• TR
  • EN
Ders Kodu: 
EDEN 515
Ders Tipi: 
Serbest Seçmeli
Teori Saati: 
3
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu ders, öğrencilere psikolojide dilin teorik ve uygulamalı önizlemesini bilişsel psikoloji yaklaşımı ile sağlamayı hedeflemektedir. Bu derste konular, uluslararası uygulama olan dilin çalışma alanına psikolinguistik ve disiplinlerarası açılardan yaklaşarak kavranacaktır. Dersler teorik temel ve ana deneysel kanıtlar üzerinden işlenip önemli konulara değinilerek verimli bir şekilde işlenmeyi hedefleyecektir.
Dersin İçeriği: 

Bu ders psikolinguistik alanındaki temel kavram ve konulara haftalık ünitelerle odaklanmaktadır. Çoğu ünite sonrası öğrenciler, eğitimci ile birlikte aktiviteler yapmaktadırlar. Öğrencilerin aynı zamanda çeşitli kaynaklardan okumalar yapmaları ve bu kaynaklardaki konuları sınıflarında daha iyi tartışma ortamı oluşturabilmek adına sunum halinde sınıfa anlatmaları tavsiye edilmektedir.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım, 2: Tartışma, 3: Örnek Olay, 4: Gösteri, 5: Problem Çözme, 6: Grup Çalışması, 7: Drama-Rol Yapma, 8: Mikro Öğretim Ölçme Yöntemleri: A: Yazılı sınav, B: Çoktan seçmeli test, C: Boşluk doldurma, D: Doğru yanlış, E: Sözlü sına
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Yazılı sınav, B: Çoktan seçmeli test, C: Boşluk doldurma, D: Doğru yanlış, E: Sözlü sına

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Öğrencilerin yirminci yüzyılın ortalarından bugüne kadar gerçekleşmiş psikolinguistik araştırmaları hakkında bilgi edinmeleri. 1, 2, 4 1, 2 A, G
Dili anlama ve kullanma sürecinde kullanılan bilişsel aşamalara özel dikkat verilmesi. 1, 2, 4 1, 2, 4, 6 A, G
Öğrencilerin dilin kullanımı/anlaşılması halinde gerçekleşen bilişsel aşamaların birbiriyle ilişkisi konusunda bilgi edinmeleri. 1, 2, 4 1, 2, 4, 6 A, G
Öğrencilerin kendi bildiklerini çalıştıkları alana aktarabilmeleri. 1, 2, 4 1, 2, 4, 6 A, G

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Beginning Concepts Ünite 1
2 Linguistic Competence Ünite 2
3 Biological Basis of Language Ünite 3
5 Acquisition Ünite 4
4 Vize  
6 Production Ünite 5
7 Perception: Lexical Access Ünite 6
8 Perception: Lexical Access Ünite 6
9 Perception: Lexical Access Ünite 6
10 Perception: Sentences Ünite 7
11 Perception: Sentences Ünite 7
12 Memory, Texts & Conversations Ünite 8
13 Memory, Texts & Conversations Ünite 8
14 Final  
     

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Kitabı Cairns, Helen Smith (1999). Psycholinguistics: An Introduction. ProEd Publishers
Diğer Kaynaklar
  1. Barsalou, L.W. (2009). Simulation, situated conceptualization, and prediction. Philosophical Transactions of the Royal Society B, 364, pp. 1281–1289.
  2. Caruana F., Borghi, A.M. (2013). Embodied Cognition: Una nuova psicologia. Giornale Italiano di Psicologia, XXXV, pp. 23-48.
  3. Mahon, B.Z., Caramazza, A. (2008). A critical look to the embodied cognition hypothesis and a new proposal for grounding conceptual content. Journal of Physiology, 102, pp. 59-70.
  4. Chen, M., & Bargh, J. A. (1999). Consequences of automatic evaluation: Immediate behavioral predispositions to approach or avoid the stimulus. Personality and Social Psychology Bulletin, 25, 215–224.
  5. Glenberg, A. M., & Kaschak, M. P. (2002). Grounding language in action. Psychonomic Bulletin & Review, 9, 558–565.
  6. Lugli, L., Baroni, G., Gianelli, C., Borghi, A.M., Nicoletti, R. (2012). Self, Others, objects: How this triadic interaction modulates our behaviour. Memory & Cognition, 40, 1373-1386.
  7. Scerrati, E., Baroni. G., Borghi. A.M., Galatolo, R., Lugli, L., Nicoletti, R. (2015). The modality-switch effect: visually and aurally presented prime sentences activate our senses. Frontiers in Psychology – Cognition. Volume 6:1668. doi: 10.3389/fpsyg.2015.01668

 

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Sunumlar 2 50
Vize 1 25
Final 1 25
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   25
Yıl içinin Başarıya Oranı   50
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 İngiliz Dili Eğitimi alanı ile ilgili araştırma metodolojileri ve tekniklerini anlayıp uygulayabilmek         X  
2 Bilimsel araştırma yöntemleri ve bu araştırmalarda kullanılan istatistik tekniklerini İngiliz Dili Eğitimi alanında uygulamak         X  
3 Ölçme ve değerlendirme becerilerini geliştirmek         X  
4 Ulusal ve uluslararası düzeyde proje yapabilme becerisini kazanmak         X  
5 Bilgi ve İletişim Teknolojilerini İngilizce eğitim ve öğretiminde etkin bir biçimde kullanmak       X    
6 Disiplinler arası bireysel ve takım çalışma becerilerini kazanmak       X    
7 Yaşam boyu öğrenme yeteneğini geliştirmek         X  
8 İngiliz dili eğitimi müfredatlarını değerlendirmek ve geliştirmek         X  
9 İngiliz Dili eğitimi, eğitim teknolojileri ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle incelemek ve değerlendirmek       X    
10 Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek       X    
11 Hızla değişen teknolojik çevreye adapte olabilmek için bilgi ve yetilerini sürekli geliştirmek         X  
12 Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlamak ve uygun materyaller geliştirmek         X  

 

AKTS İş Yükü Tablosu

DERS KATEGORİSİ Uzmanlık / Alan Dersleri
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Sunumlar 8 5 40
Vize 1 10 10
Final 1 12 12
Toplam İş Yükü     152
Toplam İş Yükü / 25 (s)     152/25
Dersin AKTS Kredisi     6