• TR
  • EN
Ders Kodu: 
EDEN 603
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
3
Kredi: 
3
AKTS: 
15
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu ders, öğrencilere hizmet öncesi ve hizmet içi dil öğretmeni eğitimi ile ilgili bilgi edinmesini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: 

Dil öğretmeni eğitimi ile ilgili öğrenim kuramlarının analizi; yabancı dil öğrenimi ve öğretimindeki en yeni yaklaşımların incelenmesi ve bunların hizmet öncesi ve hizmetiçi dil öğretmenlerin mesleki gelişimi için uygulanan teknikler açısından incelenmesi.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
Teaching Methods: 1: Lecture, 2: Discussion, 3: Simulation, 4: Demonstration, 5: Problem solving, 6: Group work, 7: Drama, 8: Micro teaching
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
Assessment Methods: A: Exam, B: Multiple choice, C: Gap filling, D: True false, E: Oral exam, F: Portfolio

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Dil öğretmeni eğitimi ile ilgili öğrenim kuramlarının analiz edilmesi 1,9,13 1,2,3 A,H
Yabancı dil öğrenimi ve öğretimindeki en yeni yaklaşımların incelenmesi 1,9,13 1,2,3 A,H
Hizmet öncesi ve hizmetiçi dil öğretmenlerin mesleki gelişimi için uygulanan teknikler açısından incelenmesi 12,13,14 1,2,3 A,H

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders işleyişi üzerine tartışma & Giriş  
2 Yabancı dil öğretmeni eğitiminde öğrenme kuramları.  
3 Yabancı dil öğretmeni eğitiminde öğrenme kuramları (devam)  
4 1.Öğretmen eğitimi ve öğretimi konularına araştırma yaklaşımları.

2.Kuram ve uygulama ilişkileri.

 
5 Öğretmen adayından deneyimli öğretmene kadar uzanan öğretmeyi öğrenme süreçleri.  
6 1.Hizmetiçi öğretmen eğitimi programlarından vaka çalışması örnekleri.

2.Hizmet öncesi İngilizce öğretmeni eğitimi programlarının tasarımının farklı iki yönü.

3.Hizmet öncesi İngilizce öğretmeni eğitiminde eğticilerin rolü.

 
7 Yabancı dil öğretmenlik bilgi ve becerilerinin farklı kategorileri: Eleştirel düşünce, pedagojik okur yazarlık ve uzmanlık yeterlilikleri.  
8 Yabancı dil öğretmenliği mesleğinde mesleki uzmanlık kuramları ve ilgili çalışmalar.  
9 1.Yabancı dil öğretmenlerinin dil bilinci ve corpus temelli yaklaşımlar.

2.Öğretmen bilişi.

 
10 1.İngilizce öğretmeninin araştırma becerileri ve mesleki gelişiminin ilişkisi.

2.Öğretmenin mesleki gelişiminde üniversite-okul işbirliği.

 
11 Hizmetiçi İngilizce öğretmeni programı tasarımı.  
12 Hizmetiçi İngilizce Öğretmeni eğitimi programlarından vaka çalışması örnekleri.  
13 1.İngilizce öğretmenlerinin mesleki kimliği.

2.Öğretmenlik mesleğinde tükenmişlik üzerine yapılan vaka çalışmaları ve araştırmalar.

 
14 Alanda yapılmış çalışmaların okunup tartışılması.  
15 Derste işlenen konular hakkında tartışma ve değerlendirme.  

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu Roberts, J. (2001). Language Teacher Education. New York: Arnold.
Diğer Kaynaklar Eraut, M. (2002). Developing professional knowledge and competence. London:Falmer Press.

Zeichner, M. K. & Liston, D.P.(1996). Reflective Teaching. Lawrence Erlbaum.

Williams, M. & Burden, R.L. (1997). Psychology for Language Teachers. Cambridge.

 

Okumaların yapıldığı makaleler:

Journal of Education for Teaching

Australian Journal of Teacher Education

Teaching and Teacher Education

Asia-Pacific Journal of Teacher Education

Teacher Development

Studying Teacher Education

Teacher Development

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dökümanlar  
Ödevler Haftalık okumalar. Eleştirel makaleler. Dönem sonu araştırma projesi. İnceleme makalesi,
Sınavlar Final sınavı.

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Derse katılım ve eleştirel makaleler   15
Dönem sonu araştırma projesi   30
İnceleme makalesi   20
Final sınavı   35
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   35
Yıl içinin Başarıya Oranı   65
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

 

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 İngiliz Dili Eğitimi alanı ile ilgili araştırma yöntemleri ve tekniklerini anlayıp uygulayabilmek         X  
2 Bilimsel araştırma yöntemleri ve bu araştırmalarda kullanılan istatistik tekniklerini İngiliz Dili Eğitimi alanında uygulamak         X  
3 Ölçme ve değerlendirme becerilerini geliştirmek     X      
4 Ulusal ve uluslararası düzeyde proje yapabilme becerisini kazanmak         X  
5 Bilgi ve İletişim Teknolojilerini İngilizce eğitim ve öğretiminde etkin bir biçimde kullanmak         X  
6 Disiplinler arası bireysel ve takım çalışma becerilerini kazanmak         X  
7 Yaşam boyu öğrenme yeteneğini geliştirmek         X  
8 İngiliz dili eğitimi müfredatlarını değerlendirmek ve geliştirmek         X  
9 İngilizce öğretmeni yetiştirme ile ilgili kuram ve uygulama yaklaşımlarını bilir ve değerlendirir         X  
10 Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek         X  
11 Hızla değişen teknolojik çevreye adapte olabilmek için bilgi ve yetilerini sürekli geliştirmek         X  
12 Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlar ve uygun materyaller geliştirir     x      
13 Öğretmen eğitimi programlarını bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir         X  
14 Hizmet öncesi ve hizmet içi İngilizce öğretmeni eğitimi programlarını bilimsel yöntemlerle tasarlayabilir         X  

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 15 3 4
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 15 225
Eleştirel makaleler 3 5 15
Dönem sonu araştırma projesi 1 60 60
İnceleme makalesi 1 25 25
Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü     375
Toplam İş Yükü / 25 (s)     15
Dersin AKTS Kredisi     15