• TR
  • EN
Ders Kodu: 
EDEN 589
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
3
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Dersin amacı öğrencilere ‘Özel Amaçlı İngilizce’ (ÖAİ) dersinin teori ve uygulamasında gerekli temel kavram ve prensiplerin kazandırılmasıdır. Dersin odak noktası öğrencilere çeşitli ÖAİ yaklaşımlarını teorik dayanakları ile uygulamadaki yansımalarına eleştirel bir bakış açısı edinmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: 

Öğrenciler ÖAİ materyallerini nitel ve nicel açıdan değerlendirecek ve yeni tasarılar ortaya çıkartacaklardır. Bununla beraber, ÖAİ konusunda yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası bağlamda düşünerek kendi bakış açılarını oluşturacaklardır.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım, 2: Tartışma, 3: Örnek Olay, 4: Gösteri, 5: Problem Çözme, 6: Grup Çalışması, 7: Drama-Rol Yapma, 8: Mikro Öğretim Ölçme Yöntemleri: A: Yazılı sınav, B: Çoktan seçmeli test, C: Boşluk doldurma, D: Doğru yanlış, E: Sözlü sına
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Yazılı sınav, B: Çoktan seçmeli test, C: Boşluk doldurma, D: Doğru yanlış, E: Sözlü sına

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
ÖAİ teorilerinin temelleriyle ilgili sağlam bir bilgiye sahiptir.   1,2 B,D
Doğa ve ÖAİ kolları ve gelişimi konusunda güçlü bir kavrayışa sahiptir.   1,2 A,C
ÖAİ’ye dilbilimsel ve iletişimsel anlamda hakimdir.

 

Farklı ÖAİ metinlerini  değerlendirebilir.

 

ÖAİ’yi öğretme ve ölçme konusunda etkili yöntemler geliştirebilir.

  1,2 D

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
HAFTA Konular Ön Hazırlık
1 Derse hazırlık,

İzlencenin ve ödevlerin tartışılması

 
2 ÖAİ’nin Uygulamalı Dilbilim bağlamında tanıtılması H&W Ch. 1
3 İkinci dil edinimi araştırmaları Farhady: Specificity of “P” in ESP Hyland: Specificity revisited
4 ÖAİ ve Akademik Amaçlı İngilizce’nin Tarihi Benesch: Ch. 1 Hyland: Chs. 1& 2
5 ÖAİ’nin Gelişimi ile ilgili konulara genel bakış Clapham & Hamp-Lyons:  Issues and directions
6 İhtiyaç Analizi H&W Ch. 6 Hyland Ch. 9Issues and directions
7 Materyal Geliştirme ve İhtiyaç Analizi Basturkmen: Chs.2 and 4
8 Materyal Geliştirme H&W Chapter9 &10 (Materials evaluation & Materials design)
9 Derlem Analizi, Tür Analizi ve Materyal Gelşiştirme H&W Ch. 8

Read an article where a real case study is done and report to class

10 Müfredat hazırlama H&W Ch. 8 Read an article where a real case study is done and report to class
11 ÖAİ Müfredatı Flowerdew and Peacock articleH and W Ch. 13

 

12 ÖAİ Yöntemleri H&W Ch. 11 Methodology Hyland Chapter 11: Methodology
13 Materyal Geliştirme ve Değerlendirme Clapham Assessment for EAP

Farhady Testing ESL in ESP context

14 Ölçme Clapham Assessment for EAP

Farhady Testing ESL in ESP context

15 Ölçme Dan Douglas: Ch. 19 of Handbook of ESP
     

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu Hyland, K. English for academic purposes.

 

Benesch, S. Critical English for Academic Purposes. Theory, Politics, and Practice.

Hyland, K. English for academic purposes.

Diğer Kaynaklar Dudley-Evans, T., & St John, M. Developments in ESP: A multi-disciplinary approach.

Flowerdew, J & Peacock, M. Research Perspective for EAP.

Hutchinson, T., & Waters, A. English for Specific Purposes: A learning-centered approach.

Jordan, R. R. English for academic purposes: A guide and resource book for teachers.

 

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Yansıtıcı Raporlar 7 7
Düşünmeye Teşvik Eden Sorular 14 14
Eleştirel Düşünme Projesi 3 15
Senaryolar 15 15
Sınıf Gözlemi 1 10
Ders Kitabı Değerlendirme 1 7
Materyal Değerlendirme Projesi 1 32
Finalin Başarıya Oranı                   0
Yıl içinin Başarıya Oranı   100
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

 

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 İngiliz Dili Eğitimi alanı ile ilgili araştırma metodolojileri ve tekniklerini anlayıp uygulayabilmek         X  
2 Bilimsel araştırma yöntemleri ve bu araştırmalarda kullanılan istatistik tekniklerini İngiliz Dili Eğitimi alanında uygulamak         X  
3 Ölçme ve değerlendirme becerilerini geliştirmek     X      
4 Ulusal ve uluslararası düzeyde proje yapabilme becerisini kazanmak         X  
5 Bilgi ve İletişim Teknolojilerini İngilizce eğitim ve öğretiminde etkin bir biçimde kullanmak         X  
6 Disiplinler arası bireysel ve takım çalışma becerilerini kazanmak         X  
7 Yaşam boyu öğrenme yeteneğini geliştirmek         X  
8 İngiliz dili eğitimi müfredatlarını değerlendirmek ve geliştirmek         X  
9 İngilizce öğretmeni yetiştirme ile ilgili kuram ve uygulama yaklaşımlarını bilir ve değerlendirir         X  
10 Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek         X  
11 Hızla değişen teknolojik çevreye adapte olabilmek için bilgi ve yetilerini sürekli geliştirmek         X  
12 Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlar ve uygun materyaller geliştirir     x      
13 Öğretmen eğitimi programlarını bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir         X  
14 Hizmet öncesi ve hizmet içi İngilizce öğretmeni eğitimi programlarını bilimsel yöntemlerle tasarlayabilir         X  

 

AKTS İş Yükü Tablosu

DERS KATEGORİSİ Uzmanlık / Alan Dersleri
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 1 15
Yansıtıcı Raporlar 7 1 7
Düşünmeye Teşvik Eden Sorular 14 1 14
Eleştirel Düşünme Projesi 1 15 15
Senaryolar 15 1 15
Sınıf Gözlemi 1 1 1
Ders Kitabı Değerlendirme 1 2 2
Materyal Değerlendirme Projesi (32) 1 14 14
Toplam İş Yükü     125
Toplam İş Yükü / 25 (s)     25
Dersin AKTS Kredisi     5