• TR
  • EN
Ders Kodu: 
PCG 517
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersin Amacı: 
Psikoloji ve psikolojik danışmanlık için testlerin geliştirilmesi hakkında bilginin kazandırılması.
Dersin İçeriği: 

Psikolojik testler, testlerin geliştirilmesi, test geliştirme süreci, değerlendirme.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1. Yazılı sınav 2. Çoktan seçmeli test 3. Boşluk doldurma 4. Doğru -Yanlış 5. Sözlü sınav 6. Portfolyo

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1.Öğrenciler psikolojide ve danışmanlıkta kullanabilecekleri testleri geliştirebilecektir. 1,2,3,4,6 1 1,4,5
2. Öğrenciler geliştirdikleri testleri değerlendirebileceklerdir. 1,2,3,4,6 1 1,4,5

 

Dersin Akışı

 

DERSİN HAFTALIK PLANI
HAFTA İŞLENEN KONULAR
1 Tutumları değerlendirmek
2 Likert tipi ölçekler
3 Likert tipi test geliştirmek
4 Tutumların tanımlanması
5 Tutum soruları örnekleri
6 Tutum soruları örnekleri
7 VİZE SINAVI
8 Örnek uygulama
9 Veri analizi
10 Veri analizi ve madde seçimi
11 Anketin psikometrik özellikleri
12 Veri analizi ve madde seçimi
13 Dersin değerlendirilmesi
14 Final

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Öğrencilerin ilgi alanı ve geçmiş  deneyimlerine göre ders hocası tarafından seçilmiş akademik makaleler.

Erkuş, A.(2012) Psikolojide Ölçme ve Ölçek Geliştirme.  İstanbul: İlkNokta Yayınevi.

Tezbaşaran, A.(2008) Likert Tipi Ölçek Geliştirme. Ankara: Pskologlar Derneği Yayınları

 

Materyal Paylaşımı

Sınıf içinde ve elektronik ortamda paylaşılmaktadır.

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1  
Kısa Sınav 0  
Ödev 1  
Final    
Toplam   55
Final Ödevinin Başarıya Oranı   45
Yıl içinin Başarıya Oranı   55
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 PDR’nin geçmişini, temel felsefesini ve ilkelerini bilmek ve uygulamak       X  
2 PDR alanında koordinasyon, konsültasyon/müşavirlik ve süpervizyonun anlam ve önemini kavramak ve uygulayabilmek       X  
3 Ulusal ve uluslar arası PDR dernekleri tarafından kabul edilmiş etik kuralları bilmek ve uygulamak     X    
4 Çok kültürlü bir yaklaşımla herkesi olduğu gibi/her türlü özellikleriyle kabul etmeyi öğrenmek   X      
5 Kültürel farkındalık, kültürel sosyal adalet, çatışma çözme ve diğer kültürel davranışlarıyla ilgili teorileri/bilgileri; insan ruhunun, aklının ve bedeninin gelişimi ve sağlığı için öğrenmek ve uygulamak   X      
6 Gelişim, öğrenme ve kişilik gelişimiyle ilgili teorileri, bireyin yaşam boyu olumlu yönde gelişimi ve iyilik halini kolaylaştıracak şekilde öğrenmek ve uygulamak     X    
7 Normal ve anormal davranışları etkileyen çevresel faktörleri, psikopatolojiyi, özürlülük durumlarını ve gelişim sürecindeki krizleri anlamak     X    
8 Global ekonomide belirli gruplara uygulananları da içerecek şekilde, kariyer danışmanlığı, süreçleri, teknikleri ve kaynakları kariyer gelişimi ile karar verme modellerini öğrenmek ve uygulamak       X  
9 Psikolojik danışmanlık teorilerini öğrenerek uygulamada danışanlara uygun müdahale tekniklerini farketmek ve kullanmak     X    
10 Grup sürecini, grup üyelerinin rol ve davranışlarını, grup çalışmasının terapötik faktörlerini, gelişimsel aşama içeren grup dinamiklerinin ilke ve tekniklerini öğrenmek   X      

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) 15 3 60
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Ara Sınav 1 3 3
Ödev 1 6 6
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü     136
Toplam İş Yükü / 25 (s)     5,56
Dersin AKTS Kredisi     6