Dersin Amacı:
Psikoloji ve psikolojik danışmanlık için testlerin geliştirilmesi hakkında bilginin kazandırılması.
Dersin İçeriği:
Psikolojik testler, testlerin geliştirilmesi, test geliştirme süreci, değerlendirme.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
1. Yazılı sınav 2. Çoktan seçmeli test 3. Boşluk doldurma 4. Doğru -Yanlış 5. Sözlü sınav 6. Portfolyo
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Öğrenciler psikolojide ve danışmanlıkta kullanabilecekleri testleri geliştirebilecektir. | 1,2,3,4,6 | 1 | 1,4,5 |
2. Öğrenciler geliştirdikleri testleri değerlendirebileceklerdir. | 1,2,3,4,6 | 1 | 1,4,5 |
Dersin Akışı
DERSİN HAFTALIK PLANI | |
HAFTA | İŞLENEN KONULAR |
1 | Tutumları değerlendirmek |
2 | Likert tipi ölçekler |
3 | Likert tipi test geliştirmek |
4 | Tutumların tanımlanması |
5 | Tutum soruları örnekleri |
6 | Tutum soruları örnekleri |
7 | VİZE SINAVI |
8 | Örnek uygulama |
9 | Veri analizi |
10 | Veri analizi ve madde seçimi |
11 | Anketin psikometrik özellikleri |
12 | Veri analizi ve madde seçimi |
13 | Dersin değerlendirilmesi |
14 | Final |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Öğrencilerin ilgi alanı ve geçmiş deneyimlerine göre ders hocası tarafından seçilmiş akademik makaleler.
Erkuş, A.(2012) Psikolojide Ölçme ve Ölçek Geliştirme. İstanbul: İlkNokta Yayınevi. Tezbaşaran, A.(2008) Likert Tipi Ölçek Geliştirme. Ankara: Pskologlar Derneği Yayınları |
Materyal Paylaşımı
Sınıf içinde ve elektronik ortamda paylaşılmaktadır.
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | |
Kısa Sınav | 0 | |
Ödev | 1 | |
Final | ||
Toplam | 55 | |
Final Ödevinin Başarıya Oranı | 45 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 55 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PDR’nin geçmişini, temel felsefesini ve ilkelerini bilmek ve uygulamak | X | |||||
2 | PDR alanında koordinasyon, konsültasyon/müşavirlik ve süpervizyonun anlam ve önemini kavramak ve uygulayabilmek | X | |||||
3 | Ulusal ve uluslar arası PDR dernekleri tarafından kabul edilmiş etik kuralları bilmek ve uygulamak | X | |||||
4 | Çok kültürlü bir yaklaşımla herkesi olduğu gibi/her türlü özellikleriyle kabul etmeyi öğrenmek | X | |||||
5 | Kültürel farkındalık, kültürel sosyal adalet, çatışma çözme ve diğer kültürel davranışlarıyla ilgili teorileri/bilgileri; insan ruhunun, aklının ve bedeninin gelişimi ve sağlığı için öğrenmek ve uygulamak | X | |||||
6 | Gelişim, öğrenme ve kişilik gelişimiyle ilgili teorileri, bireyin yaşam boyu olumlu yönde gelişimi ve iyilik halini kolaylaştıracak şekilde öğrenmek ve uygulamak | X | |||||
7 | Normal ve anormal davranışları etkileyen çevresel faktörleri, psikopatolojiyi, özürlülük durumlarını ve gelişim sürecindeki krizleri anlamak | X | |||||
8 | Global ekonomide belirli gruplara uygulananları da içerecek şekilde, kariyer danışmanlığı, süreçleri, teknikleri ve kaynakları kariyer gelişimi ile karar verme modellerini öğrenmek ve uygulamak | X | |||||
9 | Psikolojik danışmanlık teorilerini öğrenerek uygulamada danışanlara uygun müdahale tekniklerini farketmek ve kullanmak | X | |||||
10 | Grup sürecini, grup üyelerinin rol ve davranışlarını, grup çalışmasının terapötik faktörlerini, gelişimsel aşama içeren grup dinamiklerinin ilke ve tekniklerini öğrenmek | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 4 | 60 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |