• TR
  • EN
Ders Kodu: 
EDEN 505
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu ders deneyimli öğretmenlere kendi mesleki uygulamaları üzerine yansıtıcı düşünme yapma olanağı sağlayarak ve sınıf ortamlarında karşılaştıkları problemleri tanıyıp çözümlemek için araştırma yaptırarak, onların profesyonel gelişimini hedefler
Dersin İçeriği: 

Derse katılanlar, öğretmenlerin hizmet-içi eğitimi ve bir araştırmacı olarak öğretmen kavramı ile ilgili teorik bilgiler edinir; bu bilgiler ışığında kendi uygulamalarını inceler ve karşılaştıkları problemleri öğretmen-araştırması planlayıp uygulayarak irdeler.   

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
Teaching Methods: 1: Lecture, 2: Discussion, 3: Simulation, 4: Demonstration, 5: Problem solving, 6: Group work, 7: Drama, 8: Micro teaching
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Yazılı sınav, B: Çoktan seçmeli test, C: Boşluk doldurma, D: Doğru yanlış, E: Sözlü sına

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Öğretmen gelişimi, hizmet-içi öğretmen eğitimi, ve yansıtıcı öğretme konuları ile ilgili temel bilgi ve kavramları edinme  

 

1, 4, 6,

 

 

1, 2, 3, 6

 

 

F, G, H

Sınıf-bazlı öğretmen araştırmasının, öğretmenlerin profesyonel gelişimindeki yeri ve önemini kavrama  

1,4, 6

 

1, 2, 3, 6

 

F, G, H

Profesyonel öğretmenlik uygulamaları sırasında karşılaşılan problemlere araştırma yapmak yoluyla çözüm üretmek; yapılan çalışmayı akademik yazım normlarına uygun bir dille raporlayabilmek  

1, 4, 6, 8, 11

1, 2, 3, 6  

 

F, G, H

Öğretmenlere hizmet içi eğitim deseni oluşturmak, gerekli materyal ve uygulamaları hazırlamak 1, 2   F, G, H

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş ve organizasyon  
2 Öğretmen Gelişimi Zeichner & Liston (1996). Ch 1, 2, 3 & 4
3 Yansıtıcı Öğretme Zeichner & Liston (1996). Ch 1, 2, 3 & 4
4 Öğretmen araştırmaları Lankshear and Knoebel (2004). Ch1

Borg (2010). Ch1

Gebhard & Oprandy (1999). Ch 1 & 2

5 Profesyonel uygulamalarımızın incelenmesi Lankshear and Knoebel (2004). Ch2

Borg (2007). Research Engagement in ELT

6 Eylem araştırması

Problemlerin tanımlanması

Burns (1999). Ch 1 & 2

Allright (2003). Exploratory Practice

7 Nicel ve nitel araştırma yöntemleri Lankshear & Knobel (2004). Chps. 10,11, 12, 14 & 15
8 Literatür tarama; yazılı ve sözlü datanın analizi Lankshear & Knobel (2004). Chps. 5, 8, & 9
9 Hizmet-içi eğitimi deseni oluşturma ve dünyada hizmet-içi eğitimi uygulamaları makaleler

 

10 Makale sunumları makaleler
11 Makale sunumları makaleler
12 Makale sunumları makaleler
13 Araştırma projeleri sunumları  
14 Araştırma projeleri sunumları  
15 Revizyon  

 

Kaynaklar

 

KAYNAKLAR
Ders Kitabı 1. Borg, S. (2013). Teacher research in language teaching: A critical analysis. Cambridge University Press.

2. Burns, A. (1999) Collaborative Action Research for English Language Teachers. Cambridge University Press.

3. Zeichner, K. M. + Liston, D. P. (1996).  Reflective Teaching. Lawrence Erlbaum Associates, Publihers.

Diğer Kaynaklar 1. Gebhard, J.R. & Oprandy, R. (1999).  Language Teaching Awareness. Cambridge University Press. 

2. Lankshear, C. & M. Knoebel, (2004). A Handbook for Teacher Research. Open University Press

 

3. Allright, D. (2003). Exploratory Practice:  rethinking practitioner research in language teaching. Language Teaching Research, 7(2). 113-141. 

4. Son yıllarda yayımlanmış Araştırma Makaleleri

 

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI
Dokümanlar
Ödevler Haftalık okumalar, sınıf içi ve bilgisayar ortamında (MOODLE) tartışmalar, makale sunumları, yansıtıcı aktiviteler, öğretmen araştırma projesi, Hizmet-içi eğitimi deseni hazırlama projesi
Sınavlar Final Sınavı

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Yansıtıcı aktiviteler 5 10
Sınıf içi ve Moodle ortamında tartışmalar; makale sunumları 10 10
Hizmet-içi Öğretmen Eğitimi deseni hazırlama projesi 1 20
Öğretmen Araştırması Projesi

(Araştırma günce tutma – araştırma teklifi- akademik yazım normlarına uygun raporlama dahil)

1 30
Final Sınavı 1 30
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   30
Yıl içinin Başarıya Oranı   70
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 İngiliz Dili Eğitimi alanında araştırma yapmak         X  
2 Ders materyallerini değerlendirmek ve geliştirmek.         x  
3 Yabancı dilin öğretilmesinde kullanılan değişik yöntem ve teknikleri değerlendirmek       x    
4 Eğitim teknolojisi ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle incelemek ve değerlendirmek         X  
5 İngilizce kısa öykü, şiir, roman gibi edebi metinleri tanımak ve dil becerilerinin öğretiminde kullanabilmek..   x        
6 Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek         X  
7 Öğrencilerinin İngilizce okuma, konuşma, yazma ve dinleme becerilerini geliştirmek için ders planı hazırlamak.       x    
8 Ölçme ve değerlendirme becerilerini geliştirmek         x  
9 Anadil ve ikinci dile ilişkin kuramları karşılaştırmak   x        
10 Hızla değişen teknolojik çevreye adapte olabilmek için bilgi ve yetilerini sürekli geliştirmek     x      
11 İngilizce öğretimine ilişkin ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilmek.       X    

 

AKTS İş Yükü Tablosu

DERS KATEGORİSİ Uzmanlık / Alan Dersleri
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahil değildir: 14 x toplam ders saati) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 13 1 13
Yansıtıcı aktiviteler ve sınıf-içi ve bilgisayarlı ortamda tartışmalar 12 1 12
Öğretmen Araştırması (Araştırma teklifi, araştırma güncesi ve son raporu dahil) 1   25
Hizmet içi öğretmen eğitimi deseni hazırlama projesi 1   28
Final 1   5
Toplam İş Yükü     125
Toplam İş Yükü / 25 (s)     25
Dersin AKTS Kredisi     5