• TR
  • EN
Ders Kodu: 
EDEN 608
Ders Tipi: 
Serbest Seçmeli
Teori Saati: 
3
Kredi: 
3
AKTS: 
15
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu ders, Uygulama Dilbilimi alanında söylem ve tür çözümlemesi araştırmaları yapabilmek için gerekli kavramsal ve yöntemsel temelin oluşturulmasını hedefler. Aynı zamanda derleme dayalı yöntemlerin, yazılı ve sözlü söylemlerin disipline ve türe dayalı özelliklerinin incelenmesinde nasıl kullanılabileceğini gösterir.
Dersin İçeriği: 

Öğrenciler, dil-bağlam arasındaki ilişkiyi kavradıktan sonra, yazılı ve sözlü dilin türe özgü özelliklerini ve fonksiyonel özelliklerini incelemek için uygulama imkanı bulacaklardır.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım, 2: Tartışma, 3: Örnek Olay, 4: Gösteri, 5: Problem Çözme, 6: Grup Çalışması, 7: Drama-Rol Yapma, 8: Mikro Öğretim Ölçme Yöntemleri: A: Yazılı sınav, B: Çoktan seçmeli test, C: Boşluk doldurma, D: Doğru yanlış, E: Sözlü sına
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Yazılı sınav, B: Çoktan seçmeli test, C: Boşluk doldurma, D: Doğru yanlış, E: Sözlü sına

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1. Öğrenciler söylem, tür ve edimbilim çalışmalarına dair temel kavramları edinmiş olacaktır. 1, 2, 4 1, 2 A
2. Öğrenciler değişik teorik temellere dayandırarak söylem ve tür analizi yapma olanağı bulacaktır. 1, 2, 4 1, 2, 4, 6 F
3. Öğrenciler, yazılı ve sözlü dilin fonksiyonel anlamı ve türe özgü özelliklerini derlem analizi yöntemlerini kullanarak inceleme olanağı bulacaktır. 1, 2, 4 1, 2, 4, 6, F

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Söylem Çözümlemesi (teori ve yöntem)

Bağlam içinde Söylev

 
2 Edimbilimin temel ilkeleri

Söylev ve Edimbilim

 
3 Tür teorisi

Söylev ve Tür analizi

 
4 Söylev Verisi  
5 Tür ve register  
6 Uyun ve tutarlılık  
7 Söylev ve konuşma  
8 Söylev grameri  
9 Derleme dayalı Söylev analizi  
10 Kritik söylev analizi  
11 Söylev analizi yapmak  
12 Söylev analizinde farklı araştırma yöntemlerinin kullanılması  
13 Multimodal yaklaşım  
14 Söylev analizi projelerinin değerlendirilmesi  

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu Baker, P. (2006). Using Corpora in Discourse Analysis. London: Continuum.

 

Paltridge, B. (2006). Discourse Analysis: An introduction. London: Continuum.

 

Flowerdew, John (2013) Discourse in English Language Education. New York: Routledge.

 

Cameron, Deborah (2001) Working with Spoken Discourse. London: Sage.

Diğer Kaynaklar Cummings, L. (Ed.). (2010). The pragmatics encyclopedia. Abingdon, UK: Routledge. 

 

Horn, L. R., & Ward, G. L. (Eds.). (2004). The handbook of pragmatics. Malden, MA: Blackwell. 

 

Swales, J. (1990). Genre analysis. Cambridge: Cambridge University Press.

Conrad, S. (1996). Investigating academic texts with corpus-based techniques: An example from biology. Linguistics and Education, 8, 299-326.

 

Flowerdew, J. (2008). Critical discourse analysis and strategies of resistance. In V. Bhatia, J. Flowerdew, & R. Jones (eds.), Advances in discourse studies, pp. 195- 210. London: Routledge.

 

O’Halloran, Kay L., Sabine Tan and Marissa K.L.E. (2014) A multimodal approach to discourse, context and culture. In Flowerdew, John (ed.) Discourse in Context. London: Bloomsbury. (pp. 247-272).

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dokümanlar  
Ödevler Yansıtıcı yazılar, araştırma ödevi
Sınavlar Final sınavı

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
İnclenen makaleler üzerine yansıtıcı yazma ödevi 5 10
Final sınavı 1 30
Araştırma Projesi (Araştırma teklifi ve raporlanması dahil) 1 60
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   30
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI  
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi  
1 2 3 4 5  
1 İngiliz Dili Eğitimi alanı ile ilgili araştırma metodolojileri ve tekniklerini anlayıp uygulayabilmek         x  
2 Bilimsel araştırma yöntemleri ve bu araştırmalarda kullanılan istatistik tekniklerini İngiliz Dili Eğitimi alanında uygulamak         x  
3 Ölçme ve değerlendirme becerilerini geliştirmek     x      
4 Ulusal ve uluslararası düzeyde proje yapabilme becerisini kazanmak       x    
5 Bilgi ve İletişim Teknolojilerini İngilizce eğitim ve öğretiminde etkin bir biçimde kullanmak       x    
6 Disiplinler arası bireysel ve takım çalışma becerilerini kazanmak         x  
7 Yaşam boyu öğrenme yeteneğini geliştirmek       x    
8 İngiliz dili eğitimi müfredatlarını değerlendirmek ve geliştirmek     x      
9 İngiliz Dili eğitimi, eğitim teknolojileri ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle incelemek ve değerlendirmek     x      
10 Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek           x
11 Hızla değişen teknolojik çevreye adapte olabilmek için bilgi ve yetilerini sürekli geliştirmek     x      
12 Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlamak ve uygun materyaller geliştirmek     x      

 

AKTS İş Yükü Tablosu

DERS KATEGORİSİ Uzmanlık / Alan Dersleri
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 9 135
Makale Revizyonu 5 5 25
Araştırma ödevi 1 135 135
Final Sınavına hazırlık 1 35 35
Toplam İş Yükü     375
Toplam İş Yükü / 25 (s)     375/25
Dersin AKTS Kredisi     15