• TR
  • EN
Ders Kodu: 
EDGN 528
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu dersin temel amacı, eğitim alanında, ampirik araştırma yapabilmek için gerekli olan bilgi ve becerileri öğrencilere kazandırmaktır. Öğrenci, araştırma sürecindeki tüm aşamaları (araştırma sorusu yazma, literatür tarama, teorik çerçeve oluşturma, örneklem seçme, uygun data analizi yöntemini belirleme, veri toplama ve bulguların yorumlanması) kendi tasarladığı bir araştırma önerisinde uygulamalı olrak öğrenir. Bu derste öğrenilen bilgiler, öğrencinin master eğitimi boyunca yapacağı akademik çalışmalarının temelini oluşturacaktır.
Dersin İçeriği: 

Bilimsel araştırma sürecinin doğası, eğitimde araştırma yaklaşımları, araştırma problemi oluşturma, literatür taramasıhipotez oluşturma, araştırma modelleri, veri toplama, verilerin yorumlanması ve araştırmanın rapora dönüştürülmesi konularında temel bilgiler.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım, 2: Tartışma, 3: Örnek Olay, 4: Gösteri, 5: Problem Çözme, 6: Grup Çalışması, 7: Drama-Rol Yapma, 8: Mikro Öğretim Ölçme Yöntemleri: A: Yazılı sınav, B: Çoktan seçmeli test, C: Boşluk doldurma, D: Doğru yanlış, E: Sözlü sına
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Yazılı sınav, B: Çoktan seçmeli test, C: Boşluk doldurma, D: Doğru yanlış, E: Sözlü sına

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Eğitim araştırmalarındaki temel kavramları, ilkeleri ve metotları bilir. 1,2,3,4,6 1 4,5,8
İyi bir araştırma sorusu ve soruya uygun araştırma modelini oluşturur. 1,2,3,4,6 1 4,5,8
Araştırma verisinin nasıl yorumlanacağına ilişkin temel bilgiyi edinir. 1,2,3,4,6 1 4,5,8
Okuduğu bir araştırmaya eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir. 1,2,3,4,6 1 4,5,8

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş  
2 Araştırma Sorusu

Kantitatif araştırmalarda hipotez

Ders kitabının ilgili bölümü
3 Literatür Taraması Ders kitabının ilgili bölümü
4 Araştırma planı hazırlama ve değerlendirme  Ders kitabının ilgili bölümü
5 Örneklem seçimi

Ölçme araçlarının seçimi

Ders kitabının ilgili bölümü
6 APA

Akademik intihal

Ders kitabının ilgili bölümü
7 Survey Research Ders kitabının ilgili bölümü
8 Korelasyonel araştırmalar Ders kitabının ilgili bölümü
9 Nedensel karşılaştırma araştırmaları Ders kitabının ilgili bölümü
10 Deneysel araştırmalar Ders kitabının ilgili bölümü
11 Ödevle ilgili geri bildirimler üzerine sınıf  tartışması Ders kitabının ilgili bölümü
12 Nitel araştırma ve çeşitleri Ders kitabının ilgili bölümü
13 Nitel araştırmalarda data analizi ve raporlama 1 Ders kitabının ilgili bölümü
14 Nitel araştırmalarda data analizi ve raporlama 2 Ders kitabının ilgili bölümü
15 Kapanış -

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu Donald, A. Jacobs, L. C., & Sorensen, C. (2010). Introduction to Research in Education (8th ed.). Belmont, CA: Wadsworth - Cengage Learning.
Diğer Kaynaklar Öğrencilerin ilgi alanı ve geçmiş  deneyimlerine göre ders hocası tarafından seçilmiş akademik makaleler.

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 25
Derse Katılım   10
Toplam   55
Final Ödevinin Başarıya Oranı   45
Yıl içinin Başarıya Oranı   55
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

 

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 İngiliz Dili Eğitimi alanında araştırma yapmak         x  
2 Ders materyallerini değerlendirmek ve geliştirmek       x    
3 Yabancı dilin öğretilmesinde kullanılan değişik yöntem ve teknikleri değerlendirmek         x  
4 Eğitim teknolojisi ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle incelemek ve değerlendirmek     x      
5 İngilizce kısa öykü, şiir, roman gibi edebi metinleri tanımak ve dil becerilerinin öğretiminde kullanabilmek   x        
6 Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek         x  
7  Öğrencilerinin İngilizce okuma, konuşma, yazma ve dinleme becerilerini geliştirmek için ders planı hazırlamak   x        
8  Ölçme ve değerlendirme becerilerini geliştirmek   x        
9 Anadil ve ikinci dile ilişkin kuramları karşılaştırmak       x    
10 Hızla değişen teknolojik çevreye adapte olabilmek için bilgi ve yetilerini sürekli geliştirmek       x    
11 İngilizce öğretimine ilişkin ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilmek         x  
12 Hizmet öncesi ve hizmet içi İngilizce öğretmeninin mesleki gelişimi için önemli olan teknikleri ve uygulamaları edinir ve kendi öğretmenlik uygulamasında uygular         x  
13 Usta öğretmenlik becerilerini etkili bir şekilde uygulamayı öğrenir       x    
14 Kendi sınıfında öğretmen araştırmaları yürütebilir ve elde ettiği sonuçları raporlandırabilir         x  

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav - - -
Ödev 1 8 8
Final 1 14 28
Toplam İş Yükü     140
Toplam İş Yükü / 25 (s)     5,6
Dersin AKTS Kredisi     6