Derse katılanlar, öğretmenlerin hizmet-içi eğitimi ve bir araştırmacı olarak öğretmen kavramı ile ilgili teorik bilgiler edinir; bu bilgiler ışığında kendi uygulamalarını inceler ve karşılaştıkları problemleri öğretmen-araştırması planlayıp uygulayarak irdeler.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretmen gelişimi, hizmet-içi öğretmen eğitimi, ve yansıtıcı öğretme konuları ile ilgili temel bilgi ve kavramları edinme |
1, 4, 6, |
1, 2, 3, 6 |
F, G, H |
Sınıf-bazlı öğretmen araştırmasının, öğretmenlerin profesyonel gelişimindeki yeri ve önemini kavrama |
1,4, 6 |
1, 2, 3, 6 |
F, G, H |
Profesyonel öğretmenlik uygulamaları sırasında karşılaşılan problemlere araştırma yapmak yoluyla çözüm üretmek; yapılan çalışmayı akademik yazım normlarına uygun bir dille raporlayabilmek |
1, 4, 6, 8, 11 |
1, 2, 3, 6 |
F, G, H |
Öğretmenlere hizmet içi eğitim deseni oluşturmak, gerekli materyal ve uygulamaları hazırlamak | 1, 2 | F, G, H |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş ve organizasyon | |
2 | Öğretmen Gelişimi | Zeichner & Liston (1996). Ch 1, 2, 3 & 4 |
3 | Yansıtıcı Öğretme | Zeichner & Liston (1996). Ch 1, 2, 3 & 4 |
4 | Öğretmen araştırmaları |
Lankshear and Knoebel (2004). Ch1
Borg (2010). Ch1 Gebhard & Oprandy (1999). Ch 1 & 2 |
5 | Profesyonel uygulamalarımızın incelenmesi |
Lankshear and Knoebel (2004). Ch2
Borg (2007). Research Engagement in ELT |
6 |
Eylem araştırması
Problemlerin tanımlanması |
Burns (1999). Ch 1 & 2
Allright (2003). Exploratory Practice |
7 | Nicel ve nitel araştırma yöntemleri | Lankshear & Knobel (2004). Chps. 10,11, 12, 14 & 15 |
8 | Literatür tarama; yazılı ve sözlü datanın analizi | Lankshear & Knobel (2004). Chps. 5, 8, & 9 |
9 | Hizmet-içi eğitimi deseni oluşturma ve dünyada hizmet-içi eğitimi uygulamaları |
makaleler
|
10 | Makale sunumları | makaleler |
11 | Makale sunumları | makaleler |
12 | Makale sunumları | makaleler |
13 | Araştırma projeleri sunumları | |
14 | Araştırma projeleri sunumları | |
15 | Revizyon |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Kitabı |
1. Borg, S. (2013). Teacher research in language teaching: A critical analysis. Cambridge University Press.
2. Burns, A. (1999) Collaborative Action Research for English Language Teachers. Cambridge University Press. 3. Zeichner, K. M. + Liston, D. P. (1996). Reflective Teaching. Lawrence Erlbaum Associates, Publihers. |
Diğer Kaynaklar |
1. Gebhard, J.R. & Oprandy, R. (1999). Language Teaching Awareness. Cambridge University Press.
2. Lankshear, C. & M. Knoebel, (2004). A Handbook for Teacher Research. Open University Press
3. Allright, D. (2003). Exploratory Practice: rethinking practitioner research in language teaching. Language Teaching Research, 7(2). 113-141. 4. Son yıllarda yayımlanmış Araştırma Makaleleri
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI
Dokümanlar
Ödevler Haftalık okumalar, sınıf içi ve bilgisayar ortamında (MOODLE) tartışmalar, makale sunumları, yansıtıcı aktiviteler, öğretmen araştırma projesi, Hizmet-içi eğitimi deseni hazırlama projesi
Sınavlar Final Sınavı
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Yansıtıcı aktiviteler | 5 | 10 |
Sınıf içi ve Moodle ortamında tartışmalar; makale sunumları | 10 | 10 |
Hizmet-içi Öğretmen Eğitimi deseni hazırlama projesi | 1 | 20 |
Öğretmen Araştırması Projesi
(Araştırma günce tutma – araştırma teklifi- akademik yazım normlarına uygun raporlama dahil) |
1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 30 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngiliz Dili Eğitimi alanında araştırma yapmak | X | |||||
2 | Ders materyallerini değerlendirmek ve geliştirmek. | x | |||||
3 | Yabancı dilin öğretilmesinde kullanılan değişik yöntem ve teknikleri değerlendirmek | x | |||||
4 | Eğitim teknolojisi ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle incelemek ve değerlendirmek | X | |||||
5 | İngilizce kısa öykü, şiir, roman gibi edebi metinleri tanımak ve dil becerilerinin öğretiminde kullanabilmek.. | x | |||||
6 | Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek | X | |||||
7 | Öğrencilerinin İngilizce okuma, konuşma, yazma ve dinleme becerilerini geliştirmek için ders planı hazırlamak. | x | |||||
8 | Ölçme ve değerlendirme becerilerini geliştirmek | x | |||||
9 | Anadil ve ikinci dile ilişkin kuramları karşılaştırmak | x | |||||
10 | Hızla değişen teknolojik çevreye adapte olabilmek için bilgi ve yetilerini sürekli geliştirmek | x | |||||
11 | İngilizce öğretimine ilişkin ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilmek. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri | ||
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahil değildir: 14 x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 13 | 1 | 13 |
Yansıtıcı aktiviteler ve sınıf-içi ve bilgisayarlı ortamda tartışmalar | 12 | 1 | 12 |
Öğretmen Araştırması (Araştırma teklifi, araştırma güncesi ve son raporu dahil) | 1 | 25 | |
Hizmet içi öğretmen eğitimi deseni hazırlama projesi | 1 | 28 | |
Final | 1 | 5 | |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 25 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |