• TR
  • EN
Ders Kodu: 
EDEN 504
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Dersin amacı öğrencilere ikinci dil edinimi alanında gerekli temel kavramların kazandırılmasıdır. Dersin odak noktası öğrenme teorileri, ikinci dil edinimi teorileri, bu ikisi arasındaki ilişki ve bu ilişkinin öğrencinin kendi öğretme teknik ve stratejilerine katkılarıdır.
Dersin İçeriği: 

İkinci dil edinimi teorilerinin eleştirel incelenmesi ve uygulamaları öğrencilerin etkili bir sınıf tasarımında yardımcı olacaktır. Ders içeriğinde sadece ikinci dil edinimi ile ilişkili temel teoriler ve perspektifler sunulacaktır. Bunlar; davranışsal, bilişsel, gelişimsel, sosyal bilişsel, yapılandırmacı ve sosyo-kültürel teorilerdir. Buna ek olarak, bu öğrenme teorilerinin öğrenci motivasyonuna, öz düzenlemeye ve sınıf yönetimine katkıları incelenecektir.  

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
Teaching Methods: 1: Lecture, 2: Discussion, 3: Simulation, 4: Demonstration, 5: Problem solving, 6: Group work, 7: Drama, 8: Micro teaching
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
Assessment Methods: A: Exam, B: Multiple choice, C: Gap filling, D: True false, E: Oral exam, F: Portfolio

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Öğrenme ve ikinci dil edinimi ile ilgili bilince sahiptir.   1,2 B,D
Öğrenme teorilerinin öğrenmeye etkilerini ve dil pedagojisi ile ilişkilerini saptayacak mantıklı bir ilişkilendirme kurabilir.   1,2 A,C
Bir sınıfta uygulanan teorilerin ilkelerini tanımlayabilir.

 

EFL/ESL materyallerini geliştirmede kullanılan teorilerin ilkelerini tanımlayabilir. 

 

Öğrenilen kuramsal yapıları kendi öğretiminde kullanabilir.

  1,2 D

 

 

Öğretim Yöntemleri: 1: Lecture, 2: Question-Answer, 3: Lab
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri: A: Testing, B: Experiment, C: Homework, D:  Term Project

 

 

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
HAFTA Konular Ön Hazırlık
1 Derse hazırlık,

İzlencenin ve ödevlerin tartışılması

 
2 İkinci dil edinimi nedir?

İkinci dil ediniminde kavramlar ve tanımlar

Ortega, Ch. 1

M&M Ch.1

3 İkinci dil edinimi araştırmaları M&M, Ch. 2

Block Ch. 2

4 Farklı diller arası etkiler

Birinci dil-ikinci dil

Ara dil

Ortega: Ch. 3 and Ellis Ch. 3
5 İkinci dil ediniminde dilbilim Ortega: Ch. 4 and Ellis Ch. 7
6 Davranışsal öğrenme Ormord: Ch. 9 and Ch. 1 Pritcahrd
7 Biliş ve ikinci dil ediniminde bilişsel öğrenme Ortega: Ch. 5 and M&M: Ch. 4
8 Öğrenen gelişimi Ortega Ch. 6 &7
9 İkinci dil ediniminin sosyal boyutları

Sosyo-kültürel perspektif

Ortega: Ch. 10 and M&M Ch.7
10 Sinirdilbilim ve ikinci dil edinimi Fabbro, 2002
11 Dil girdisi ve etkileşim

Eğitim olarak ikinci dil edinimi

M&M Ch. 6 and Ellis
12 Çoklu zeka kuramı

Teorilerin etkileşimleri

Gass: Ch.14 and Ch. 4 of Prichard
13 Yaş ve ikinci dil edinimi Ortega Ch.2
14 Motivasyon, eğilim Motivation (Ortega, Ch. 7 &8)
  Yatkınlık ve diğer bireysel farklılıklar Ortega Ch. 9
     

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu Understanding Second Language Acquisiton ,Ortega
Diğer Kaynaklar Second Language Acquisiton, Ellis

Second Language Learning Theories, Mitchelle & Myles

SLA, An Introductory Course, Gass

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI
Dökümanlar  
Ödevler Haftalık okumalar. Eleştirel makaleler. Dönem sonu projesi.Eleştirel kompozisyon.
Sınavlar Final

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ödev 2 20
Ara Ödev 4 60
Final Ödevi 2 20
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı    
Yıl içinin Başarıya Oranı   100
Toplam   100

 

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

 

 

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 İngiliz Dili Eğitimi alanı ile ilgili araştırma metodolojileri ve tekniklerini anlayıp uygulayabilmek         X  
2 Bilimsel araştırma yöntemleri ve bu araştırmalarda kullanılan istatistik tekniklerini İngiliz Dili Eğitimi alanında uygulamak         X  
3 Ölçme ve değerlendirme becerilerini geliştirmek     X      
4 Ulusal ve uluslararası düzeyde proje yapabilme becerisini kazanmak         X  
5 Bilgi ve İletişim Teknolojilerini İngilizce eğitim ve öğretiminde etkin bir biçimde kullanmak         X  
6 Disiplinler arası bireysel ve takım çalışma becerilerini kazanmak         X  
7 Yaşam boyu öğrenme yeteneğini geliştirmek         X  
8 İngiliz dili eğitimi müfredatlarını değerlendirmek ve geliştirmek         X  
9 İngilizce öğretmeni yetiştirme ile ilgili kuram ve uygulama yaklaşımlarını bilir ve değerlendirir         X  
10 Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek         X  
11 Hızla değişen teknolojik çevreye adapte olabilmek için bilgi ve yetilerini sürekli geliştirmek         X  
12 Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlar ve uygun materyaller geliştirir     x      
13 Öğretmen eğitimi programlarını bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir         X  
14 Hizmet öncesi ve hizmet içi İngilizce öğretmeni eğitimi programlarını bilimsel yöntemlerle tasarlayabilir         X  

 

 

AKTS İş Yükü Tablosu

DERS KATEGORİSİ Uzmanlık / Alan Dersleri
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 14 196
Ödev 2 20 40
Ara Ödev 4 8 32
Dönem Projesi ve Sunum 2 20 40
       
Toplam İş Yükü     350
Toplam İş Yükü / 25 (s)     14
Dersin AKTS Kredisi     14