilgi ve yetilerini sürekli geliştirmek | X | |||||
12 | Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlar ve uygun materyaller geliştirir | x | |||||
13 | Öğretmen eğitimi programlarını bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir | X | |||||
14 | Hizmet öncesi ve hizmet içi İngilizce öğretmeni eğitimi programlarını bilimsel yöntemlerle tasarlayabilir | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri | ||
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 1 | 15 |
Yansıtıcı Raporlar | 7 | 1 | 7 |
Düşünmeye Teşvik Eden Sorular | 14 | 1 | 14 |
Eleştirel Düşünme Projesi | 1 | 15 | 15 |
Senaryolar | 15 | 1 | 15 |
Sınıf Gözlemi | 1 | 1 | 1 |
Ders Kitabı Değerlendirme | 1 | 2 | 2 |
Materyal Değerlendirme Projesi (32) | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 25 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |